Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtEsteve 1gr07ce
Gepost door: Merlijn23
Datum: 03/05/2015 22:52

Hoi Allemaal,

Ik speel sinds 5 jaar Spaanse gitaar. Ik ben er nu aan toe om een duurdere en betere gitaar te kopen( wat zuiverder geluid). Ik speel tot heden op een Amuse gitaar van rond de 75 euro.
Ik speel eigenlijk alleen pop dus ben op zoek naar een Spaanse gitaar met een beetje een popsound. Ik weet dat dit een moeilijke/rare combinatie is maar een staalsnarige gitaar is voor mij erg moeilijk te bespelen en ik wil daarom erg graag bij de Spaanse gitaar blijven.
Mijn oog is nu gevallen op de Esteve 1gr07ce (550 euro 2e hands). Heeft iemand ervaring met deze gitaar? Is dit een goede aankoop?

bedankt vast voor jullie

groeten Merlijn
berichtRe: Esteve 1gr07ce
Gepost door: R'Oha
Datum: 04/05/2015 07:34

Ik heb een Esteve GR10, met een fichte bovenblad, die me heel erg goed bevalt. Uitstekend afgewerkt, prachtige klank. Toen ik hem ooit kocht heb ik heel veel gitaren uitgetest, waaronder ook heel wat Esteve's, die me allemaal als "veel-waar voor-je geld" opvielen.

Persoonlijk heb ik wel een sterke voorkeur voor een fichte bovenblad, i.p.v. ceder, vanwege de mooie heldere klank. Ceder geeft een wat donkerder klank.

Realiseer je wel dat dat model dat jij op het oog hebt een electro-akoestische gitaar is. Om ook versterkt een goed geluid te krijgen moet je een goede akoestische versterker hebben. Over een gewone gitaarversterker gaat het niet echt super klinken.

Het allerbelangrijkste: dat de gitaar ook onversterkt goed klinkt. Uit proberen dus. Succes.

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 04/05/2015 09:46

Esteve maakt heel prima gitaren maar zoals R'Oha ook al zegt kan ik die cedertop alleen maar afraden. Ik zou echt voor fichte gaan. En inderdaad zoek iets zonder die electro- rommel. Mocht je dat willen gaan gebruiken kun je beter een toonafnemersysteem uizoeken dat bij je past en dat naderhand in (laten) bouwen.

Quote:
R'Oha
Persoonlijk heb ik wel een sterke voorkeur voor een fichte bovenblad, i.p.v. ceder, vanwege de mooie heldere klank. Ceder geeft een wat donkerder klank.

Het allerbelangrijkste: dat de gitaar ook onversterkt goed klinkt. Uit proberen dus. Succes.
Datum: 04/05/2015 15:22

...zit net te denken, is mijn Cuenca niet wat voor je?
Is een soort flamenco (met cypres achterkant) heel responsief

zie onder

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2015 15:28 door oNNo.
Datum: 04/05/2015 15:26

Datum: 05/05/2015 10:49

of op youtroep:

Gepost door: Kees Vlees
Datum: 06/05/2015 20:48

Dude, de prijsklasse van e.e,a weet ik niet/
Saez heeft goede gitaren, dit zijn flamenco gitaren. Zuiver en, subjectief, en mooie klank.
Succes

Kees Vlees
zelfs mijn zus en dat is een schele
speelt niet op een tele
Datum: 06/05/2015 22:18

Quote:
"Kees Vlees"
Saez heeft goede gitaren
yep, en er zijn er wel meer....
Quote:
"Kees Vlees"
dit zijn flamenco gitaren
...nou niet allemaal heur, Kees. Ze maken van alles maar inderdaad denk ik dat een Flamencomodel de TS wel eens zou kunnen bekoren. Ik vrees echter dat we het nooit zullen weten...

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen