Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
epiphone les paul & epiphone sg special berichtbeginners bas van goede kwaliteit
Gepost door: dennis van loon
Datum: 01/12/2009 20:56

hay iedereen!
ik speel al 3 jaar gitaar , maar ik zou ook nog graag bas willen leren spelen , ik had onlangs een mooie bas gezien in de muziek winkel maar ik wete niet of deze van goede kwaliteit is , misschien weet iemant van jullie of dit een goede of geen goede bas is , ik had het over deze bas :
[www.tierolff.nl]

alvast bedankt voor jullie advies

grtz
dennis
berichtRe: beginners bas van goede kwaliteit
Gepost door: Enzo
Datum: 01/12/2009 21:07

Geen idee, ik weet wel dat er een goed starterspakket van Ibanez is. Een vriend van me is gestart zo'n starterspakket en hij was er zelf erg tevreden mee.
Ik berichtRe: beginners bas van goede kwaliteit
Gepost door: Dries
Datum: 01/12/2009 21:25

ibanez GSR200 of 190 zeg ik steeds weer, maar blijf er ook bij blij
Gepost door: DiMario
Datum: 01/12/2009 21:42

Ze hebben daar ook mooie Yamaha's. Wel wat duurder, maar dan heb je ook wat!
Muts = lekker warm berichtRe: beginners bas van goede kwaliteit
Gepost door: Bram
Datum: 01/12/2009 22:12

ik heb geen goede ervaring met SX niet doen zeg ik

- Bram

[www.rodekaterproducties.nl]
*----d^_^b--d-_-b--dT_Tb--d>_<b--dO_ob--d0_0b--do_Ob--d#_#b--d@_@b--d$_$b--d*_*b----*
Gibson en Fender berichtRe: beginners bas van goede kwaliteit
Gepost door: Spollie
Datum: 02/12/2009 09:33

Ik zie dat ze daar ook Yamaha, Cort en Ibanez hebben. Die zijn allemaal ietsje duurder, maar ook veel beter dan SX. En als je bassen niks meer vind, zijn die ook makkelijker weer te verkopen omdat de naam van die merken veel beter is.

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: beginners bas van goede kwaliteit
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 02/12/2009 10:23

Quote:
"dennis van loon"

hay iedereen!
ik speel al 3 jaar gitaar , maar ik zou ook nog graag bas willen leren spelen , ik had onlangs een mooie bas gezien in de muziek winkel maar ik wete niet of deze van goede kwaliteit is , misschien weet iemant van jullie of dit een goede of geen goede bas is , ik had het over deze bas :
[www.tierolff.nl]

alvast bedankt voor jullie advies

grtz
dennis

Hi Dennis,

de bas die je bedoelt heeft een heel erg goede recensie gekregen in de Gitarist. Het beginnersniveau voorbij zeg maar. Lijkt me geen slechte keus dus.

Gr Vincent
Gepost door: Janko
Datum: 29/12/2009 16:03

Ik heb de Stagg BC300-BK P2
heel goedkoop maar 229 maar ik ben nog altijd verrast van zijn klank, ik ben altijd teleurgesteld als ik op mijn human base speel want ik mis die extreem diepe en droge klank perfect voor sludge.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 29/12/2009 16:53

WWWWWWWWELKOMMMM PIETERRRRRR
Gibson en Fender berichtRe: beginners bas van goede kwaliteit
Gepost door: Spollie
Datum: 03/01/2010 17:05

Die heb ik ook een thuis, maar dan in 3 tone sunburst. Ik ben niet zo'n bassist, m'n vader gebruikt hem vaker (heeft ook les daarin). De docent van hem vond het een erg lekker spelend basje met veel volume. de nek is bij de kop wel vrij smal, maar dat is geen probleem op zich.
Maarre een ding valt me op, ik heb de bas op het plaatje (farida), maar de naam zegt SX? Volgens mij klopt het plaatje niet bij de advertentie, of andersom.

Farida maakte eerst Fender kopieen, maar tegenwoordig zien die er niet meer uit. Ze leken te veel op fenders dus ze hebben hun model aangepast. Jammer, maar ik heb nog een oud model die wel op fender lijkt.

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/01/2010 17:10 door Spollie.
Gepost door: Filip verfaillie
Datum: 03/01/2010 20:32

hey,

ik ben beginnen bassen op een Stagg jazzbasje, geweldig spul, k heb hem nog altijd !!
toch ligt het vooral in de hand van de artist zelf,je moet dat het beste zelf aanvoelden. zoals met snaren
ga er wat 'testen' !!

succes
Filheadbangend
Gepost door: Jeroen
Datum: 28/03/2010 11:15

Heb zelf een SX, geen slecht ding. Goede klank enkel wat zwaar. Da's t enige nadeel.

Groeten,

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen