Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichtNieuwe bass
Gepost door: Nick
Datum: 09/11/2009 19:18

hoi iedereen,

ik ben op zoek naar een nieuwe basgitaar,

dit word mijn 2e bass en wil graag een bass die uitstekend is voor optredens en studioopnames.

graag tussen de prijsklasse 300-650,

ik zat al te kijken naar een yamaha rbx734-735 maar weet niet of dit een goede keus is,

alvast bedankt,

groeten,
nick
Wim swingt als een trein... berichtRe: Nieuwe bass
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 09/11/2009 20:46

Yamaha maakt heel verdienstelijke basgitaren. Ibanez ook trouwens; het is maar wat voor sound je zoekt. Voor max. 650 is genoeg lekkers te krijgen, zowel actief als passief. (ook nog een overweging trouwens...)

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."
Gibson en Fender berichtRe: Nieuwe bass
Gepost door: Spollie
Datum: 09/11/2009 21:55

wat voor bass heb je nu en wat vind je er wel of niet fijn aan?
Neem dat eens als uitganspunt.

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
berichtRe: Nieuwe bass
Datum: 11/11/2009 19:09

aan de vorige was vooral de hals, die was denkk iets te dun zeg maar, en de body vond ik iets te klein,

maar ik ben vandaag naar de feedback geweest en heb me daar toch n juweeltje gezien,

het is een Ibanez BTB 785 CM NTF

kan iemand mij hier misschien wat info over geven omdat die nogal heel moeilijk te vinden is?(A)

alvast bedanktknipoog

Datum: 11/11/2009 19:15

oh en even voor de duidelijkheid, het is wel de bedoeling een 5snarige:P,

deze speelt touruwens ook egt gwoon als een 4snarige
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 11/11/2009 19:17

Datum: 11/11/2009 19:29

bedankt onno, alleen ik zie de BTB 785 er niet bij staan, of ligt dit nou aan mij?

tog bedankt
Gepost door: Lespet
Datum: 11/11/2009 19:52

Check: www.musik-schmidt.de
Datum: 11/11/2009 20:06

ik speel voornamelijk hardrock/metal,

is de Ibanez BTB 785 of Ibanez BTB 675 daar goed geschikt voor?
Datum: 12/11/2009 00:21

de BTB 785 is een limited edition, die tegenwoordig niet meer gemaakt worden,
zitten er eigenlijk nadelen aan een limited edition, of is deze anders vanwege de looks?
Gibson en Fender berichtRe: Nieuwe bass
Gepost door: Spollie
Datum: 12/11/2009 11:30

limited editions kunnen in van alles verschillen; houtsoorten ,pickups, hardware etc. Maar zover ik kan zien is de hardware goudkleurig ipv chroom. Maar wil je alle verschillen weten? stuur dan een mailtje naar Ibanez, daar kunnen ze je misschien wel meer vertellen.

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Wantijpop 2013 berichtRe: Nieuwe bass
Gepost door: Jeroen
Datum: 12/11/2009 20:09

De BTB785 was inderdaad een limited edition, maar de BTB775 (die wl gewoon overal te koop is) is exact dezelfde bas maar dan met een andere houtsoort als topje. Het klankverschil is verwaarloosbaar. Misschien kun je die ook overwegen.

Eve's Fall - female fronted metal
Datum: 13/11/2009 18:59

hoe bedoel je het klankverschil is verwaarloosbaar? dat ze zo ongeveer hetzelfde klinke?(A),

enne is deze bass goed geschikt voor metal denken jullie?

*no one can destroy the metal

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen