Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaristen
berichtoptreden bij mij op school
Gepost door: ...
Datum: 24/03/2004 17:55

oke, het zit zo:
ik als leerlingenraad lid werk mee aan een muziekavond bij mij op school. Het idee was om een DJ, Hiphopper en een Rockband te laten komen (verschillende soortern muziek, iedereen blij). en nu was het dus mijn vraag:
Wat kost gemiddeld een amateur/half proffesioneel bandje?

Mensen die interresse hebben om te komen spelen, zijn natuurlijk van harte welkom. je hebt dan plubliek van +- 600-1000 man. of het doorgaat is niet zeker, maar er is wel een grote kans. Mijn school ligt in Sittard, midden Limburg. het zou dus handig zijn om wel een beetje in de buurt te wonen als bandlid zijnde. het optreden is wellicht 's avonds. ik dank jullie voor het reageren tong uit de mond grijns
berichtRe: optreden bij mij op school
Gepost door: -
Datum: 24/03/2004 18:01

Dingen die je nog moet vermelden;
Welke apparatuur is daar beschikbaar?
Wat verstaat men onder rock? (Krijg je ineens een metalband over je heen als je blink182 wou)
Wannneer ís het?

Zonder die info zullen er weinig mensen reageren denk ik...

Datum: 24/03/2004 18:17

ow, bedankt Michiel :-P

nou apparatuur:
Microfoons in overvloed
geluidsapparatuur:
boxen om stevig te versterken is er wel, maar eigen effecten naturlik meenemen. als je versterker erg veel invloed heeft, natuurlijk ook meenemen. Gitaren en drumstel lijkt me logisch om zelf mee te nemen. Er staat een dumstel: een Peark Export uit 2000 met Rim-ophanging, en Meinl Amun bekkens. voor de drummers zonder eigen set bv, en er staat een Marshall 50 Watt versterker.
de zaal waarin je optreedt zal waarschijnlijk de kantine zijn, deze is +/- (geschat) 50 x 17,5 meter.
Datum: 24/03/2004 18:26

En het is wanneer? :P
Datum: 24/03/2004 18:32

wanneer is nog niet bekend, we willen alleen weten of er geintereseerden zijn om te spelen.
Het genre dat het beste gespeeld kan worden, is vooral RHCP stijl, of wat punk en emo is ook leuk. Echte metal zal niet door het "britney/christina" volk worden geaccepteerd tong uit de mond grijns
Gepost door: MjS
Datum: 24/03/2004 18:50

Covers of eigen nummers?
Datum: 24/03/2004 19:35

Anders komt de gitaar.net Nirvana coverband wel langs zwaaiend
(John, tim r.? :P hm, wie ging er ook alweer drummen...)

Bericht bewerkt (25-03-2004 12:20)
Gepost door: Gadget
Datum: 24/03/2004 19:37

gewoon een pantera band laten komen en dan die gezichten van die britney's checke geschokt de eerst komende weken lekker rustig op school

droom berichtRe: optreden bij mij op school
Gepost door: Joris
Datum: 24/03/2004 19:47

hej vet, nog meer leerlingenraad-personen die ook naar dream-theater zijn geweest 18 januari, die zie je niet veel duivelse grijnsduivelse grijns
ik speel zelf ook in een muziekschool pop/rock coverbandje, dus as je interesse hebt.
eigen gitaar-versterker mee is geen probleem, drumstel wel
Datum: 25/03/2004 14:17

aan Marco:
maakt niets uit, misschien zijn wat covers die nu in de hitlijsten staan wel leuk voor die maffe sjappies. Eigen nummers is ook leuk, wordt je misschien nog wel ontdekt blij

aan Gadget:
Stoer idee natuurlijk, en sterker nog, het is alleens uitgevoert door een vriend van mij. en toen kwam de sectie muziekdocenten steeds dichterbij de geluidsinstallatie, en het feest was afgelopen tong uit de mond grijns

aan Joris:
Dus ik neem aan dat je ook naar DT bent geweest. (mijn eerste grote concert, *jeej*). Hou er wel rekening mee dat het in Sittard is, en niet dat je in Rotterdam woont ofzo, is misschien een beetje lastig (langer onderweg dan optreden).

Het is nog steeds niet zeker of het doorgaat, maar waarschijnlijk wel, datum is nog niet bekend.

Maar hoeveel kost een normaal amateur bandje?
Gepost door: chris89
Datum: 25/03/2004 14:36

school trevianum????????????
Datum: 25/03/2004 15:01

jah, school Trevianum
zit jij daar ook? blij
droom berichtRe: optreden bij mij op school
Gepost door: Joris
Datum: 26/03/2004 00:33

ik kom uit den bosch, keertje verder rijden is denk ik geen probleem als we het goed van tevoren weten...
jah, ik was ook bij dream theater, nie een van mn eerste grote concerten, maar wel een met een zeer grote en goeie indruk (john petrucci, zucht, wa is die goed)
heeft jullie school een site, kan ik es een keerje kijke, de onze is www.gymnasiumbeekvliet.nl , dr staan ook foto's op van onze 'muziekavond', ik sta dr ook nog ergens tussen bij foto 21 ofzo) die muziekavond was denk ik een beetje van dezelfde opzet, alleen dan meer optredens, 1 nummer per act zeg maar.
Datum: 26/03/2004 16:04

jah, we hebben een site: www.trevianum.nl , maar ik denk niet dat je daarop veel zult vinden. echte activiteiten worden georganiseerd door de Kroew --> www.kroew.nl , dit is een organisatie van onze school. er staan wel foto's, maar ik sta der nergens op. De Poetebal foto's zijn in de kantine genomen, zul je niet zien, maar toch... (best wel zinloos, eigenlijk)

(P.S. het is een HAVO-VWO school, mocht iemand het wat boeien)
Gepost door: Rob
Datum: 26/03/2004 20:39

Dag Timmiej

stuur eens een mailtje naar mij robgabreels-apestaartje-hetnet.nl: dan zend ik je wat info van mijn band.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen