Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
1453237523337-1490362550.jpg 4.12 MB open | download Tom 19/01/2016 Bericht lezen
berichtSchroefje los van element geraaktbijlage
Gepost door: Tom
Datum: 19/01/2016 22:15

Hallo gitaristen,

Om het plastic van de slagplaat van mijn nieuwe gitaar te halen heb ik het schroefje om het eerste element mee te verstellen een beetje losgedraad. Of eigenlijk te los gedraaid... De schroef is daardoor losgegaan van het meganisme met het veertje dat eronder zit. Nou is mijn vraag: Hoe kan ik dit het best herstellen (zodat het schroefje weer goed zit)? Kan dit zonder de slagplaat in zijn geheel los te halen? Alvast bedankt!

Les Paul Custom + EMG berichtRe: Schroefje los van element geraakt
Gepost door: JensHendriks
Datum: 20/01/2016 09:16

Waarschijnlijk is het veertje in de gitaar gevallen en zit het niet meer tussen de gaatjes. Je moet in dat geval de slagplaat los halen. Ik zoek bij dit soort dingen nooit mijn snaren eraf te halen enzo, dus zorg dat je de snaren helemaal ontspant zodat ze nog net vast zitten aan de stemmechanieken, schroef de achterkant van de gitaar open, haal de veren los van de tremolo en haal de tremolo er met snaren en al uit. Je moet daarvoor de zes schroeven onder de snaren los maken. Nu kun je de slagplaat er met gemak uithalen en de rest weet je zelf wel denk ik. Gewoon veer ertussen en schroeven maar. heel erg blij

To me it's like this: Music doesn't exist without guitars in it...
berichtRe: Schroefje los van element geraakt
Gepost door: Tom
Datum: 20/01/2016 21:32

Bedankt! Uiteindelijk snaren er wel afgehaald, de slagplaat losgehaald en het element er weer aan vastgemaakt. Viel mee.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen