Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtElement stratocaster
Gepost door: ron smit
Datum: 31/10/2015 09:15

Ik hen een Fender Strat Plus de luxe uit 1988/1989, met Fender lace sensor-elementen; 2 gouden en een rode (brug).
Zie [www.gak.co.uk]

Nu wil ik bij de brug een wat humbuckerachtige output, maar de rode Lace (met hogere output) klinkt naar mijn inzicht wat neuzig. Het stoort me iedere keer.

Ik zoek iets dat lijkt op mijn PRS elementen (std Custom 24): dik/warm en agressief, maar het mag ook een stratachtige klauw hebben.

Op internet is wel erg veel te vinden. Hebben jullie suggesties (het liefst zonder zagen in de body)?
berichtRe: Element stratocaster
Gepost door: Da Vinci
Datum: 01/11/2015 13:19

Tja, er zijn nogal wat mogelijkheden maar ga er vanuit dat jij er al veel kent (en al hebt afgestreept). Dat het zo dik als PRS gaat worden vraag ik me sowieso af met welk element dat ook....
Heb je al een SD hotrail of Dimarzio fast track overwogen? Ook zijn er diverse bekende hunbuckers in single coil formaat voor als je niet wil hakken. De site van SD en Dimarzio geven daar wel aardige info en soundbites voor.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 01/11/2015 22:44

Ik heb wat rondgekeken, maar het blijft lastig. Die soundsamples zeggen niet zoveel.

Eerst maar eens de (oorspronkelijke) gouden Lace sensor erop en dan wat meer gain erop.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 02/11/2015 08:46

Quote:
"ron smit"

Ik heb wat rondgekeken, maar het blijft lastig. Die soundsamples zeggen niet zoveel.

Ja dat is de pest.... Ik heb 't met m'n LIII. Mede omdat ik zelf niet zo handig ben met soldeerbout en dergelijke wordt het helemaal een dure hobby om met wat elementen te experimenteren.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 02/11/2015 20:14

Einde zoektocht knipoog

[www.bax-shop.nl]

Als buizen elkaar pijpen krijg je een moddelig geluid.
Datum: 26/09/2017 23:59

Kwam deze post weer tegen. Laatst opgetreden met een James Tyler. Geinig ding, wel goed ook, maar niet het echte werk.

Zoek overigens nog steeds een goed humbucker-achtig element voor mijn strat (brug). De gouden Lace sensor zit daar nu, maar dat is wel erg dun.
Ga binnenkort eens praten bij Kauffmann.

Suggesties zijn welkom.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen