Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtEsteve 1gr07ce
Gepost door: Merlijn23
Datum: 03/05/2015 22:52

Hoi Allemaal,

Ik speel sinds 5 jaar Spaanse gitaar. Ik ben er nu aan toe om een duurdere en betere gitaar te kopen( wat zuiverder geluid). Ik speel tot heden op een Amuse gitaar van rond de 75 euro.
Ik speel eigenlijk alleen pop dus ben op zoek naar een Spaanse gitaar met een beetje een popsound. Ik weet dat dit een moeilijke/rare combinatie is maar een staalsnarige gitaar is voor mij erg moeilijk te bespelen en ik wil daarom erg graag bij de Spaanse gitaar blijven.
Mijn oog is nu gevallen op de Esteve 1gr07ce (550 euro 2e hands). Heeft iemand ervaring met deze gitaar? Is dit een goede aankoop?

bedankt vast voor jullie

groeten Merlijn
berichtRe: Esteve 1gr07ce
Gepost door: R'Oha
Datum: 04/05/2015 07:34

Ik heb een Esteve GR10, met een fichte bovenblad, die me heel erg goed bevalt. Uitstekend afgewerkt, prachtige klank. Toen ik hem ooit kocht heb ik heel veel gitaren uitgetest, waaronder ook heel wat Esteve's, die me allemaal als "veel-waar voor-je geld" opvielen.

Persoonlijk heb ik wel een sterke voorkeur voor een fichte bovenblad, i.p.v. ceder, vanwege de mooie heldere klank. Ceder geeft een wat donkerder klank.

Realiseer je wel dat dat model dat jij op het oog hebt een electro-akoestische gitaar is. Om ook versterkt een goed geluid te krijgen moet je een goede akoestische versterker hebben. Over een gewone gitaarversterker gaat het niet echt super klinken.

Het allerbelangrijkste: dat de gitaar ook onversterkt goed klinkt. Uit proberen dus. Succes.

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 04/05/2015 09:46