Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtVox VT20x
Gepost door: Sean van der veen
Datum: 21/07/2018 00:04

Hallo,

Sinds kort heb ik een VoxVT20x AMP aangeschaft, hij bevalt goed en klinkt lekker.
Deze AMP heeft een aantal goede presets en een extra digitaal programma voor nog meer Sounds.

Nu was mijn vraag(na weinig succes online) of iemand weet of het mogenlijk is om pedaaltjes aan te sluiten op deze versterker. Naast een input zit er ook een opening voor een footswitch die je kan gebruiken met een vox pedaal voor de kanalen. Dus nogmaals: Kunnen hier via de footswitch ingang ook losse pedaaltjes op aan worden gesloten of is het beperkt tot alleen het pedaal van vox?

Alvast bedankt! blij
berichtRe: Vox VT20x
Gepost door: scrib
Datum: 21/07/2018 07:39

De Foot SW input is inderdaad bedoelt om een pedaal aan te sluiten om tussen de channels te schakelen. Effectpedalen kun je tussen de gitaar en de amp aansluiten. Dus dan gaat een kabel van de uitgang van je gitaar naar de ingang van een effectpedaal, en van de uitgang van het effectpedaal naar de ingang van je versterker.

Sommige versterkers hebben een aparte effect send en return aansluiting om effectpedalen op aan te sluiten maar dat is dus niet strikt noodzakelijk.

--
Keep strumming Phil
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 21/07/2018 09:15

Ik denk dat je alleen de footswitch bedoelt?

Bij de vox ac15 is het in elk geval zo dat elk willekeurig latching footswitch werkt het woord latching is waar je naar moet kijken, het is in feite alleen een maak/breek contact.

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 21/07/2018 22:58

Wellicht ten overvloede, maar er is dus een wezenlijk verschil tussen een (effecten)pedaal zoals een overdrive, wah, delay etc. of een footswitch voor de kanalen van je versterker.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Tommie49
Datum: 21/07/2018 23:09

Je meent het.
Datum: 21/07/2018 23:14

Dag Sean,

Een voetswitch die bij je versterker hoort is uitsluitend bedoeld om tussen de kanalen te schakelen op je versterker wanneer een versterker meerdere kanalen heeft.
Een effect pedaal (om je basis gitaar geluid te kleuren, te veranderen, op te peppen of te verfraaien) zet je zoals Scrib al zei tussen je gitaar en de input van de versterker. Of in de effect-loop wanneer je versterker deze heeft.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2018 03:02 door Tommie49.
Gepost door: Purple John
Datum: 21/07/2018 23:57

Quote:
Tommie49

Je meent het.

Wat is dat nou weer voor een rare opmerking?schouderophalend

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Datum: 22/07/2018 00:00

Ik zie wel vaker vreemde opmerkingen langskomen en niet alleen hier.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 22/07/2018 06:48

Quote:
"Purple John"

Tommie49
Je meent het.

Wat is dat nou weer voor een rare opmerking?schouderophalend

Heb jij de laatste paar weken nog een bitchfight gezien hier? Tommie ook niet. En daar heeft hij het een beetje moeilijk mee (zie ook verkooptopic van Fu). Maar helaas slecht visweer. Zal de warmte wel zijn...

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Purple John
Datum: 22/07/2018 14:03

Nou dat hoop ik dan maar. grinnikend

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen