Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
Pagina's: Vorige 1 2 Alle Huidige pagina: 2 van 2
berichtdroevig Re: GItaar ontstemt steeds
Gepost door: Da Vinci
Datum: 17/12/2019 15:14

Quote:
ferran

hallo allemaal!

Ik heb een week geleden mijn epiphone les paul gekocht (bij baxshop) en gister bende ik
mijn hoge e snaar en toen voelde ik iets kraken in mijn snaar en nu hangt hij slap.
Aangezien mijn snaar maar drie keer om het stemmechaniek zit denk ik dat het aan me snaar ligt of denken jullie van niet? (raden jullie setje 0,10 aan voor een les paul)

vriendelijke gr. ferran

Hoi Ferran,
Ik heb zelf wel eens een paar keer gehad dat de snaren onder bij het bolletje niet helemaal goed waren. Dan kan gebeuren wat jij min of meer omschrijft.
Uiteraard kan het ook aan de kant van de stemmechaniek zitten, dat is zo lastig te zeggen.

Ik zou even checken als je 'm opdraait of de snaar goed zit bij de stemmechaniek. 3 windingen zou, als ze goed zitten, voldoende moeten zijn.

Als het probleem bij 't bolletje onderaan zit ga je dat merken want die schiet dan vanzelf los knipoog

Of jij 009 of 010 fijner vindt is heel persoonlijk, maar beide moet gewoon kunnen.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
berichtdroevig Re: GItaar ontstemt steeds
Gepost door: Back
Datum: 17/12/2019 15:18

Dag Ferran,

Je schrijft er niet bij of hij helemaal los is (gebroken) of dat hij nog wel aan beide kanten vast zit.
Als hij gebroken is zul je er een nieuwe op moeten zetten. In het andere geval kan het zijn dat de snaar of op de brug of op topnut heeft vast gezeten (als die niet ruim genoeg is, kan de snaar vast komen te zitten). Probeer of je hem opnieuw kunt aanspannen.
Snaardikten en gitaarmerken hebben niet écht wat met elkaar te maken; het gaat erom wat jij prettig vindt klinken en spelen.
Pagina's: Vorige 1 2 Alle Huidige pagina: 2 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen