Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtHelp welke Gitaar ??
Gepost door: douwe
Datum: 02/01/2015 00:12

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum, ik ben een beginnend "gitarist" en zou graag op een elektrische gitaar leren spelen. nu ben ik me aan oriŽnteren op een redelijk beginners setje voor niet al te veel euro`s blij.

op marktplaats staan er wel een paar maar ik heb geen idee of dat wat is zouden jullie me een beetje kunnen helpen ?? alvast bedankt.

ik ben al een Jim Harley tegengekomen met versterker voor 100 euro. de nieuwprijs van de gitaar moet 170 euro zijn en de versterker was 140 euro. is dit wat om de eerste 6 tot 12 maanden leuk op te kunnen oefenen of zeggen jullie koop beter een ibanez daar heb ik een nieuw setje van gezien op een webwinkel voor 200 euro, er moet dan nog wel een kabel bij en wat om te stemmen.

groet douwe
berichtRe: Help welke Gitaar ??
Gepost door: Br@m
Datum: 02/01/2015 05:19

In den beginne maakt het niet zoveel uit wat voor electrische gitaar je kiest, dingen als tone, speelbaarheid en voorkeuren gaan toch vaak pas een rol spelen als je eenmaal een beetje kunt spelen. Eerst maar op een goedkope plank kijken of je er Łberhaupt wat mee kunt en het geduld hebt om gitaar te leren spelen, als dat eenmaal lukt zul je ook zelf gaan ontdekken welke gitaar/gitaren bij je past/passen.

On the internet you can be anything you want.

It's strange that so many people choose to be stupid.
Gepost door: Richard
Datum: 02/01/2015 08:46

Mmmm, bespeelbaarheid en kwaliteit zou ik toch wat hoger op de lijst zetten.
Een goed afgestelde kwaliteits gitaar met een prettig bespeelbare hals is wel zo fijn.
Een Squier affinity, Epiphone gitaren of een Yamaha Pacifica 112 zijn prima starter gitaren van hoge kwaliteit.
Mocht je er na een jaar of wat achterkomen dat het je totaal niet ligt, dat ben je ze ook weer zo kwijt op marktplaats.

[www.marktplaats.nl]

[www.marktplaats.nl]

[www.marktplaats.nl]

[www.marktplaats.nl]

[www.marktplaats.nl]

Qua versterking zou ik me orienteren op de Cube series van Roland. Veel mogelijkheden en een degelijk geluid, en bovenal kwaliteit. 15-30W is meer dan genoeg voor een slaapkamer. Check vooral even of er een koptelefoon in kan, dan heb je meteen weer vrede met ouders en buren. blij

[www.marktplaats.nl]

[www.marktplaats.nl]

[www.marktplaats.nl]

Succes!
Datum: 02/01/2015 10:51

oke bedankt voor de info, het geluid lijkt mij idd ook erg belangrijk als ik lessen volg met een gitaar die klinkt naar de goedkoopste supermarkt dan ben ik bang dat de aardigheid er snel af is.

als ik het goed lees is dus die jim harley niks ?? dat lijkt een leuk setje om mee te beginnen met alles erop en er aan voor maar 100 euro.

dit is de link -->> jim harley <<--
Datum: 02/01/2015 17:41

never mind, ik ben al naar de gitaarshop gegaan en heb me even goed laten informeren.

ik neem daar wel les hij kost 50 euro per maand voor 1 les per week en ik koop een gitaar uit zijn winkel de versterker komt later wel ik wil toch eerst met koptelefoon spelen zodat niemand last heeft van mijn onkunde blij
Gepost door: R'Oha
Datum: 03/01/2015 10:05

En waar wil je die koptelefoon dan inpluggen?

Je zal toch echt een versterker(tje) nodig hebben. 2e hands Roland Cube, zoals Richard al zei.

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Datum: 03/01/2015 10:23

ja klopt ik koop er ook een versterker bij in de winkel ik moest het even met de vrouw overleggen blij

maar de koptelefoon wilde ik zo`n mini versterkertje van vox voor kopen...

ik begin met een kleine zelfstudie er zijn nogal wat lessen op youtube, wat is het best om mee te beginnen ??? ik denk dat de A, E en D akkoorden wel mooi zijn voor een beginner om onder de knie te krijgen en vanuit daar rustig verder te gaan.

wat denken jullie daarvan ??

groet

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/01/2015 10:24 door douwe.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 03/01/2015 10:39

Ik heb binnenkort een Pod XT Live te koop. Ideaal voor spelen met een koptelefoon!

Hier had uw advertentie kunnen staan.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen