Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
IMG_7405.JPG 468.1 KB open | download Kauffmann stratje 13/03/2017 Bericht lezen
20180727_141153.jpg 1.67 MB open | download ron smit 29/09/2018 Bericht lezen
Kauffmann shell pink relic stratocaster berichtHeb een nieuwe "kauffman relic Tele" laten bouwen !!!bijlage
Gepost door: Kauffmann stratje
Datum: 13/03/2017 14:03

Hier bij show ik ff mijn nieuwe "ouwe" telecaster gemaakt door "Kauffmann" in Alphen AD rijn.
Alles klopt aan dit stukkie hout... speelt zo lekker

[www.mhmusic.nl]
berichtRe: Heb een nieuwe "kauffman relic Tele" laten bouwen !!!
Gepost door: Da Vinci
Datum: 13/03/2017 15:43

Mooi ding Michiel. Ik was zelf nooit echt vriendjes geworden met m'n Kauffmann (combinatie van dikke neck en net niet helemaal de juiste uitvoering) maar dit ziet er erg smakelijk uit.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 13/03/2017 16:26

Wat is er nou mooi aan iets wat lelijk is gemaakt?
Waarom rag je 'm zelf niet af?
Ik begrijp het niet.
Ik word oud, denk ik....droevig

Maar evengoed; blij dat je er blij mee bent tandpastagrijns

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2017 16:26 door Foob.
Kauffmann shell pink relic stratocaster berichtRe: Heb een nieuwe "kauffman relic Tele" laten bouwen !!!
Datum: 13/03/2017 16:46

De 1 houdt er van en de ander houdt van netjes ....ik hou er van ...blij

Ik heb eerst wat gitaren bespeeld en deze neck was helemaal mijn ding klopte gewoon precies met wat er mee wilde gaan doen kwa spel.
Setje ... customshop NO casters erin ( had ik gehoord bij richard thuis) en de gitaar is precies hoe ik hem in mijn hoofd had. Zonder versterking resorneert hij ook lang door ( sustain )

[www.mhmusic.nl]
Wim swingt als een trein... berichtRe: Heb een nieuwe "kauffman relic Tele" laten bouwen !!!
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 13/03/2017 19:49

Ik vind het een beetje een boel deuken in een nieuwe auto rijden... en dan zeggen dat hij veel beter rijdt. Maar goed...

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."
Gepost door: ron smit
Datum: 13/03/2017 23:50

Mooi ding. Fijne winkel met een kenner.

Je moet wel weten wat je wilt en inderdaad gaan voor dat oude (hoewel hij nu ook ongeschonden exemplaren maakt). Ik heb er eens wat geprobeerd, maar vond ze niet opwegen tegen mijn PRS. Wellicht is het andere keer wel raak.
Kauffmann shell pink relic stratocaster berichtRe: Heb een nieuwe "kauffman relic Tele" laten bouwen !!!
Datum: 14/03/2017 10:49

Wim: hij rijdt ook niet beter met een paar deuken en roestplekken het is het gevoel wat dat mee geeft als je er in rijdt en voor sommigen voelt dat beter.
En je hoeft er niet meer zo voorzichtig mee om te gaan .... krasje meer of minder is niet erg....blij

[www.mhmusic.nl]
Wim swingt als een trein... berichtRe: Heb een nieuwe "kauffman relic Tele" laten bouwen !!!
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 14/03/2017 11:45

Daar zijn nou net de meningen over verdeeld. Velen worden toch aardig ziek van een kras op hun nieuwe gitaar van 1000 €... schouderophalend

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."
Gepost door: scrib
Datum: 14/03/2017 21:17

Ja ik vond het eerst ook raar, die gitaren die speciaal versleten zijn met schuurpapiertjes en zuur en weetikveelwat... net zoals dat ik het raar vind dat je een nieuwe spijkerbroek kan kopen waar de gaten al in zitten. Maar ergens snap ik het ook wel weer. Een mooie, nieuwe, glimmende auto is fijn om mee over de snelweg te zoeven, maar een afgeragd golfje met vier verschillende banden en drie verschillende kleuren lak kan ook heel leuk zijn om mee rond te scheuren. Handrem-bochtjes maken op een verlaten parkeerterrein ergens om drie uur 's nachts. Of kijken of je alle wielen van de grond krijgt als je die ene hobbel net 10km harder pakt. En dan een dikke grijns als je bij de landing de bodem tegen de grond hoort klappen. Dat doe je toch niet zo snel met je audi van 80 mille. Zo kan een doorleefde gitaar in je klauwen je ook uitnodigen om net even wat harder de blues te scheuren. Maarja, laten echt doorleefde gitaren, alsin de goldtopjes waar Billy Gibbons nog overheen gekotst heeft, een beetje aan de prijzige kant zijn. Plus dat vraag naar dat soort spul blijkbaar het aanbod overstijgt. Dus moet je zelf met een schuurpapiertje aan de slag. Of laten doen natuurlijk.

--
Keep strumming Phil
Datum: 14/03/2017 23:07

Hahaha precies goed verwoord!!! Je spel wordt gigantisch beïnvloed door het gevoel dat je hebt terwijl je speelt en een oude afgeragde doorleefde krasplank geeft je een ander gevoel. Een gitaar moet je niet aaien maar soms een pak rammel geven en met zo'n glanzende, glimmende, gelakte, steriele strijkplank ga je vaak toch wat netter mee om en dat merk je in je spel

[www.mhmusic.nl]
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 15/03/2017 07:57

Quote:
"Kauffmann stratje"
Een gitaar moet je niet aaien maar soms een pak rammel geven en met zo'n glanzende, glimmende, gelakte, steriele strijkplank ga je vaak toch wat netter mee om en dat merk je in je spel

Precies, en als je dat met je eigen gitaar doet wordt-ie vanzelf aged. Daar ga je toch niet voor betalen? schouderophalend
Datum: 15/03/2017 13:49

Nou.... veel succes met die dikke poly lakken van tegenwoordig. In het ergste geval klapt er ineens een flinke deuk in maar die schuurplekken etc. krijg je nevernooitnie.

berichtRe: Heb een nieuwe "kauffman relic Tele" laten bouwen !!!bijlage
Gepost door: ron smit
Datum: 29/09/2018 01:40

Geinig. Ik kwam op hetzelfde uit. Ben er heel blij mee.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2018 01:41 door ron smit.

Datum: 30/09/2018 12:29

Gefeliciteerd Ron!

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen