Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtTokai gitaren???
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 02/03/2004 20:07

Hallo daar ben 'k weer met n vraagje:
K ga deze vrijdag bij bassconnection een aantal gitaren proberen, alles interessants dat ze hebben.
Ik kwam vanmiddag daar langs en zag hele mooie strats en lp's staan en d8: "ff van dichtbij bekijken...héh?...lees ik dat nou goed??....TOKAI???..."
Ik hoor overal dat het moeilijk is om betere prijs/kwaliteits gitaren te vinden dan de vaak goede Tokai gitaren.
Nou had ik een vraag, ik ga ze vrijdag proberen, maar wat zijn jullie ervaringen met deze gitaren?
Ik ga daar de tokai's bespelen(met me pa, hij vind de love rock modellen gaaf!) een OLP Axis (jaja, toch s proberen) diversen strat modellen van Tokai enz.

Maar zoals ik al vroeg wat zijn jullie ervaringen met deze gitaren?
berichtRe: Tokai gitaren???
Datum: 02/03/2004 20:20

Zijn het de nieuwe Tokai gitaren of de "oude" uit de jaren '70 en '80? De Tokai strat's van toen stonden bekend om hun erg goed afwerking, dito klank en dito componenten. Voor Tokai strat's wordt relatief nog aardig wat gevraagd (en gegeven), tenminste, als het om de oude modellen gaat. Dit gaat overigens ook op voor de Les Paul's van Tokai.
Datum: 02/03/2004 20:27

Ik weet helaas niet zeker uit welk jaar ze komen, dit staat ook niet vermeld op de site www.bassconnection.nl en dan word je doorgelinkt. Mischien heb je wat aan deze richtprijzen die erbij stonden:
-1 love rock van: 1024 euro
-nog een love rock van +-750 euro
-en de strats kosten allemaal zo'n 475 en ze zijn allemaal prachtig afgewerkt. Hebben jullie den kik weinig aan maar jah :S ik zal het vrijdag in ieder geval ff vragen!
Datum: 02/03/2004 20:31

Ja, dat zijn de nieuwe exemplaren. Daar weet ik verder nix van. Gewoon proberen dus.
Datum: 02/03/2004 20:52

www.tokai-guitars.com

Bericht bewerkt (02-03-2004 20:59)
Datum: 02/03/2004 20:57

Nee das niet de site dit wel: www.tokai-guitars.com knipoog
*ah je hebt m al verbeterd*

Als ik erop gespeeld heb zal ik zeggen wat ik ervan vind.
Als iemand van jullie er een heeft of op de nieuwere gespeeld heeft; wees vrij en geef je mening.

Bericht bewerkt (02-03-2004 21:36)
Wim swingt als een trein... berichtRe: Tokai gitaren???
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 03/03/2004 15:51

Oude TOKAI's zijn gewoon hebbedingen. Leuk om te zien en zeer zeker beter dan de toen geldende middelmaat. Zijn ERG innovatief (Ronde elementen, metalen gitaren, kunststof gitaren, gitaren met alleen een buitenzijde met de elementen op een dwarsbalkje, geheel doorzichtige plexiglazen gitaren etc.) en DAAROM alleen al leuk om te hebben. En van de nieuwe weet ik ook weinig. Niet veel voorkomend en verkocht merk trouwens... Maar je onderscheid je er wel mee.
Datum: 03/03/2004 21:42

De nieuwe modellen zijn lespaul en strat achtig, (sommige fors geprijsd) MAar jah sommige duurdere love rock modellen hebben een AAAA flame maple top en full 1 pice mahog body voor rond de 1200/1400 maar kweenie hoe goed die iets goedkopere strat en les pauls zijn dat zal ik dan wel ondervinden. (maar hier geen ijzeren les pauls, of plastike strats clownesk)
Gepost door: Relic Bert
Datum: 03/03/2004 22:41

De Tokais die ik ken van vroeger waren gewoon luxe pijl en bogen, nog niet eens geschikt voor brandhout, ze stonken in de open haard. bezorgd

Het merk is ook lange tijd weggeweest, dus het zal best dat de productie lijn inmiddels een stuk is verbeterd. Het zal bij mij wel tussen de oren zitten, maar ik kocht liever een Squier of Epiphone dan een Tokai. En dan die super modellen, 1200 tot 1400 euro is een boel geld, daar kun je toch ook wel wat anders voor kopen dacht ik zo . . .
Wall of sound berichtRe: Tokai gitaren???
Gepost door: Rob van der Sterren
Datum: 04/03/2004 09:43

hmm, tokay had in de jaren 80 een geweldige LP copy, zelfs de musicmaker sprak er lof over...
Datum: 04/03/2004 11:49

Ja ik zou er nooit 1 voor zo veel kopen maar ik ga ze wel met me pa testen kzeg wel of ze beter zijn dan de squiers tandpastagrijnstandpastagrijnstandpastagrijns denk 't wel
Datum: 05/03/2004 19:28

Kheb op een Tokai, love rock model gespeel van 750 euro (goedkoopste) en over een Mesa/Boogie Engineering F-30 (jaja vreemde combi, maar dat plugde hij in, en ik d8 oh laat maar tandpastagrijns)

-Looks: Mooie flame maple top/veneer,
zeer goed afgewerkt uiterlijk met mooi verlijmde hals, etc.
-Bespeelbaarheid: glossy fat les paul neck, niet geschikt voor schredden door de lak, voor de rest prima
-Geluid: clean over de f-30 zeer lekker middenstandje, en halselement is perfect PAF'ig (er zitten ook PAF's in alleen dan niet gibson) brugelement ook zeer PAF'ig en veel scheller dan het nek element. Dat was Clean. Nu Distorted, en niet zo maar maar zwaar distorted, want hey het is wel een mesa/boogie hoor!
natuurlijk kheb m alleen in brugpositie getest gefrustreerd
En die klonk goed aan 't begin, vlak na 't aanslaan maar daarne kreeg ik iets dat verd8 veel op feedback leek,(heb nog nooit feedback met een gitaar gehad, nog nooit over tube-amp als mesa gespeeld) en dat was minder... Den dat een noise gate/suppressor dat wel tegenhoud. Maar het klonk met 1 woord HEAVY, veelzeidige gitaar geschikt voor Jazz t/m Metal.
-Prijs kwaliteit: voor 750 euro een mahonie les paul, met paffige elementen die niet rondzingen? Beslis zelf maar. B'ter dan de Epiphones van deze prijs in ieder geval, niet als de elitists(in mijn mening), maar jah die zijn nou eenmaal een heel stuk b'ter.
Khoop dat iemand hier wat aan heeft knipoog
Gepost door: TrannyMilker
Datum: 04/02/2021 13:58

ja.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen