Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtFender CD-60CE of Ibanez Talman TCY10E
Gepost door: Lauran Geus
Datum: 27/12/2016 13:36

ik wil starten met gitaar spelen en zoek daarom een qua prijw/kwaliteit goede elektrisch akoestische gitaar. Mij vallen twee modellen op, de fender en de ibanez. Welk van deze twee zou een goede beginnersgitaar zijn? Voordeel van de Ibanez is het feit dat het qua vorm feitelijk een electrische gitaar is, voor mij een wens om later nog eens de overstap te maken naar electrisch.
berichtRe: Fender CD-60CE of Ibanez Talman TCY10E
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 27/12/2016 18:56

Welkom op dit forum Lauran (overigens altijd aardig om jezelf als nieuwkomer even voor te stellen).
Als ik zo voor de vuist weg een keuze moest maken - en klank en bespeelbaarheid (nog) geen belangrijk issue zijn - ging ik voor de Ibanez, vanwege de kwaliteit in het lagere segment.
Als dat wel zo is, neem dan iemand met verstand van zaken mee naar een gitaarboer, en laat beide gitaren uitproberen. Luister zelf naar de klank, en laat de kennis de bespeelbaarheid en andere kwaliteiten beoordelen, en neem op basis daarvan een besluit.
berichtRe: Fender CD-60CE of Ibanez Talman TCY10E
Gepost door: Da Vinci
Datum: 28/12/2016 09:40

Hoi Lauran, welkom hier!
Zoals Foob aangeeft staat Ibanez in dit segment goed bekend, dus zondet te twee specifieke gitaren te kennen spreekt dat in het voordeel van Ibanez.
Door de vorm zou ik me niet te veel laten leiden, in die zin dat het qua bespeelbaarheid of geluid niet dichter of verder van een elektrische gitaar af staat dan een ander exemplaar.
Daarnaast noem je specifiek elektrisch akoestisch. Is dat ook een bewuste keuze? Juist in het beginnerssegment is het lang niet altijd relevant de gitaar uit te versteken. Daarbij is de prijs dermate laag dat de elektronica nou niet bepaald van topkwaliteit zal zijn en in die prijs ten koste gaat van de gitaar zelf. Het moet immers uit de lengte of de breedte komen.

Hier had uw advertentie kunnen staan.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen