Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtWelke gitaar kopen?
Gepost door: xJustMe
Datum: 29/11/2015 21:07

Goedenavond,

Mijn droom om gitaar te leren spelen wil ik heel graag waar maken. Echter, ik loop tegen een klein probleempje aan. Ik weet niet zo goed welke gitaar ik het beste kan kopen. Ik heb niet veel geld te besteden en ik kan er nog niks van. Ik zat te denken, misschien de 'Gomez 036 beginners akoestische gitaar set 3/4 zwart' voor 60,- of de 'Fazley E100 BK elektrische gitaar zwart'. Ik weet niet zo goed of ik moet beginnen met een akoestische of een elektrische gitaar. Of beide? En komen er nog andere spullen bij kijken zoals een houder en stemapparatuur?

Is er misschien iemand die mij hierbij kan helpen en advies heeft? Bij voorbaat heel veel dank.

Met vriendelijke groet,
xJustMe
berichtRe: Welke gitaar kopen?
Gepost door: Siem Hendriks
Datum: 29/11/2015 21:39

Heb niet veel te zeggen over die gitaren, maar mijn advies is: spaar verder tot ongeveer 150 euro's en koop een gitaar op marktplaats(zorg wel dat iemand met je meezoekt die wel wat weet over gitaren)

die gitaren die je hebt uitgekozen zijn wel goedkoop maar daar ben je na 3 weken op uitgespeeld.
berichtRe: Welke gitaar kopen?
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 30/11/2015 08:46

Ik heb gitaar leren spelen toen ik een jaar of 13 was. Ik leende een aftands, oud akoestisch western gitaartje van mijn neef die de naam gitaar eigenlijk niet mocht dragen.

Het kreng had een kromme hals, een barst in de klankkast en nog wat mankementen. Ik kon hem drie keer per dag stemmen en vervloekte het ding hardgrondig. Toch doorgezet en ik heb op dat stuk rot hout wel mooi mijn eerste akkoorden geleerd. Ook heb ik ondervonden dat ik gitaarspelen fantastisch vond. Na een paar maanden goed sparen kocht ik een fatsoenlijk beginners gitaartje (ook akoestisch)en nog een paar maanden daarna mijn eerste elektrische gitaar. Als je echt van plan bent om het te leren, dan zou ik het advies van Siem ter harte nemen. Het maakt het leerproces een stuk leuker denk ik.

Succes.
Wim swingt als een trein... berichtRe: Welke gitaar kopen?
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 30/11/2015 12:47

Een gitaar is erg persoonlijk. Kiezen doe je vaak met je ogen, hoewel het met je oren zou moeten doen.
Ga voor een tweedehands van een bekend merk. Als het bevalt - en je kunt een aantal accoorden spelen - kun je altijd nog een dure /duurdere gitaar kopen. En heb je intussen tijd om te sparen.
Een goedkope nieuwe van 40 Euro? Niet kopen.... (zoals eerder al gezegd) Is bijna altijd rommel. Succes met de aanschaf.

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen