Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtAdvies gezocht bij aankoop gitaar
Gepost door: Burak
Datum: 14/10/2007 19:53

Hallo,

Dit is dan mijn eerste bericht op Gitaar.net, wat ik gelijk maar met zoveel mogelijk vragen ga proppen.

Eerst dan maar even mijn achtergrond.
Ik heb al heel lang met het idee om te beginnen met gitaar spelen in mijn achterhoofd rond gelopen. En met heel lang bedoel ik echt heel lang (volgens mij nu meer dan 5 jaar). En door bepaalde redenen ben ik er gewoon niet aan toegekomen.

Ok, ik was eigenlijk gewoon te lui.

Maar, ik heb nu eindelijk besloten om die grote stap te zetten en een gitaar te kopen.
Het is helaas het geval dat in mijn omgeving niet veel mensen met de gitaar spelen, 0 personen om precies te zijn. Vandaar dat ik de lieve en wijze (slijm slijm) mensen van gitaar.net om advies vraag.

Ik heb al wat informatie over gitaren opgezocht en ik heb al mijn keuze laten vallen op een western akoestische gitaar. Ik begrijp dat het wat moeilijker zal worden voor mij, aangezien mijn enige ervaring met een gitaar bestaat uit willekeurige snaren rammen toen ik muziekles kreeg in de middelbare school (waar ik overigens (bijna) niks heb geleerd).

Om gitaar te spelen heb je natuurlijk ten eerste een gitaar nodig. Nu heb ik al wat rondgesnuffeld op marktplaats en op een of ander manier kwam ik telkens uit op deze advertentie.

Het blijft namelijk mijn eerste gitaar en ik ben een beetje berucht met het feit dat ik dingen snel kapot kan krijgen. Dus ik heb liever een iets goedkopere, merkloze eerste gitaar dan een dure van een goede merk.

Het feit dat ik bijna blut ben speelt misschien ook een kleine rol.

In ieder geval wilde ik jullie ideeen over mijn keuze horen. Als jullie het heel slecht vinden of andere tips hebben, hoor ik het graag.
Als jullie bovendien ook weten waar ik op moet letten bij een aankoop van een gitaar, hoor ik dat ook graag. (ik heb bijv. gehoord dat de snaren niet te hoog van de toets mogen staan etc., maar hoe hoog zou ik niet weten)

Oh, bijna vergeten. Bij een nieuw gitaar hoort ook gitaarlessen. En aangezien ik een blut studentje ben, ben ik rond gaan snuffelen op internet voor goedkope gitaarlessen.
Deze zijn allemaal van die thuiscursussen, wat mij in principe niet veel uitmaakt aangezien ik niet van plan ben om van mijn beroep gitaarspelen te maken.

Enkele sites die heb gevonden:
[www.leergitaarspelen.com]

33,30 voor 12 lesweken vind ik een heel mooi bedrag al zeg ik het zelf. Maar de homepage met de hele cheesy anekdote heeft me wel iets achterdochtig gemaakt. En ik heb niet echt iets kunnen vinden over de site op andere sites. Maar de proefles leek informatief.

[www.loi.nl]
Loi dus. Hier kan je ook een gitaar erbij bestellen. Het is kost dan eenmalig 144,50 en dan nog 9 x 44,50.
Als je geen gitaar besteld, betaal je 10 x 39,50.
Niet mijn eerste keuze, maar wel betrouwbaarder dan de vorige site iig.

en tot slot:
[www.studieplan.nl]
Nooit eerder van gehoord. 249 euro voor een cursus van 9 maanden inclusief een gitaar! Een spaanse, maar toch.
woo.
Sommige deals zijn gewoon te goed om geloofwaardig over te komen.

Ik weet trouwens dat het beter is om met een levende leraar te werken ipv een virtuele. Maar ik kan gewoon geen privelessen betalen en zo goed kan ik toch niet meer worden.
Bovendien heb ik mezelf wijs gemaakt dat ik het zonder leraar net zo goed kan leren, dus laat me nog even in de waan. :P

Phew, eindelijk klaar. Ik weet dat het een lange berichtje is. En bedankt dat je hem helemaal hebt gelezen.
Als jullie (sommige van) mijn vragen kunnen beantwoorden, zouden jullie me heel blij maken.

Bedankt voor jullie tijd.
berichtRe: Advies gezocht bij aankoop gitaar
Gepost door: K3vin
Datum: 14/10/2007 20:12

Die gitaar in die advertentie heb ik ook, en is vrij moeilijk te bespelen wegens hele strakke snaren en een brede hals.

Natuurlijk kan je de snaren laten vervangen maar kijk nog even verder voor een andere gitaar.

Misschien elektrisch?

-------------------------------
Mirror Bomber (bezig met bouwen) @ [www.gitaar.net]
Gepost door: bas
Datum: 14/10/2007 20:26

Beste Burak,

allereerst welkom!!

Aangezien je weinig ervaring hebt is het slim om iemand die er wel verstand van heeft een gitaar te laten kopen die gewoon lekker speelt. Er zijn zoveel mensen die niet doorgaan met gitaarspelen omdat ze een stuk brandhout in hun handen hebben gehad.

geef wat meer geld uit aan een gitaar die lekker speelt ipv een te goedkope gitaar waar je binnen 3 maanden niet graag meer op speelt.

Vooral kijken bij gitaarzaken waar ze tweedehands gitaren verkopen van goede merken. En niet op marktplaats kijken/kopen als je er geen verstand van hebt.

Wat is je budget om een gitaar te kopen? misschien is er hier iemand die een aardige gitaar voor je heeft. (in ieder geval een stuk betrouwbaarder dan Marktplaats)

Als je even aangeeft waar je woont is er misschien ook wel iemand die je wilt helpen bij je aankoop.

succes met je aankoop!

[www.hetdok.com]
Gepost door: Roy
Datum: 14/10/2007 20:30

De cursus die je kunt vinden op www.leergitaarspelen.nl heb ik zelf ook gedaan knipoog Ben er zeer te vreden over alles en duidelijk en noem maar op.
mij heeft het vooral heholpen met doorzetten er van knipoog
Datum: 14/10/2007 21:34

Wow. Snelle reacties hier.

Allereerst bedankt voor de snelle reacties.

Ik was al van plan om morgen bij een grote muziekzaak langs te gaan op de rozengracht in Amsterdam om wat meer informatie te krijgen over gitaren.
En iemand meenemen die er verstand van heeft is uitgesloten, omdat ik gewoon niemand ken die gitaar speelt.

Maar ik ben echt van plan om met een akoestisch western gitaar te beginnen met een budget van max. rond de 150 euro. Vond ik wel een redelijke prijs voor een beginnersgitaar.
Elektrische gitaren zijn eigenlijk helemaal uitgesloten, niet vanwege eigen keuze, maar meer omdat mijn omgeving mijn kattengejank niet echt op prijs zal stellen. :P

Ik woon ook in Amsterdam, dus als er mensen zijn die in de omgeving van Amsterdam western gitaren door willen verkopen, die nog in goede staat verkeren, zou ik dat ook graag willen doen.

Maar die advertentie moet ik dus vergeten? droevig
Ik ben wel blij dat ik eerst hier gepost heb voordat ik het ben gaan kopen. Ik was namelijk van plan om het morgen al te kopen.

Maar goed, ik heb al 5 jaar gewacht, een week of twee maakt dan niet meer uit.

Bedankt nog, ik ga iig nog ijverig op zoek naar goede advertenties op marktplaats en als jullie andere deals weten, let me know.

MVG
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 14/10/2007 22:35

WELKOM PIETER!!!

biertje
Als het allemaal niet meer wil. gromgrom berichtRe: Advies gezocht bij aankoop gitaar
Gepost door: Rob
Datum: 15/10/2007 09:22

Burak,

Welkom.

Deze gitaar is qua prijs/kwaliteit prima om mee te beginnen: Stagg SW 206
Zijn ook vast wel in Amsterdam te koop.
Is ook wel voor 100,- te krijgen. Of inclusief Gig-bag en stemapparaat/setje snaren.
goh, ben ik dat? berichtRe: Advies gezocht bij aankoop gitaar
Gepost door: Les Paulus
Datum: 15/10/2007 10:39

Beste Burak,

Als je voor het eerst een gitaar zou kopen zou ik dat niet bij die winkel op de Rozengracht in Amsterdam doen, er van uit gaande dat je Dijkman bedoelt.
Ze hebben daar wel goede gitaren, maar ik heb vaak genoeg gehoord en zelf ook meegemaakt dat ze je veel te duur spul of gewoon slecht spul verkopen.
Zelf heb ik een goede ervaring met Dirk Witte op de Vijzelstraat.
Als je denk dat je graag met een andere gitarist gitaren wil gaan testen, wil ik misschien ook wel mee gaan. Ik woon zelf namelijk ook in amsterdam.
Dan moet je mij maar een PM of een mailtje sturen.

Met vriendelijke groeten
Gepost door: sgt pepper
Datum: 15/10/2007 12:48

Beste Burak,

advies: neem les van een gekwalificeerd iemand!
Voor mij ging een wereld open na een tijdje
klooien.
je leert meteen een goede techniek,
zodat alles veel soepeler en sneller
gaat.
neem desnoods een bijbaantje om het te
betalen, (hoewel: 2x 22 p maand?)
maar neem les!
Groeten, Joop.
Datum: 16/10/2007 21:28

Bedankt voor alle hulp.
Ik wilde net naar Dijkman gaan totdat ik de berichten zag, dus besloot ik toch maar naar Dirk Witte te gaan.

Nog nooit eerder zoveel gitaren naast elkaar gezien. :o
En duur dat ze waren man...
Er was er zelfs eentje van 7000 euro!

Maar goed, dat was wel iets boven mijn budget dus snuffelde ik rond bij de goedkoopste gitaren en werd ook prima geholpen door de medewerkers.

Mijn oog bleef uiteindelijk steken op een gitaar van 99,- (de goedkoopste :P) en een van 135. Ik ga er donderdag weer langs om een ervan echt te kopen, nadat ik iemand daar op de gitaren laat spelen natuurlijk. :P

Maar goed,
ik ben van plan om eerst met de cursus van www.leergitaarspelen.com te beginnen en te kijken wat ik ervan vind en daarna waarschijnlijk les van een echte leraar.
Als iemand van jullie ook nog een goede leraar kent zit ik helemaal geramd. :P

Maar ik ben al blij dat ik zo veel geholpen ben hier.

Nogmaals bedankt voor alle hulp.

mvg,

Burak
Gepost door: Marie van der velden
Datum: 25/07/2017 11:25

Mocht het nog nodig zijn. heb onlangs een aantal gitaarlessen gevolgd. Ik had erg veel keuze qua leraren etc. die waren goed te filteren op [www.edubookers.com]

wellicht kom je er iets of wat verder mee
Gepost door: Marie van der velden
Datum: 25/07/2017 11:25

oh, dit is 10 jaar geleden..
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 25/07/2017 18:25

clowneskknipoog

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen