Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
20190401pichel.jpg 2.05 MB open | download forcbart 21/09/2019 Bericht lezen
ThijsPichel-hammer6.jpg 143.3 KB open | download forcbart 21/09/2019 Bericht lezen
DSC_0097.JPG 2.58 MB open | download henk 21/09/2019 Bericht lezen
berichthulp nodig met gitaar kopen.
Gepost door: henk
Datum: 18/09/2019 22:25

beste allemaal ik ben nieuw op dit forum en redelijk nieuw in de gitaar wereld, nu wil ik binnekort een fender stratocaster kopen met hss pickup, mijn vraag aan jullie is of ik beter een kan nemen met floydrose double lock bridge of een met standaart tremolo, de floydrose heeft mijn voorkeur vanwege de looks maar de standaart schijnt minder complex te zijn met snaren vervangen en andere stemmingen wat moet ik doen ? schouderophalendgitaar spelend
berichtRe: hulp nodig met gitaar kopen.
Gepost door: Back
Datum: 18/09/2019 23:09

Dag Henk, welkom op dit forum. Ik zou, om te beginnen, je keuze niet te laten bepalen door de 'looks' van een tremolosysteem. Dat kies je immers vanwege de functionaliteit - lijkt mij tenminste.
Als je het daar niet mee eens bent is je vraagstelling niet echt relevant.
Datum: 18/09/2019 23:19

bedankt voor je reactie, daar ben ik het zeker wel mee eens, ik zou graag de functionaliteit benutten ervan maar zo goed ben ik nog niet, alleen de prijs zit zo dicht bij elkaar dat t zonde lijkt om een standaart te nemen en na een jaartje tog spijt te hebben van die keuze dus nu wil ik graag de mening van betere gitaristen horen zodat ik agteraf geen spijt krijg van me besluit maar zelf niet instaat zijn om me snaren te vervangen is natuurlijk ook niet handig, ik ben slecht in keuzes maken. facepalm
Datum: 19/09/2019 09:48

Andere vraag is of je muziek gaat maken waarvoor je een Floyd Rose echt wel nodig hebt. Als dat niet het geval is, gewoon een standaard trem nemen.
Datum: 19/09/2019 12:42

tja mn favorite bands gebruiken nog wel eens een floydrose, ik denk dat ik maar eens een winkel in moet duiken en me zelf moet gaan overtuigen door het een en ander te testen hartelijk bedankt voor het advies.
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 20/09/2019 09:13

Henkieeeeeee!!!

Om je heel veel frustratie te besparen, begin zonder een floyd rose. Zeker goedkope gitaren met een floyd-rose zijn onmeunig kut om in stemming te houden.
Eerst lekker gaan spelen!

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Datum: 20/09/2019 21:08

dat is duidelijke taal en bespaard nog geld ook, bedankt voor het advies grinnikend
berichtRe: hulp nodig met gitaar kopen.bijlage
Gepost door: forcbart
Datum: 21/09/2019 10:20

Quote:
henk
wil ik binnekort een fender stratocaster kopen met hss pickup
waarom?
Wat wil je er mee? (stijl, sound) als je een vraag moet stellen over de whammy kun je mss. met iets heel simpels beginnen?

een Les Paul jr. (kloon)
een Tele
of zoiets als mijne vaste bridge en 1 pickup

Datum: 21/09/2019 11:21

beste forcbart, ik wil een fender strat omdat ik de meeste andere gitaren er uit vind zien als chinees speelgoed, ik wil er letterlijk alles op spelen tussen polka en death metal dus daarom wil ik een veelzijdige gitaar, en ik heb een goedkope telecaster die bevald me helemaal niet, alleen met distortion vind ik hem niet vreselijk. grinnikend
Datum: 21/09/2019 11:48

ah, het gaat om de looks begrijp ik?
Een stratje is niet bij uitstek geschikt voor deathmetal.
Datum: 21/09/2019 12:00

naja looks onderanderen, ik vind het fijner als ik het aangezicht van me gitaar ook nog eens kan waarderen en dat van death metal was om de breedte van me gebruik aan te geven, daarom denk ik dat een fender strat leuk is kijk maar eens hoeveel iron maiden er mee deed bijvoorbeeeld.
Gepost door: scrib
Datum: 21/09/2019 14:15

Quote:
forcbart

of zoiets als mijne vaste bridge en 1 pickup

gaaf ding man, ik hou wel van die offset style... en ja ik heb het over de looks grinnikend

--
Keep strumming Phil
Datum: 21/09/2019 18:33

tnx blij
Een soort kruising tussen een Mosrite en een Rickenbacker:
punk as fuk headbangend

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/09/2019 18:45 door forcbart.

Datum: 21/09/2019 18:47

zo bedoel ik het niet man, was niet op die foto gericht, ik zat meer te denken aan dingen als ibanez toen ik zij chinees speelgoed grinnikenden ieder zn smaak tog no hard feelings
Datum: 21/09/2019 18:48

hij is wel cool en origineel het past alleen niet bij mij.
Datum: 21/09/2019 19:03

nu we tog fotos aan het uitwisselen zijn, dit is de gitaar waar ik niet zo over te spreken ben

Datum: 21/09/2019 19:52

wijs ding.
Jammer dat "foto vergroten" al jaren niet meer werkt...
Datum: 21/09/2019 20:24

tja hij ziet alleen wijs uit, na hem gehoord te hebben vergaat dat ide snelgrinnikend
Datum: 21/09/2019 21:06

@henk ik heb dat met van die Ibanez semi-hollows... van een afstandje ziet het er nog wel ok uit maar als je dichterbij komt dan is het het allemaal net niet. Van die tele ziet die 'woodgrain' eruit als jaren 70 nepfineer vinnik.

--
Keep strumming Phil
Datum: 21/09/2019 22:44

ik moest het even opzoeken om te weten wat dat is, maar inderdaad daar lijkt het erg op grinnikend
Datum: 22/09/2019 09:50

nouja, een strat is natuurlijk een veelzijdige gitaar en met een vette HSH config kan hij ook in Maiden meedraaien. (al heeft dat met death metal weinig te maken)

Mooi is een kwestie van smaaque natuurlijk maar ik vind zo'n Floydrose "gebouw" op een stratje echt geen porum. Als je echt zo'n ding wilt kijk dan naar powerstrats van bv. Jackson, Ibanez ...

Als je meer voor de stratsoound gaat is een echte Fender relatief duur; kijk ook naar Blade, Ibanez, Schecter ...

my 2ct.

Quote:
scrib
jaren 70 nepfineer
ROTFL
Datum: 22/09/2019 11:59

Quote:
henk
hij is wel cool en origineel het past alleen niet bij mij.

Kun je overigens wel al gitaar eh... spelen? tandpastagrijns
Datum: 22/09/2019 12:06

ja een beetje niet al te best, paar acorden en toon laddertjes de standaart arsenaal dingentjes zoal bend, hammeron, pulloff, palm muting op mn eigen idioten manier, een liedje van nirvana, in elk geval genoeg om te merken dat me gitaar kut is XD
Datum: 22/09/2019 12:13

en forcbart ik zat inderdaad ook te kijken voor een ibanez of jackson maar die zien er dus wat mij betreft een beetje kinderachtig uit, maar doen wel meer onder de 600 dan een fender natuurlijk, dus misschien is t handig om ondanks wat ik van het uiterlijk vind me opties open te houden, ik zal egt even de winkel in moeten om zelf te ondervinden wat ik nodig heb want youtube maakt me alleen maar meer in de war.
Datum: 22/09/2019 13:12

Was er niet een Mexicaanse lijn Squiertjes die stiekem best goed waren voor het geld?

--
Keep strumming Phil
Datum: 22/09/2019 13:28

ja dat klopt, maar ik ben bang dat daar tog iets niet lekker zit aangezien squire ook van fender is, dan neem ik aan dat ze dat goedkope merk lanceren om de goeie fender naam niet te beschadigen met een product dat hapert.
Gepost door: Roel
Datum: 23/09/2019 07:38

Quote:
scrib

Was er niet een Mexicaanse lijn Squiertjes die stiekem best goed waren voor het geld?

De Classic Vibe serie? Meer dan prima gitaren.
Liever een duurdere Squier dan de goedkoopste Fender.

@TS: lepel er eens een hotrail oid in. Kan al veel verschil maken.
Datum: 23/09/2019 10:59

hey Roel! ook weer terug?

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen