Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaristen
berichtRIP Alvin Lee
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 06/03/2013 22:19

[www.billboard.com]

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
berichtRe: RIP Alvin Lee
Gepost door: Richard
Datum: 06/03/2013 22:35

hij is "Going Home"
Gepost door: ron smit
Datum: 06/03/2013 22:40

Grote inspiratiebron.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 06/03/2013 22:48

Quote:
"ron smit"

Grote inspiratiebron.

Nou....valt wel mee denk ik. Vooral snelle gitarist (althans voor die tijd). Wel sneu, maar niet bijzonder. ´Going home´ is het enige wapenfeit, verder niet veel gepresteerd.
Datum: 06/03/2013 23:19

Albert Lee?
Datum: 07/03/2013 01:00

Quote:
Foob

ron smit
Grote inspiratiebron.

Nou....valt wel mee denk ik. Vooral snelle gitarist (althans voor die tijd). Wel sneu, maar niet bijzonder. ´Going home´ is het enige wapenfeit, verder niet veel gepresteerd.
Hmmm...dat is wel een heel beperkte visie op de feiten. Wel eens naar "10 Years After Recorded Live" geluisterd? Ik denk wel de de facto standaard voor iedere zichzelf respecterende bluesrock gitarist. Doe jezelf een plezier en zoek ergens "Can't keep from crying" op, en luister nog eens goed.

Edit: Part 1: [www.youtube.com]
Edit 2: Part 2: [www.youtube.com]

Een van de fijnste bluesrocknummers die ik ken.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2013 01:16 door Rob de Jong.
Gepost door: Lespet
Datum: 07/03/2013 01:50

Quote:
==X@LeX==

Albert Lee?

Neen, zijn landgenoot Alvin.
Datum: 07/03/2013 07:32

Ten Years After. Goeie band. Gisteren ook verjaardag David Gilmour trouwens.
Gepost door: Purple John
Datum: 07/03/2013 08:06

Als "Captain Speedfingers" toch lichtelijk baanbrekend geweest vind ik. En die live plaat is ook echt wel genieten.
@Rob: jammer dat met z'n dood ook gelijk de video's zijn verwijderd...

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Datum: 07/03/2013 08:34

Quote:
"purple john"

Als "Captain Speedfingers" toch lichtelijk baanbrekend geweest vind ik. En die live plaat is ook echt wel genieten.
@Rob: jammer dat met z'n dood ook gelijk de video's zijn verwijderd...
Kut! Het was de enige video die ik van Can't keep from crying (van Recorded Live) kon vinden. Toch maar even op zoek naar de CD dan...

Datum: 07/03/2013 09:27

I can't keep from cryin' sometimes part 1
I can't keep from cryin' sometimes part 2

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2013 09:32 door Rob de Jong.
Datum: 07/03/2013 09:59

Quote:
"Rob de Jong"
Doe jezelf een plezier en zoek ergens "Can't keep from crying" op, en luister nog eens goed.

Gedaan en nog dezelfde mening. De solo´s zijn nagenoeg noot voor noot hetzelfde als bij Goin´home. Zelfs de opbouw van het nummer is hetzelfde. Niet slecht, maar zeker niet bijzonder.
Datum: 07/03/2013 16:48

Ook gedaan en nog dezelfde mening.

www.fab5.2trouble.nl
Datum: 07/03/2013 19:04

OK Foob. Hier is het (missende) middendeel uit dit nummer, wellicht kun je daar nog eens naar luisteren en dan wellicht je mening herzien.

Part 2

Gepost door: Br@m
Datum: 07/03/2013 19:17

Speel in een ouwelullenbluesbandje, toevallig ook een van hem of 10 years after, nummer heet Bluest Blues. Geen imponerend stuk muziek, wel lekker om te luisteren. Kan op basis van het feit dat ik ook alleen maar dit nummer ken verder geen woord over de beste man zeggen. Maar goed, ben ik weer een plekje gestegen in de gitaristenwereld.

On the internet you can be anything you want.

It's strange that so many people choose to be stupid.
Datum: 07/03/2013 21:29

Alvin Lee is gewoon een prutser. Klaar.
Datum: 07/03/2013 23:46

Hij zal nu wel een prutser zijn ja. Maar hij was erg goed.

www.fab5.2trouble.nl
Datum: 08/03/2013 11:24

Quote:
"Rob de Jong"

OK Foob. Hier is het (missende) middendeel uit dit nummer, wellicht kun je daar nog eens naar luisteren en dan wellicht je mening herzien.

Dat had gekund Robbie maar is niet het geval. Had het al gehoord en blijf bij mijn mening. Best goed te pruimen zeventiger jaren meuk, maar niet bijzonder.
Ook dat eerste stukje....
Gepost door: honey
Datum: 11/06/2013 12:12

Het klinkt misschien een beetje standaard maar mijn liefde voor reggae is begonnen bij Bob Marley en zou daar graag een start mee willen maken.

We offer 642-874 dumps online training with 100% success guarantee. Download SAP study pack and pass your University of California, Los Angeles exam in single attempt.
Datum: 11/06/2013 13:31

gelukkig maar duim omhoog
Gepost door: R'Oha
Datum: 11/06/2013 15:01

Quote:
honey

RIP Alvin

Het klinkt misschien een beetje standaard maar mijn liefde voor reggae is begonnen bij Bob Marley en zou daar graag een start mee willen maken.

honey

verward

"Waar is de opener?", sprak de dichter

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen