Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtInformatie gezocht
Gepost door: John
Datum: 31/10/2004 23:05

Hallo

Afgelopen weekend heb ik een tweedehands gitaar gekocht. Via google heb ik geprobeerd meer informatie over de gitaar te vinden, dit is niet gelukt.

Het gaat om een gitaar van het merk Session. Op de kop van de gitaar staat het volgende: Session stage series. Het is een stratocaster model. Aanvullende informatie over deze gitaar is van harte welkom!

Wim swingt als een trein... berichtRe: Informatie gezocht
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 01/11/2004 07:53

Plaats dan even een foto!
berichtRe: Informatie gezocht
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 01/11/2004 08:16

Jaren '80, als ik me goed herinner. Versterkerfabrikant Session maakte een tijdje gitaren. Prijsklassen was toen iets van 200-300 gulden, dus vergelijkbaar met squier etc.

Kwaliteit weet ik niet.

Martin
Gepost door: John
Datum: 01/11/2004 11:46

Bedankt voor jullie reactie!

Een foto heb ik niet. Het gaat niet om een gitaar met een bijzondere vormgeving, waaruit vervolgens informatie kan worden afgeleid. Het is gewoon een recht toe recht aan stratocaster. Een foto voegt daarom niet veel toe.

Award-Session maakt nog steeds gitaren (Award Session Genus Guitars), alleen die modellen lijken niet op mijn gitaar. Wel denk ik dat deze versterkerfabrikant de gitaar heeft gebouwd. Het logo komt bijvoorbeeld aardig overeen. De gitaar heeft veel overeenkomsten met een Squier, daar heb je helemaal gelijk in Martin.

De informatie die ik zoek moet dieper in gaan op de technische details zoals bijvoorbeeld wat voor pickups zitten er in? Daarbij ben ik niet van plan om de hele gitaar te gaan demonteren.

Aanvullende informatie is welkom

Gepost door: wietse
Datum: 02/11/2004 20:39

zal je toch moeten doen anders kom je daar niet achter ,is bij een strat niet moeilijk snaren ontspannen en plaat losschroeven kan je hem er zo tussen uit pakken.
zal waarschijnlijk niks op de elementen staan , dat is meestal gewoon bij oude budget gitaren.
Gepost door: serge
Datum: 04/02/2007 22:46

ik heb er zo één
sinds m'n zestiende al
1985 dus heb toen 7000 bf betaald dacht ik (€195)
zeer zware gitaar, dat voel je als ie een uur om je schouder hangt anders speelt ie wel lekker. op de elementen staat idd niks vermeld
ik red me er mee
alsook met m'n evans versterkertje van 10 wat
die zeer lekker klinkt
maar goed ik speel dan ook niet echt proffesioneel
we doen zo'n twee keer per jaar een gig op het schoolfeest als muzikale ouders

groeten

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen