Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaristen
berichtOorbescherming
Gepost door: ron smit
Datum: 18/05/2012 18:54

Morgen treed ik voor het eerst met beschermdopjes op. Ik heb een setje gekocht en ben benieuwd.
Gebruiken jullie het (standaard)?
berichtRe: Oorbescherming
Gepost door: Richard
Datum: 19/05/2012 00:06

overal en altijd (bij bands op Concerten/festivals en optredens met eigen band)
Gepost door: Zilty
Datum: 19/05/2012 10:29

ja. Altijd. Ben het een keer vergeten bij een auditie en tada, tinnitus. Echt waar, gelukkig heel mild, maar aanwezig. Altijd leuk, zo;n boswandeling met een iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii in je linkeroor. Dus.

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Wuls
Datum: 19/05/2012 22:06

Nooit. Heb via m'n werk echt heel dure dingen laten maken maar het is voor mij geen doen. Is volume een issue, ga ik verder weg. Of zelfs helemaal weg.
Note: ben ook geen mietje, het is niet een drama van jewelste als een band een keer de volumeknop heeft gevonden.
Gibson en Fender berichtRe: Oorbescherming
Gepost door: Spollie
Datum: 20/05/2012 02:40

Zolang ik niet hoef te mixen gebruik standaard dopjes, of heb ze in ieder geval bij. Ik gebruik gegoten dopjes, aangezien ze comfortabeler zijn en beter klinken.

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Datum: 20/05/2012 11:13

Quote:
Wuls

Nooit. Heb via m'n werk echt heel dure dingen laten maken maar het is voor mij geen doen.

Huilerd. 'oh ik ben zo bijzonder het is voor mij geen doen'. tandpastagrijns

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Da Vinci
Datum: 20/05/2012 12:14

ik heb ook op maat gemaakte doppen, een tijd gebruikt en daarna in de kast beland. Ik kan er niet aan wennen...

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 21/05/2012 14:20

Quote:
Zilty

Wuls
Nooit. Heb via m'n werk echt heel dure dingen laten maken maar het is voor mij geen doen.

Huilerd. 'oh ik ben zo bijzonder het is voor mij geen doen'. tandpastagrijns
Nee, zo zit het niet maar... nee. Laat maar.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 21/05/2012 15:31

Quote:
Wuls

Wat zeg je!??
Datum: 21/05/2012 15:33

Ik gebruik ze altijd. 1 omdat ik tinnitus heb en 2 omdat ik verdere gehoorschade wil voorkomen. Gebruik niet de zwaarste filters en ze zijn op maat gemaakt en zitten als jaja gegoten dus.
Datum: 21/05/2012 16:35

Quote:
XaLeX

1 omdat ik tinnitus heb en 2 omdat ik verdere gehoorschade wil voorkomen.
Tsja, dan is het een kwestie van te laat, te jammer. Vind het overigens wel heel vreemd dat ik nog nergens last van heb. Als ik eens bedenk wat ik de afgelopen 27 jaar allemaal uitgevreten heb op dit gebied......
Den goden zijn me goed gezindt, denk ik dan maar....
Datum: 22/05/2012 11:27

Quote:
Wuls

XaLeX
1 omdat ik tinnitus heb en 2 omdat ik verdere gehoorschade wil voorkomen.
Tsja, dan is het een kwestie van te laat, te jammer. Vind het overigens wel heel vreemd dat ik nog nergens last van heb. Als ik eens bedenk wat ik de afgelopen 27 jaar allemaal uitgevreten heb op dit gebied......
Den goden zijn me goed gezindt, denk ik dan maar....

Nee niet te laat. Ik kan prima horen, maar heb last van ruis als het volume te hard gaat. Gehoorbeschadiging is er waarschijnlijk al bij je, maar de gevolgen komen zeker op iets latere leeftijd.
Datum: 22/05/2012 16:55

Alex, tinnitus merk je net als het volume omlaag gaat (als hat stil is), bij hoog volume kraken is iets anders (maar wat eigenlijk?).

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Angelo
Datum: 22/05/2012 17:22

Kan me nog een verhaal of link naar een dagboek hier op het forum herinneren van een ik meen belgische jongen die zelfmoord heeft gepleegd nadat ie ernstige gehoorschade had opgelopen. Continu luide piep en daarbij ook nog continu hevige pijn door overgevoeligheid voor geluid. Geen pretje

Als je dan leest dat veel mensen met een ernstige vorm van gehoorschade graag helemaal doof willen zijn en van de dokter te horen krijgen dat zelfs het doorsnijden van de gehoorzenuw geen oplossing biedt en het de symptomen zelfs kan verergeren zou ik het persoonlijk gewoon een te groot risico vinden om zonder gehoorbescherming op te treden.

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2012 17:28 door Angelo.
Datum: 22/05/2012 17:42

Geen dagboek, afscheidsbrief was het, wel de moeite waard om te lezen moet echt een nachtmerrie zijn.

[www.gva.be]

Mijn JoeTjoep!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2012 17:44 door Angelo.
Datum: 22/05/2012 18:13

Quote:
Zilty

Alex, tinnitus merk je net als het volume omlaag gaat (als hat stil is), bij hoog volume kraken is iets anders (maar wat eigenlijk?).
Goed, je hebt geen mallemoer aan wat Zilty hier post (grammarrrrrrrrrr), maar feit is dat ik nergens last van heb en dus een mazzelpik ben. Heb je er wel last van: serieus balen makker. Echt. Vergeet alle andere via-wiki gevonden ziektes ook maar want ik ken het gewoon niet.
Datum: 22/05/2012 18:36

Ja das inderdaad mazzel hebben want preventieve maatregelen zijn alleen voor mensen die ergens last van hebben.
kun je ook gewoon iedereen neuken zonder condoom omdat het een feit is dat je geen aids hebt, ladderzat rijden omdet je geen ongelukken hebt gemaakt.

Mijn JoeTjoep!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2012 18:38 door Angelo.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 22/05/2012 19:08

Quote:
Angelo

kun je ook gewoon iedereen neuken zonder condoom

Precies. Je bouwt anders ook nooit weerstand op...

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 22/05/2012 19:11

Zo is dat, jammer genoeg leer je sommige dingen in het leven gewoon te laat. zodoende heb ik nu ook tinnitus, gelukkig is ze nu even op haar werk.

Mijn JoeTjoep!
Datum: 22/05/2012 19:32

Ja mooi, fuck y'all, ik heb gewoon altijd goed opgepast en afstand gehouden. Zo goed dan? Het is compleet bullshit om tijdens een festival of clubgig te blijven staan op een plek waar het geluid pijn doet. Doe je dat wel, jammer. Zo goed? Ondanks alle info daaromtrent. Ja, ook in de jaren '90 was die info er. Het spijt me dat ik er geen last van heb.
Ikke geen last hebbe, jullie wel. Stommelingen.
Zo dan. Djeezis, ik zou me bijna schuldig voelen....
Datum: 22/05/2012 21:06

Quote:
Angelo

Ja das inderdaad mazzel hebben want preventieve maatregelen zijn alleen voor mensen die ergens last van hebben.
kun je ook gewoon iedereen neuken zonder condoom omdat het een feit is dat je geen aids hebt, ladderzat rijden omdet je geen ongelukken hebt gemaakt.

Jij hebt als kind ook altijd op de stoep gefietst met zijwieltjes en een helm en knie/elleboogbeschermers zeker?
Datum: 22/05/2012 21:12

Ja, en oordopjes en condoom.

Mijn JoeTjoep!
Datum: 22/05/2012 21:14

ROTFL
Datum: 22/05/2012 21:18

Quote:
Zilty

Constante suis linker oor heb ik ook.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen