Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtbericht verwijderd
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 17/09/2018 16:10

bericht verwijderd

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/09/2018 15:26 door Marinus Coenraads.
berichtRe: Aria Les Paul Custom 1968-1972
Gepost door: wietse
Datum: 25/09/2018 11:23

dit is geen 1968-1972 model maar veel later, de maple hals met zwarte blockinlay duidt hier op, dit zag je vooral eind 70er jaren en bij aria zie je die kop met die inlay pas vanaf 1977 het serienummer is wat verwarrend en bij pre 1976 modellen pure onzin na 1976 is het eerste cijfer het jaar maar wordt dit elke 10 jaar gerecycled eerste cijfer bij die van jou is een 0 zou dus 1970 zijn, is echter niet mogelijk vanwege wat ik eerder al zei dus dan komt 1980 wat mij dus niet zou verbazen.
volgens kenners zijn de 2 volgende cijfers de maand en de drie laatste het aantal dat er gebouwd is van die uitvoering.
waarde is wat de gek er voor geeft, het is een bolt on uitvoering dan mag je met 300 euro blij zijn.
Het is een matsumoku gitaar en die wordcen verzameld maar reken je niet rijk, is die neckplate trouwens zo roestig?, dat is een afknapper voor menig verzamelaar.

een verzekering voor een gitaar is een dure zaak trouwens, men gaat er van uit dat je hem meeneemt met optredens, ik heb een keer naar gevraagd jaren geleden nou heb ik er ruim 40 en toen ongeveer 70, en moest dan voor menige gitaar meer betalen aan verzekering dan dat hij waard was, dus maar niet gedaan.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen