Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtbeginners gitaar discussie!!!-/ dillema 3 opties of misschien hebben jullie nog suggesties!!!!
Gepost door: jordy van heezik
Datum: 23/02/2016 22:34

Goede dag,

Ik had een vraag ik heb zelf wat onderzoek gedaan naar verschillende beginners gitaren nou sprongen de yamaha erg121 van 179euro, de squier affinity Stratocaster van 200 euro en de ibanez gsa 60 van 230 eruit bij mij. Alleen wil ik wel echt de goede keuze maken. Dus zouden jullie mij jullie meningen kunnen geven over deze gitaren? Of andereen suggesties zijn ook altijd welkom. Alvast bedankt.
Nou heb ik nog nooit op een gitaar gespeeld. Maar wil ik eerst gewoon de basis leren en daarna de blues kant op gaan. Ben helemaal gek van Eric clapton, jimi hendrix, jimmie vaughon, b b king en ga zo maar.

Groeten

Jordy van heezik
berichtRe: beginners gitaar discussie!!!-/ dillema 3 opties of misschien hebben jullie nog suggesties!!!!
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 24/02/2016 10:06

Hoi Jordy,

Na jarenlang akoestisch te hebben gespeeld heb ik onlangs een Yamaha Pacifica 112J aangeschaft (219,-). Ik ben er erg tevreden over. Goede kwaliteit voor een beginnersgitaar. Ook heb ik op een Squier Affinity gespeeld tijdens mijn zoektocht, en ook daarvan vind ik de prijs kwaliteit verhouding goed.

Maar ik wil je adviseren om de winkel te bezoeken en het zelf te ondervinden. Uiteindelijk kun je dan pas echt bepalen wat je het beste vindt klinken. Je kunt de medewerker vragen of hij/zij wat voor je wilt spelen, dan krijg je een goed beeld van het geluid van de gitaar. Ook kan de medewerker je advies geven. Overigens is het wel een goed idee (denk ik) om de medewerker te vragen of hij/zij de gitaar wil bespelen op een versterker die je zelf gaat gebruiken (of iets wat daar op lijkt) om een nog beter beeld te krijgen wat je staat te wachten als je de hele mikmak thuis hebt geïnstalleerd.

Ook is het nog interessant om voor een 2e hands te gaan. Dan tik je zo'n gitaar waarschijnlijk op de kop voor de helft van de prijs.

Gr Maarten

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/02/2016 10:08 door Maarten.
berichtRe: beginners gitaar discussie!!!-/ dillema 3 opties of misschien hebben jullie nog suggesties!!!!
Datum: 24/02/2016 10:25

Goede morgen maarten,

Bedankt voor je handige tips, hier ga ik zeker wat mee doen in de aanschaf van mijn elektrische gitaar.
Bedankt

Groeten,
Jordy
Gepost door: balte
Datum: 24/02/2016 19:40

De pacifica serie kan ik ook aanraden voor beginners.

Jammer genoeg is de layout van de body heel anders dan bij stratocasters, anders had je redelijkerwijs ook betere pick ups kunnen plaatsen.

al zoveel jaar me nog steeds niet voorgesteld...
Datum: 25/02/2016 10:34

Thanks voor de tip!
Gepost door: Badmuts
Datum: 25/02/2016 22:04

Ik ben zelf op een affinity stratje begonnen, en heb hem nog steeds. (Het is een hij, en hij heet Dave William Baxter XXV,5 mocht je het je afvragen tong uit de mond grijns) Maar goed, ik heb de GSA 60 ook gehad, en die ik had, tov de squier, klonk en speelde wel lekkerder. Kan ook prima blues op gespeeld worden overigens.

Al met al, ik zou als beginners gitaar iedereen een ibanez aan praten. Ze spelen best lekker, klinken dikke prima, zit een tremelo op, humbucker, 2 single coils, zien er macho uit, en dat voor die centen! knipoog

()_()
( 'x') < kiekeboe!
Kauffmann shell pink relic stratocaster berichtRe: beginners gitaar discussie!!!-/ dillema 3 opties of misschien hebben jullie nog suggesties!!!!
Gepost door: Kauffmann stratje
Datum: 28/02/2016 09:58

Ik ga nu weer iets zeggen wat je toch niet gaat doen maar het is echt wel iets wat een beginner zou moeten doen als eerste elektrische gitaar:

Koop een Line6 variax500-600 2e hands (250€ ongeveer).......

1) lelijke gitaar maar speelt verschrikkelijk goed!!
2) er zitten 25 verschillende gitaren in waardoor je echt na een paar jaar weet welke gitaar "echt" bij "jou" spel past kwa sound (er is geen betere manier om zo uit te vinden of je meer een strat , Tele , lespaul speler bent als dit) en dan koop je over een paar jaar een hele goeie )

3) super veelzijdige gitaar die je door de verschillende sounds ook meer inspiratie geeft en dus ook vaker veelzijdigere stukken laat spelen.
4) met 1 knop in verschillende "tunings" te zetten.
5) ontstemd absoluut nooit! De hardware is top
6) je hebt er ook zoveel plezier van als beginnend gitarist in een band omdat je alles in huis hebt in 1 gitaar.

Ik speel al 30j gitaar en speel nog steeds heel veel op die variax600 die ik kocht voor (300€) ondanks dat ik ook een hele goeie custom strat heb.

Er is geen beginner die naar me zal luisteren maar echt........ Het ding is zo veel beter als een gitaar die jij aandraagt .

Ben benieuwd.....blij

[www.mhmusic.nl]
Wim swingt als een trein... berichtRe: beginners gitaar discussie!!!-/ dillema 3 opties of misschien hebben jullie nog suggesties!!!!
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 29/02/2016 15:20

Ha, ha.... vanaf dat dat ding op de markt kwam heb ik 'm gepromoot en zag zeer goed de mogelijkheden van het concept.... Dat was tien jaar geleden en wens je dan ook veel succes de beginner te overtuigen van dit concept... grinnikend

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."
Gepost door: Roberto sin-o
Datum: 29/02/2016 18:36

Hoe "goed" is de 300 eigenlijk? Is dat dezelfde elektronika als in de duurdere modellen maar met een slechtere gitaar?
Lijkt me ideaal om zo'n ding te hebben voor als er geen plek is voor meerdere gitaren op het "podium" in de kleinere kroegjes.

Niks
Gepost door: Purple John
Datum: 29/02/2016 19:03

Klopt helemaal, Michiel! Heb sinds een half jaar de 600 op de kop getikt voor in mijn coverband. Alles wat je nog nodig hebt zijn twee knappe versterkers!

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Gepost door: Da Vinci
Datum: 29/02/2016 22:32

2?

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Kauffmann shell pink relic stratocaster berichtRe: beginners gitaar discussie!!!-/ dillema 3 opties of misschien hebben jullie nog suggesties!!!!
Datum: 01/03/2016 21:46

Haha Wim dit is ook mijn laatste poging ..... Er zal toch geen beginner naar me luisteren maar ik heb toch zooooo gelijk 😄

Robert: maakt niet uit welk model je koopt overal zit dezelfde electronica in. Alleen is de 300 ook echt een goedkope gitaar (zou ik niet aanraden) 500 en 600 zit een hele goeie hals op .

Het mooiste is eigenlijk een 300 kopen voor weinig en de electronica in je strat laten bouwen (dat kan!!)

[www.mhmusic.nl]
Gepost door: Purple John
Datum: 04/03/2016 21:47

Quote:
"Da Vinci"

2?

Ja, akoestisch klinkt een stuk lekkerder op een akoestische versterker. Vandaar dus.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Gepost door: Roberto sin-o
Datum: 05/03/2016 08:15

Quote:
"Kauffmann stratje"

Robert: maakt niet uit welk model je koopt overal zit dezelfde electronica in. Alleen is de 300 ook echt een goedkope gitaar (zou ik niet aanraden) 500 en 600 zit een hele goeie hals op .

Het mooiste is eigenlijk een 300 kopen voor weinig en de electronica in je strat laten bouwen (dat kan!!)

Ik dacht al zoiets. Ik vind het wel interessant eigenlijk.. 1 gitaar mee en wel klinken als een strat/les paul/explorer etc...
Maar dat ding ziet er inderdaad niet uit.

Niks

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2016 08:16 door Roberto sin-o.
Datum: 05/03/2016 08:49

Nee klopt hij is niet heel sexy ..... Maar als je je daar overheen kan zetten 😆
Ik heb nog wel een aardige ....zwart met turtle parelmoer wit slagplaat

[www.mhmusic.nl]

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen