Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtNep gibson kopen
Gepost door: Joyce Comes
Datum: 20/03/2018 17:41

Hoi!

Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste bericht dus ik zal me ff voorstellen!
Ik ben Joyce, speel al een paar jaar gitaar en t liefst akoestisch.

Ik zoek een goede gibson replica, weet iemand waar ik die kan kopen?

Bestaan er ook replica's van akoestische gibson gitaren?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2018 18:09 door Joyce Comes.
berichtRe: Nep gibson kopen
Gepost door: Back
Datum: 20/03/2018 18:38

Epiphone is de budget lijn van Gibson.
Als je dat nog te duur vindt, kunt je op de website van de Chinese webwinkel Alibaba replica's van alles en nog wat vinden.
Maar zelf vind ik geluid en handling belangrijker dan het merk...
Gepost door: Tommie49
Datum: 20/03/2018 19:37

Goedkoper dan die Epiphone lijn zou ik niet gaan. Ik heb eens wat gitaren van een echt budget merk geprobeerd en dat was echt vreselijk.
berichtGibson kopie
Datum: 20/03/2018 23:31

Ja het gaat me eigenlijk echt om gibson want ik hoorde dat er hele goede kopieŽn op de markt waren

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2018 23:33 door Joyce Comes.
berichtRe: Gibson kopie
Gepost door: bram
Datum: 21/03/2018 08:08

Quote:
"Joyce Comes"

Ja het gaat me eigenlijk echt om gibson want ik hoorde dat er hele goede kopieŽn op de markt waren

Het klopt inderdaad dat er erge goede kopieŽn zijn, en ook nog eens voor weinig geld.
Je loopt alleen het risico dat ze bij de douane achter gehouden worden.
Het is verboden om vervalsingen het land in te voeren.
Het inhouden gebeurd niet vaak maar gebeurd zo af en toe wel.
Hou ook nog even rekening met de eventuele invoer en btw die je moet betalen

[nl.aliexpress.com]

keuze zat
Gepost door: scrib
Datum: 21/03/2018 08:16

Hoi Joyce,

Misschien dat er wat verwarring is hier. Als je zegt een nep Gibson, dan denken wij hier aan een gitaar die niet alleen op een Gibson lijkt, maar ook een Gibson logo heeft. Echt een valse neppert dus en zoals bram zegt illegaal.

Maar bijvoorbeeld Gibson's meest iconische elektrische gitaar, de Les Paul, kent ook veel legale imitaties. Onder andere van Epiphone. Die gitaren hebben de vorm en functionaliteit van de Gibson, maar er staat gewoon het logo van Epiphone op.

Zoek je een neppert met een Gibson logo, of gewoon een Gibson-type gitaar maar dan van een goedkoper merk? En, in dat laatste geval, welk Gibson type gitaar? Een Les Paul of een akoestische zoals je ook wel noemt?

--
Keep strumming Phil

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2018 08:17 door scrib.
Datum: 21/03/2018 09:06

Quote:
scrib

Hoi Joyce,

Misschien dat er wat verwarring is hier. Als je zegt een nep Gibson, dan denken wij hier aan een gitaar die niet alleen op een Gibson lijkt, maar ook een Gibson logo heeft. Echt een valse neppert dus en zoals bram zegt illegaal.

Maar bijvoorbeeld Gibson's meest iconische elektrische gitaar, de Les Paul, kent ook veel legale imitaties. Onder andere van Epiphone. Die gitaren hebben de vorm en functionaliteit van de Gibson, maar er staat gewoon het logo van Epiphone op.

Zoek je een neppert met een Gibson logo, of gewoon een Gibson-type gitaar maar dan van een goedkoper merk? En, in dat laatste geval, welk Gibson type gitaar? Een Les Paul of een akoestische zoals je ook wel noemt?

Ik zoek een neppert met een gibson logo
Datum: 21/03/2018 09:08

Quote:
bram

Joyce Comes

Het klopt inderdaad dat er erge goede kopieŽn zijn, en ook nog eens voor weinig geld.
Je loopt alleen het risico dat ze bij de douane achter gehouden worden.
Het is verboden om vervalsingen het land in te voeren.
Het inhouden gebeurd niet vaak maar gebeurd zo af en toe wel.
Hou ook nog even rekening met de eventuele invoer en btw die je moet betalen

[nl.aliexpress.com]

keuze zat

Oke dankjewel!
Gepost door: Da Vinci
Datum: 21/03/2018 10:39

Ik heb ooit zo'n gitaar over genomen van iemand uit Nederland. Die had er zelf nog wat aan gedaan en dat was uiteindelijk op zich redelijk bespeelbaar. Maar ook niet meer dan dat.
Daarna zelf nog een laten overkomen. Zag er mooi uit, maar was een draak van een gitaar. O.b.v. die twee ervaringen zou ik zeggen; ga je voor het uiterlijk of ben je een knutselaar die er nog wat mee wil rommelen is het leuk, maar als je geen knutselaar bent en je geeft iets om kwaliteit zou ik toch richting een ander merkje op de kop kijken.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 21/03/2018 10:39

Ik heb ooit zo'n gitaar over genomen van iemand uit Nederland. Die had er zelf nog wat aan gedaan en dat was uiteindelijk op zich redelijk bespeelbaar. Maar ook niet meer dan dat.
Daarna zelf nog een laten overkomen. Zag er mooi uit, maar was een draak van een gitaar. O.b.v. die twee ervaringen zou ik zeggen; ga je voor het uiterlijk of ben je een knutselaar die er nog wat mee wil rommelen is het leuk, maar als je geen knutselaar bent en je geeft iets om kwaliteit zou ik toch richting een ander merkje op de kop kijken.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: scrib
Datum: 21/03/2018 10:40

Quote:
"Joyce Comes"
Ik zoek een neppert met een gibson logo

Dus je bent bereid 300 dollar te betalen voor een stuk chinees brandhout en deze vervolgens illegaal in te voeren, alleen maar omdat er 'gibson' op de kop staat ipv 'epiphone'? Well, to each their own, I suppose...

--
Keep strumming Phil
Gepost door: Tommie49
Datum: 21/03/2018 17:30

Hoi Joyce, wanneer je een akoestische merkgitaar wilt voor een niet al te hoge prijs kun je beter een Fender nemen. Akoestische gitaren met zowel stalen als nylon snaren zijn te krijgen voor onder de 300 euro. Elektrische gitaren beginnen zo rond 510 euro.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen