Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
IMAG0069.jpg 955.9 KB open | download vleermuis 08/05/2016 Bericht lezen
berichtkennis over El-Maya?
Gepost door: Reinier
Datum: 23/01/2010 17:08

Hallo allemaal,
ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik voor weinig een El-Maya EM-1200 tegen het lijf gelopen. Maar op internet is er niks over die gitaar te vinden. Mijn vraag is, of jullie mij meer kunnen vertellen over de El-maya.
als jullie willen kan ik wat fotos maken en posten.
Groetjes Reinier
berichtRe: kennis over El-Maya?
Datum: 23/01/2010 17:15

ooh, en wat ik er al van weet,

Hij is in Kobe, Japan gemaakt. de fabriek is, volgens mij rond 1985, door een aardbeving verwoest en het merk bestaat dus niet meer. ook schijnt er een verschil te zijn tussen maya, en El-maya. waarbij maya meer de squier is.

ik hoop dat iemand me er veel over kan vertellen met miss ook een waarde schatting?

Groetjes Reinier
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 23/01/2010 17:58

even tussendoor. WELKOM PIETER!!!

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 23/01/2010 17:58

Edit: net te laat gepieterd

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2010 17:59 door Michiel.
Datum: 25/01/2010 10:42

haha dankjewel,

maar niemand kent uberhaubt de gitaar?
Gepost door: wietse
Datum: 26/01/2010 19:19

jawel hoor, ik heb een em-1100 dat is het goedkopere broertje van de em-1200, zijn echte super gitaren gemaakt van top materiaal.

trouwens er staat één foutje in die folderscan de em-1100 heeft een gelijmde hals niet geschroefd.

is wel een heel ander beest dan de em-1100, die is van mahonie en dat klinkt toch heel anders dan essen.
de em-1200 kom je eigenlijk nooit tegen een em-1100 wordt nog wel eens aangeboden, waarde is lastig, het is echt wat de gek er voor geeft maar rond de 800 euro mag je wel van uit gaan voor een em-1200.
z'n goedkopere broertje doet tegenwoordig max een 500 euro, dankzij de crisis (is meer geweest)en dat is voor een gibson killer een koopje.
geniet er van want het zijn topgitaren die verschrikkelijk goed klinken en spelen, de looks moeten je alleen aanstaan.

er is een groot verschil tussen maya en el maya, maya was het budget merk met veelal multiplex gitaren, el maya's en vooral de EM serie kan je beschouwen als customshop kwaliteit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2010 19:22 door wietse.
Koch GPA geweldig berichtRe: kennis over El-Maya?bijlage
Gepost door: vleermuis
Datum: 08/05/2016 17:10

Het is lang geleden dat ik op dit forum geweest ben. Ik heb mijn em-1200 nog steeds in de aanbieding. Ik had hem op marktplaats staan, maar het hoogste bod was toen 350. Ik gok toch nog voor een hoger bod. Het is een gitaar met een ziel. Ik mag verkopen ik hoef hem niet te verkopen.

Ik ben nog wel opzoek naar een lijst met de serienummers (deze heeft op het net ergens gestaan?? maar waar) Onder de elementen staat een serienummer en die correspondeert met bouwjaar. De Fabriek in Kobe Japan is getroffen door een aardbeving en sindsdien nooit meer opgebouwd. de EM-1200 is tussen 1978 en 1981 gemaakt in een beperkte oplage. Het antwoord op de Gibson les Paul BG.

<<<inmiddels is deze el-maya verkocht na nog net geen 24 uur op marktplaats te hebben gestaan huilend de nieuwe eigenaar komt uit Eindhoven en heeft plechtig belooft er op te spelen. Ik hoop dat wij van deze muzikant nog gaan horen. Met pijn in mijn hart heb ik dit monster verkocht.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2016 21:11 door vleermuis.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen