Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
pearl SG1.jpg 100.7 KB open | download 11/01/2007 Bericht lezen
berichtPearl SG, wie weet er meer?bijlage
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 12/03/2004 09:57

Ik heb een tijdje terug een Pearl SG gekocht headbangend (zie attachment).
Na deze opgeknapt te hebben, ben ik wel nieuwsgierig of hier iemand meer weet over deze SG kopie.
Over Pearl is wel het een en het ander te vinden, maar over deze SG kopie vind ik vrij weinig op google/Harmony central enz. schouderophalend

Dus:
Wie kan mij meer vertellen over deze Pearl SG? aanbiddend

berichtRe: Pearl SG, wie weet er meer?
Gepost door: Johan
Datum: 12/03/2004 11:41

was dat niet een sub-sub-B-merk van Ibanez?
Frans de Meijer berichtRe: Pearl SG, wie weet er meer?
Gepost door: Frans de Meijer
Datum: 12/03/2004 12:55

Iets meer info is wellicht te vinden op/via [www.ibanezcollectors.com]
Datum: 12/03/2004 13:11

Ik neem aan dat je 'm als een beginnersgitaar gekocht hebt. Een Pearl SG heb ik een paar maanden geleden in reparatie gehad; gebroken hals (bij hals-bodyverbinding), oppassen dus met SG's, k de dure. De elektronika is overigens ook niet geweldig, maar als je dat wat aanpast is er best even mee te leven. Je kunt er al met al best een leuk geluidje uithalen (al klinkt ie helemaal niet als 'de echte'). Als je serieus wilt gaan spelen (band etc) zou ik in ieder geval de elektronika afschermen en de groundloops weg (laten) halen.
Datum: 12/03/2004 13:30

Ik heb em niet echt gekocht om daadwerkelijk goed op te leren spelen, maar meer als oud "verzamel"object. Mocht ik ooit zover komen dat ik moet optreden, kies ik toch mijn tele(s). Ik vind oude gitaren gewoon mooi om te zien, zeker als het uiterlijk een goede kopie is.

Elektronika valt bij deze gitaar niet tegen:
Ik heb hem samen met mijn broer helemaal uit elkaar gehaald en afgeschermd. Het viel in ieder geval niet tegen hoe het eruit zag vanuit de fabriek, gezien de leeftijd/reputatie. De elementen waren voor de opknapbeurt wel heel erg microfonisch, maar nadat de elektronica afgeschermd was (en de humbuckers een grote beurt hadden gehad...) klonken ze lang niet slecht...
Nee, het is geen Gibson, dat is duidelijk knipoog, maar het viel me mee in welke staat de gitaar was nadat ie was nagelopen...
Datum: 12/03/2004 14:47

Mattijs Lingsma schreef:

>
> Ik neem aan dat je 'm als een beginnersgitaar gekocht hebt. Een
> Pearl SG heb ik een paar maanden geleden in reparatie gehad;
> gebroken hals (bij hals-bodyverbinding), oppassen dus met SG's,
> k de dure.

Zeg Mattijs,

Wat ik me opeens bedenk...
Is het nog kosten/baten effectief om een pearl met een gebroken hals te repareren? Dat is dan zeker vanwege sentimentele waarde dan marktwaarde neem ik aan? verward
Datum: 12/03/2004 18:04

Was geloof ik 80 euro omdat de breuk nog perfekt paste en er geen moeilijke lakreparatie nodig was.
Als je op deze gitaar een paar goede elementen en stemmechanieken zet heb je meer dan een 'el cheapo'. De gitaar is namelijk goed afgewerkt voor z'n prijs: bindingen langs de hals, inlegwerk in de hals, transparante lak... het was dus best rendabel.
Gepost door: rens
Datum: 26/07/2015 15:30

beginnersgitaar?? das niet mijn ervaring, en ik heb nogal wat gitaars. pearl sg neckthrough heb ik, prima gitaar, super lage actie. helemaal mahony, gebaseerd op de 'norlin' lijn van Gibson. komt heel dichtbij n gibson sg, wil je toch de real deal ? gewoon ff gibson alnico 498t bridge pickup erin en klaar. maar ook zonder deze pickup, hele goede gitaar.

er is bijna niks van pearl te vinden op het net, maar volgens mij zijn deze rond 1980 gemaakt.Japans fabrikaat, waarschijnljk gewoon uit de ibanez/matsumoku fabrieken.

de exemplaren met de neckthrough zijn zeeer goed. Peter pan speedrock's backup les paul is ook n Pearl bijvoorbeeld, (ja wel neckthrough) . dat er weinig over bekend is maakt ze ook snel onbemind, thats a shame.
Datum: 26/07/2015 16:19

Welkom Rens op dit forum.
Als je op een topic wil reageren, is het misschien handig om even naar de datum te kijken.
In dit geval is namelijk niet uit te sluiten dat de gitaar als vintage inmiddels een kapitaal waard is, maar dat de bezitter ervan mogelijk is overleden.
knipoog

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen