Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
WP_20170202_03_45_24_Pro.jpg 1.08 MB open | download de troyer dirk 02/02/2017 Bericht lezen
berichtsigma dmc -1stelh achterdochtigbijlage
Gepost door: de troyer dirk
Datum: 02/02/2017 06:01

Beste leden
Ik heb gisteren een sigma dmc-1stelh gekocht.
Nu zit ik met wat twijfels.
Binnenin de gitaar,aan het klankgat.zie ik dat er een witte sticker geplakt is.
Als ik hierover wrijf,is er precies een gaatje onder.
Nu vraag ik me af of dit gedaan is om een defect te verdoezelen?
Waarom ben ik wat achterdochtig? Omdat dit het laatste model was,dat waarschijnlijk al heel lang op stock staat.plus omdat de verkoper mij een gitaarkist wou verkopen met een scheur in.
Dit had hij mischien niet gezien dat kan zijn.maar de koffer was geschonden ook nog eeens bij.
In mijn bijlage heb ik een foto gevoegd.daarop zieje als je in het klankgat kijkt de witte stoffen sticker waarover ik praat.
Mijn vraag is , of dit natuurlijk bij de bouw van de gitaar hoort,of het tog mischien een onderliggend defect kan verdoezelen.heeft iemand dit nogal gezien
Bij zijn akoestische gitaar?

berichtRe: sigma dmc -1stelh achterdochtig
Gepost door: scrib
Datum: 02/02/2017 20:04

Ik heb eens een blik in mijn staalsnaar gekeken en heb op die plek ook een soort plakker... het ziet er bij mij uit als een soort gispverbandje... ik denk dat het is om de kruizing van de bracing te verstevigen... Het gaatje is denk ik een kier tussen de braces, kun je dat voelen? Zie je de kier doorlopen? Als er geen beweging zit in de braces dan zou ik me er verder niet al te druk over maken.

--
Keep strumming Phil
Gepost door: ron smit
Datum: 03/02/2017 00:11

Bij mij ook zo'n sticker (Martin)
Gepost door: de troyer dirk
Datum: 03/02/2017 08:05

Ondertussen ben ik terug naar de winkel geweest.en daar soortgelijke gitaren beken,en sommige exemplaren hebben ook zo een gips sticker.ik denk dat het bij de bouw van de gitaar hoort.
Was wel genant moment,want had een 2de opinie gevraagt,en die wist me te zeggen,dat het waarschijnlijk een herstelde gitaar was.dus ik naar de winkel van waar ik ze gekocht had.al wat opgefokt.maar blijkbaar is het tog normaal en komt het bij nog modellen voor.bedankt voor u reactie
Gepost door: scrib
Datum: 03/02/2017 23:57

edit

--
Keep strumming Phil

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/02/2017 00:06 door scrib.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen