Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichtGezocht: Een vuil randje en een envelope
Gepost door: M.i.c.h.i.e.l.
Datum: 09/06/2008 19:18

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar wat nieuwe effecten voor de bas. Ik heb al een Big Muff voor het stevigere werk, maar ik wil ook nog een effect wat alleen een lekker vuil randje geeft. Voornamelijk voor muziek in de trant van Radiohead en Muse. Daarnaast zoek ik ook een envelope filter.

Aangezien ik niet de tijd heb om alle beschikbare effecten te testen zou ik graag tips ontvangen over welke ik in ieder geval moet proberen!
berichtRe: Gezocht: Een vuil randje en een envelope
Gepost door: bas mulder
Datum: 09/06/2008 20:09

een envelop filter met een vuil randje

ik zeg bass balls tandpastagrijns
is een evenelop follower met ingebouwde schakelbae distorion erg leuk ding niet eens erg duur feedback is die nano 69 euro knipoog

ik heb zelf die bassballs nano trouwens ook, ik vind hem wel een lache zo`n dinky.

een lekker vuil randje als in overdrive, dan is de multidrive van ebs wel goed (maar wel klere duur)
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 10/06/2008 09:10

Quote:
M.i.c.h.i.e.l.
Gezocht: Een vuil randje[...]

monddood
Wantijpop 2013 berichtRe: Gezocht: Een vuil randje en een envelope
Gepost door: Jeroen
Datum: 10/06/2008 16:26

Chris Wolstenholme van Muse gebruikt ook een Big Muff. Zijn envelope filter is volgens mij een Digitech synth-pedaaltje, waar hij de Big Muff achter zet. De meeste bassynthpedalen hebben wel een envelopefilter-stand. Mijn Boss SYB-3 ook.

Verwacht geen funky envelope, dat doet ie niet. Daarvoor pak ik liever mijn EBS BassIQ, of voor een warmer en wat klassieker geluid mijn Maxon AF-9 (VET!). De Electro Harmonix Q-tron en Mini Q-tron zijn ook erg gaaf. Maar laat de Micro Q-tron links liggen, die heeft niet de charme en de ballen van zijn grotere broers!

Eve's Fall - female fronted metal
Datum: 10/06/2008 17:27

Dank je voor de tips! Ik zal die envelope filters eens proberen (de synth is me nog iets te duur knipoog ).

Ik dacht eigenlijk ook aan een Hartke Bass Attack. Als ik dadelijk mijn versterker in de oefenruimte heb wil met een DI gaan werken. Is dat een goede oplossing als DI en milde overdrive('vuil randje')?
Datum: 10/06/2008 19:43

ehh bass attack voro vuil randje :S

ja het kan, of het een succes is blijft een tweede. ik had die bassatack (nah ja volgende maandag uit de bandkar en dan word die verstuurd=nl verkocht) maar voor een vuil randje zou ik die echt niet gebruiken.

Ik vond dat buizen simulator idee ronduit bagger

ik gebruik daarvoor nu mijn ebs microbass 2 maargoed dat is ook iets andere prijsklasse dan die hartke.
Wantijpop 2013 berichtRe: Gezocht: Een vuil randje en een envelope
Gepost door: Jeroen
Datum: 10/06/2008 21:33

Hehe, ik deel de mening van Bas over de Hartke niet, ik vond dat randje erg lekker. Er zit meer drive in dan in de EBS. De potmeter waarmee je de mate van vervorming regelt is niet erg fijnzinnig, tussen 0 en 6 gebeurt er niet zoveel en daarboven loopt het ineens erg hard op, maar je hebt wel weer de mogelijkheid om dat traploos met je cleane signaal te mixen, dus je kunt het echt bij een randje laten wanneer je dat wilt, maar dat randje kan wel zo smerig zijn als je maar wilt. Werkt erg goed.

Ik deed de mijne weg omdat ik 'm wat kil vond klinken, maar hij heeft in de periode dat ik 'm had wel zijn diensten bewezen en werkte erg goed, zowel thuis, in de oefenruimte en op het podium. Voor die 99 euro is ie onverslaanbaar.

Maar vergeet niet dat het een preamp en DI is, en dat je hem niet 'uit kunt zetten'. Hij is altijd actief. De vervorming kan uit, het preshape-filter ook, maar de equalizer is altijd actief en kleurt je signaal altijd. Daardoor is hij als pedaaltje voor een versterker wat minder geschikt.

Eve's Fall - female fronted metal
Datum: 12/06/2008 20:26

ohja

wil je een heel smerig vuil randje ?:P

ik heb ook nog een boss oc3 over (staat nu op marktplaats) die is ook gechikt voor bas (aparte bagitaar input)
het is een octaver, maar heeft ook een octave+ drive stand. Die voegt 1 octaaf lager toe met een overdrive.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/06/2008 20:27 door bas mulder.
Gepost door: Lennert
Datum: 16/06/2008 22:23

mss een tech 21 SansAmp VTBass...

ik heb er ng niet op gespeeld ma klinkt wel goe, is wel nodal duur...
Datum: 18/06/2008 22:01

bedankt voor alle tips blij Ik heb inmiddels een Digitech Bass Synth Wah gekocht, het is met al die opties nog even zoeken naar alle leuke geluidjes, maar het begint te komen knipoog

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen