Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichthumbucker single coil maken
Gepost door: ron smit
Datum: 11/06/2018 21:44

De halshumbucker van mijn PRS vind ik wat dik/weinig manoeuvreerdbaar. Ik zoek een strat-halselement-geluid.

Iemand gaf een tip om de humbucker single coil te maken door de schroeven eruit te draaien.
Gedaan. Hoewel geen stratocaster, klinkt het best aardig.
Ik ga nog wat experimenteren met de hoogte.

Gek genoeg vindt hierover niets op internet. Heeft iemand hier meer over gelezen, of hier ervaring mee?

Ik wil het sprankelende van de strat in het halselement combineren met de vette humbucker bij de brug.
berichtRe: humbucker single coil maken
Gepost door: scrib
Datum: 11/06/2018 22:31

Nooit van gehoord. Het splitten van humbuckers is wel bekend: als er vier (of vijf, vier plus aparte aarde) draden uit het element komen kun je ze samen pakken of los als een of twee losse single coils.

Overigens zal ook zonder de schroeven de spoel nog invloed hebben op het signaal. Als je single-coil sound wil zou ik er een single-coil element in zetten.

--
Keep strumming Phil
Gepost door: ron smit
Datum: 17/06/2018 10:24

Leuke vergelijking: [www.youtube.com]
Gepost door: Rob
Datum: 09/07/2018 23:46

Je kunt de twee humbucker spoelen ook parallel schakelen ipv in serie. Het geluid wordt dan ook wat meer helder. Je houdt een goed deel van de power van een humbucker en gaat toch meer richting single coil sound. Voorwaarde is wel dat er een vier-aderige kabel uit de humbucker komt, anders moet je het hele ding uit elkaar halen. Op sites van Seymour Duncan en DiMarzio vindt je wel wat schema's. Ik heb zelf het brugelement van m'n zelfbouw Explorer van een serie/parallel schakelaar voorzien. Erg fijne optie blij

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen