Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtSquier deluxe stratocaster Daphne Blue | Waar te vinden?
Gepost door: ap
Datum: 24/12/2017 20:51

Allereerst hallo allemaal. Dit is mijn eerste post, hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik dit met een vraag combineer.

Nu wil ik graag een mooie strat halen. Eentje van squier.

Nu schijnt er een squier deluxe stratocaster te zijn in een hele mooie kleur: 'Daphne Blue'. Gecombineerd met duncan design pickups en een, voor zover ik het uit de reviews haal, ontzettend fijn bespeelbare hals. Link: [www.sweetwater.com]

Dit klinkt allemaal indrukwekkend, maar helaas zie ik 'm nergens op voorraad hier in Nederland. Ook niet in de uk of ergens anders. Wel pagina's van de baxshop en keymusic waarop staat dat het niet meer op voorraad is.

Weet iemand of deze uberhaupt nog terug komen? Een andere optie is het importeren van een via de US, maar dat lijkt me een beetje overdreven.

Bij voorbaat dank en fijne dagen gewenst,

Ap
berichtRe: Squier deluxe stratocaster Daphne Blue | Waar te vinden?
Gepost door: scrib
Datum: 24/12/2017 21:27

Hee Ap,

Geen probleem hoor om met een vraag binnen te vallen. Het forum is wel wat rustig de laatste maanden, om niet te zeggen bijkans uitgestorven...

Met een snelle google kwam ik deze tegen:
[www.huigens-webshop.nl]

ik ken die site verder niet, dus zelf even kijken of het oke is

--
Keep strumming Phil
Datum: 25/12/2017 00:02

Niet te geloven, ik heb gisteren de hele dag gegoogeld en niks kunnen vinden grinnikend

Fijn om te weten dat die in ieder geval nog beschikbaar is. De prijs valt wel tegen. Hij Kost 300$ in de VS, wat neerkomt op €250,-. Een markup van €150,- vind ik toch wel iets te veel van het goede. tevens komt het allemaal uit Indonesië, wat zo een drastisch verschil tussen de VS en Nederland opmerkelijk maakt. Wellicht dat deze zaak 'm zo hoog aanbied aangezien zij de enige zijn met dit model op voorraad op het moment...

Enfin, ik denk er even over na. In ieder geval bedankt voor de hulp!
Gepost door: Outrage
Datum: 25/12/2017 00:29

Misschien eens tweedehands zoeken? Veel mensen starten op een Squier, wie weet is er eentje te koop die bij jou in de smaak valt.

Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen.
Gepost door: ron smit
Datum: 25/12/2017 00:34

Of zoiets in die prijsrange: Chinees en China

Blijft een gokje.
Datum: 25/12/2017 01:27

Dank voor de suggesties.

Mijn kritiek was enkel op de marges. Als deze strat €250 (300$) kost in de VS en hier €400 is dat een markup van 60%.

Ter vergelijking: een squier affinity strat is €170 in de VS (200$) en €200 hier, wat een markup van 18% is.

Dit verschil is of onlogisch, of dit bedrijf (huigens) heeft een onrealistische marge op deze bloedmooie strat. Wellicht omdat ze de enige zijn met dit model op voorraad in Nederland.

Het past wel binnen mijn budget, denk ik dan, want die heb ik nog niet bepaald grinnikend. Echter, een bedrag van €400,- past niet bij dit model squier. Dan kom je bij een tweedehandse fender made in mexico territorium qua prijs en dan ga ik liever daar voor.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/12/2017 01:33 door ap.
Gepost door: Tommie49
Datum: 25/12/2017 02:41

Als ik je een tip mag geven. Als je op zoek bent naar een stratachtige gitaar in die prijsklasse dan zou ik voor een Yamaha Pacifica gaan. En dan het liefst zelf even uittesten in de winkel.
Datum: 25/12/2017 09:38

Ik zie wel vaker dat muziekinstrumenten en andere spullen hier in euros meer kosten dan ze in de VS in dollars kosten... Overigens doen ze het in de VS anders met BTW... ik weet er niet het fijne van maar voor zover ik begrijp is die $300 zonder BTW...

--
Keep strumming Phil
Gepost door: ron smit
Datum: 25/12/2017 11:37

Mooie Am. Fender, voor als het om het logo gaat: Chinees
Datum: 25/12/2017 15:33

Haha, wat een prijzen.

Komt daar uberhaupt geluid uit? Lijkt me toch dat er geen fatsoenlijk electronica in zit voor dat geld..
Gepost door: Tommie49
Datum: 25/12/2017 17:13

Ach als er maar Fender op de headstock staat. Daar gaat het om toch?knipoog
Datum: 26/12/2017 13:34

Quote:
ap

Haha, wat een prijzen.

Komt daar uberhaupt geluid uit? Lijkt me toch dat er geen fatsoenlijk electronica in zit voor dat geld..

och, de electronica in een gitaar stelt nou ook weer niet zoveel voor... zou ik me eerder zorgen maken over de afwerking, brug, frets, stemmechanieken en dergelijken

--
Keep strumming Phil
Datum: 29/12/2017 18:10

Inmiddels eigenaar van een squier HSS affinity strat. Dank voor alle input!
Datum: 29/12/2017 23:44

feli! is het ook een mooie blauwe geworden?

--
Keep strumming Phil
Datum: 31/12/2017 04:11

Dank! Nee geen mooie blauwe. Het is de montego black versie.

Ik zit te piekeren om 'm eventueel zelf te spuiten in Daphne blauw i.c.m. een paar upgrades aan de hardware.
Datum: 31/12/2017 13:11

Dit resultaat vond ik ook erg gaaf er uit zien : [www.youtube.com]

Weet iemand welke kleur dit precies is en of er spuitbussen zijn met dezelfde kleurcode?

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen