Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtIbanez G300CE-NT of Ibanez AEG10NII-NT
Gepost door: remco
Datum: 05/05/2015 21:33

Hallo kenners, ik ben op zoek naar een gitaar en heb jarenlang een Ibanez Artist Vintage Classic Guitar York Series 1975 gehad, helaas verongelukt...

Nu is met mijn huidige budget mijn oog gevallen op de in het onderwerp genoemde modellen, echter ik kan totaal geen reviews vinden over de G300CE-NT en word daar een beetje zenuwachtig van. Ook blijkt hij op een enkele winkel na overal te zijn "uitverkocht"...

De AEG10NII-NT wordt in reviews veel geprezen, maar ik vind de G300CE-NT er iets mooier uitzien. Heeft iemand ervaring met de G300CE-NT of weet iemand waarom ik er geen reviews over vind?

Dank voor jullie feedback.
Remco
berichtRe: Ibanez G300CE-NT of Ibanez AEG10NII-NT
Gepost door: Da Vinci
Datum: 06/05/2015 09:16

Voor zover ik zie zijn het beide elektro-akoestische gitaren. Even afgezien van het feit dat je je in die prijsklasse moet afvragen of je voor een akoestische gitaar met element moet kiezen (elementje zal niet top zijn, geef dan je budget liever uit puur aan een gitaar en voeg later naar wens de mogelijkheid toe om eea uit te versterken) is de G3000CE-NT ruim 30% duurder dan de AEG10NII-NT. Het is dan een beetje een kort door de bocht redenering, maar bij Ibanez vinden ze blijkbaar dat de G300 meerwaarde heeft tov. de AEG dus ik zou over de kwaliteit niet in zitten. Het is overigens wel de vraag waar die meerwaarde dan precies inzit en hoe zich dat vertaalt in geluid en bespeelbaarheid en of jij dat als beter of slechter ervaart.

Ik ken beide gitaren verder niet dus een beter antwoord kan ik je niet geven.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
berichtRe: Ibanez G300CE-NT of Ibanez AEG10NII-NT
Gepost door: EricMGEZ
Datum: 06/05/2015 18:11

De G300CE-NT lijkt simpelweg niet meer leverbaar: [www.bax-shop.nl]

Dat zou natuurlijk ook kunnen betekenen dat 'ie áls ze 'm hebben juist goedkoper is, omdat ze niet met oude voorraad willen blijven zitten.

MetGitarenEnZo

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen