Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
berichtsemi acoustische gitaar
Gepost door: Lars Smit
Datum: 13/01/2015 17:59

Hallo, mijn naam is Lars Smit ik ben 17 en ik ben nieuw op deze forum.

ik heb gister een semi acoustische gitaar gekocht ( mijn 5e gitaar ) alleen als ik me gitaar aansluit op mijn versterker geeft hij geen geluid, nou heb ik een nieuw batterij erin gedaan en de kabel is ook nog goed, de equalizer heeft stroom want ik hoor wel dat als ik aan de master volume zit dat deze harder en zachtere ruis gaat geven, kan het iets te maken hebben met de pick up die in me kast zit verwerkt? als iemand mij kan helpen graag, en als iemand mij kan helpen via Skype hoor ik het ook graag want ik baal best wel dat mijn gitaar geen geluid geeft als hij versterkt is, ik heb ook al diverse site's forums en filmpjes bekeken om iets wijzer te worden maar dat is mezelf helaas niet gelukt om op dit probleem op te lossen is mij ook niet bekend.. dankje voor het lezen en indien mogenlijke hulp

Groeten Lars Smit

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2015 19:20 door Lars Smit.
berichtRe: semi acoustische gitaar
Datum: 13/01/2015 19:06

wat meer informatie over mijn gitaar :
Handmade Western Guitar ( Stagg )
Model number: SW203CE-BK
soort pickup: Soft Saddle Piezo Bridge Pickup ( vermoedelijk )
soort snaren : Staal. 0.54 - 0.12

Sorry voor de voorafgaande spelling ( ik ben dyslectisch )
Gepost door: Da Vinci
Datum: 13/01/2015 19:12

Ja je pickup kan kapot zijn, of iets in de bedrading. Maar als ik jouw verhaal zo lees zou ik eerst eens even het verschil tussen 'me' en 'mijn' op te zoeken.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 13/01/2015 19:31

Welkom Lars, heb je de gitaar uitgeprobeerd voor je hem kocht? Ik zou dan toch zeker even naar de verkoper gaan
Datum: 13/01/2015 20:00

Ik heb er maar 15 euro voor gegeven omdat de verkoper al zei dat er wat mee aan de hand was en ik dacht voor mezelf dat ik hem wel kan opknappen, ik denk zelf dat de connector tussen me pick up en de eqelizer kapot is omdat als het stekkertje van me pick up in de connector is geen geluid meer overbrengt maar wel als het stekkertje eruit is.. want dan geeft het best veel ruis,
Gepost door: the Rock
Datum: 14/01/2015 11:52

Quote:
"Lars Smit"

Ik heb er maar 15 euro voor gegeven omdat de verkoper al zei dat er wat mee aan de hand was en ik dacht voor mezelf dat ik hem wel kan opknappen, ik denk zelf dat de connector tussen me pick up en de eqelizer kapot is omdat als het stekkertje van me pick up in de connector is geen geluid meer overbrengt maar wel als het stekkertje eruit is.. want dan geeft het best veel ruis,

Als je het al weet, waarom vraag je het dan?
Onderzoek het zelf eens...

De kleine lettertjes:
Ik geef geen garanties en ben niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen.
Scheuren berichtRe: semi acoustische gitaar
Gepost door: Jord
Datum: 14/01/2015 15:06

Quote:
"Lars Smit"

ik baal best wel dat mijn gitaar geen geluid geeft als hij versterkt isGroeten

Quote:
"Lars Smit"

Ik heb er maar 15 euro voor gegeven omdat de verkoper al zei dat er wat mee aan de hand was

Succes ermee zou ik zeggen! kus

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Datum: 14/01/2015 19:19

Quote:
"the Rock"

Lars Smit

omdat ik misschien niet zelf de kennis nog heb van de Elektro-Akoustiche gitaren? ik heb alleen een vermoeden zoals je hebt gelezen.
Datum: 14/01/2015 23:03

Quote:
"Lars Smit"

the Rock
Lars Smit

omdat ik misschien niet zelf de kennis nog heb van de Elektro-Akoustiche gitaren? ik heb alleen een vermoeden zoals je hebt gelezen.

Maar voor een investering van 15 euro is dit misschien een mooi projectje om zelf te onderzoeken wat er mis is, wat heb je te verliezen?
Gepost door: Zilty
Datum: 15/01/2015 07:33

Quote:
"Lars Smit"

the Rock
Lars Smit

Als je weet dat ie defect is (en 15 euro is een goeie indicatie dat er iets mis is) dan hoef je niet te balen, zeker niet als je denkt dat je het zelf wel kan opknappen. GA gewoon lags een gitaar technicus.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 15/01/2015 16:17

ik ben nu 3 dagen bezig geweest om uit te zoeken wat er loos is, heb mijn gitaar al een keer meegenomen naar Spanjaard Alkmaar en Dijksman Muziek ALkmaar, ze zeggen bijde dat het een storing is en dat ik het beste het spul kan vervangen, nou heb ik me equilizer uit elkaar gehaald en helaas niet gevonden wat het kon zijn, maar ik weet wel dat me gitaar het versterkt doet want toen ik hem mocht laten horen voor ruis hoorden we hem schakelen en een snaar aanslaan, helaas was dit 1 malig.. dus ik zoek een beetje nu wat er kan en eventueel inderdaad het spul vervangen.

Wat denken jullie dat ik het beste kan doen?

Groeten Lars
Gepost door: Angelo
Datum: 15/01/2015 16:40

Ik denk dat je eht beste naar 2 muziekwinkels kan gaan om naar je gitaar te laten kijken, niets met hun advies doen, maar lekker weer terug komen op dit forum en dezelfde vraag nog een keer stellen aan klojo's als zilty.

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Datum: 15/01/2015 16:57

Quote:
"Lars Smit"

[...] nou heb ik me equilizer [..]
[..] maar ik weet wel dat me gitaar [...]

Wat denken jullie dat ik het beste kan doen?

Ik blijf bij m'n eerdere standpunt.

BTW als iets het soms wel doet en soms niet is waarschijnlijk ergens een kabeltje tussen je pickup en output kapot.

Scheuren berichtRe: semi acoustische gitaar
Gepost door: Jord
Datum: 15/01/2015 17:31

Quote:
Angelo

Ik denk dat je eht beste naar 2 muziekwinkels kan gaan om naar je gitaar te laten kijken, niets met hun advies doen, maar lekker weer terug komen op dit forum en dezelfde vraag nog een keer stellen aan klojo's als zilty.
ROTFL

Pis in mijn broek van het lachen. Tegelijk moet ik er een beetje van huilen. Beetje een brakke kutgitaar kopen voor minder dan twee tientjes en er dan de werknemers in gitaarwinkels mee gaan lastig vallen. Waarschijnlijk heb je in die winkels niets gekocht ook, zodat je dus echt zure arbeidsuren door de plee hebt gespoeld van die gasten...

... alsjeblieft, zeg dat het niet zo is en dat je wel nog met een paar setjes snaren naar buiten bent gegaan.

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Datum: 15/01/2015 17:41

geen zorgen, ik heb inderdaad 2 setjes gehaald en een e snaar voor de zekerheid voor als de snaar breekt, ook een paar reserve plectrems, kon helaas niet een nieuwe versterker halen omdat ik nog geen loon heb gehad van me werk ...
Datum: 15/01/2015 17:57

Ik vind het trouwens geweldig dat meerdere mensen zo negatief zijn over de gitaar die ik heb gekocht, of dat iemand met bijna geen ervaring over het onderwerp Elektro akoustiche gitaar belachelijk word gemaakt, omdat het zo wel op mij over komt.
Gepost door: Purple John
Datum: 15/01/2015 20:19

Dat is ook geweldig. En zoals Eric Clapton al zei: You gotta reap just what you sow.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Datum: 16/01/2015 11:52

Quote:
Angelo

meneer klojo voor die snotaap. Verder spot-on natuurlijk.

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: R'Oha
Datum: 16/01/2015 11:55

Quote:
"Purple John"

You gotta reap just what you sow

Je bedoelt Lou Reed, neem ik aan?

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Datum: 16/01/2015 12:00

Quote:
"Lars Smit"

Ik vind het trouwens geweldig dat meerdere mensen zo negatief zijn over de gitaar die ik heb gekocht, of dat iemand met bijna geen ervaring over het onderwerp Elektro akoustiche gitaar belachelijk word gemaakt, omdat het zo wel op mij over komt.

Quote:
"Lars Smit"

Dat van die spelling is tot daar aan toe. Maar ik vrees dat je dus echt een probleem hebt met lezen. En zo te merken ook met luisteren.

En in plaats van "een nieuwe versterker" halen, misschien eerst eens dat piezo-systeem (laten) vervangen?

Datum: 17/01/2015 14:01

Quote:
R'Oha

Lars Smit

Quote:
"Lars Smit"

Dat van die spelling is tot daar aan toe. Maar ik vrees dat je dus echt een probleem hebt met lezen. En zo te merken ook met luisteren.

En in plaats van "een nieuwe versterker" halen, misschien eerst eens dat piezo-systeem (laten) vervangen?

ik voel de liefde </3 en zitten jullie op het forum om te helpen of mensen af te kraken? ik ben al op zoek naar vervangend materiaal. enige kans is via China dat spul te kopen.. dus ik ga op zoek naar andere spullen wat beter is dan het standaard wat er nu in zit.
Datum: 17/01/2015 16:29

Quote:
"Lars Smit"

ik voel de liefde </3 en zitten jullie op het forum om te helpen of mensen af te kraken?

Laat ik voor mezelf spreken: al;s ik gehandicaptenbegeleider had willen zijn, was ik dat wel geworden...

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 17/01/2015 16:33

Quote:
"Lars Smit"

Hoe serieus denk je genomen te worden als je een gitaar koopt van 15 euro, zonder dat je er verstand van hebt?
En als het op je overkomt dat je belachelijk wordt gemaakt, dan heb je dat in elk geval goed aangevoeld.
Datum: 17/01/2015 17:46

Beetje jammer dit, dat jullie blijkbaar niet weten wat een forum inhoudt...
en in ieder geval, wat jullie proberen kan aan me anus oxideren.

En beste admin / moderater als u vind dat ik tever ga, laat me het even weten via een prive bericht.
Datum: 17/01/2015 17:56

Tja, als jij denkt dat je op een forum zo maar alles kan vragen (zonder eens zelf te googelen of na te denken), de reacties en adviezen in de wind kan slaan, de vraag nogmaals te stellen en dan bijdehand gaan doen als je kritiek krijgt denken we daar idd anders over.

Datum: 17/01/2015 18:02

door al het googelen kwam ik juist op dit forum terecht, vind het altijd wel leuk dat mensen zo snel iemand kan afkraken in plaats van naar zichzelf te kijken hoe hij vroeger stond met zijn eerste opknap gitaar
Gepost door: Roberto sin-o
Datum: 17/01/2015 19:30

Zal wel aan mij liggen maar tussen de belachelijk makelarijen door staan echt wel wat bruikbare tips.
Lees wat je wil lezen, focus op wat je belangrijk vind en doe er je voordeel mee.
Ik vermaak me altijd uitstekend met threads van nieuwelingen op dit forum in ieder geval!! grinnikend

Niks
Gepost door: Kees Vlees
Datum: 17/01/2015 20:20

Quote:
"Da Vinci"

Tja, als jij denkt dat je op een forum zo maar alles kan vragen (zonder eens zelf te googelen of na te denken), de reacties en adviezen in de wind kan slaan, de vraag nogmaals te stellen en dan bijdehand gaan doen als je kritiek krijgt denken we daar idd anders over.

Zo is het, hulde.

Kees Vlees
zelfs mijn zus en dat is een schele
speelt niet op een tele
Datum: 19/01/2015 09:22

Quote:
"Lars Smit"

door al het googelen kwam ik juist op dit forum terecht, vind het altijd wel leuk dat mensen zo snel iemand kan afkraken in plaats van naar zichzelf te kijken hoe hij vroeger stond met zijn eerste opknap gitaar

Ik kocht gewoon een gitaar die werkte, hoefde ik ook niet op een forum te huilen dat niemand me wilde helpen voor nop omdat ik te goedkoop was om een winkel er een nieuw elementje in te zetten. Maar hey, je moeder houdt van je, dat weet je toch?

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 19/01/2015 16:56

Waar ik overigens nou wel benieuwd naar ben is hoe die gitaar onversterkt klinkt en of hij lekker speelt.

Als hij onversterkt al als bagger klinkt, zou ik elke reparatie bij voorbaat vergeten.

Maar als hij jou bevalt, dan is vervanging van het piezo-systeem zeker het overwegen waard. En vind je dat te duur, dan heb je nog steeds voor slechts 15 euri een akoestische gitaar die jou bevalt.

Zo, dat is het beste advies dat ik je kan geven.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/01/2015 16:57 door R'Oha.
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen