Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichtsnaren
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 03/02/2010 22:22

Hoi mensen,
Ik heb een probleempje met het aanslaan van de wijs of middelvinger.
Het bestaat n.l hieruit dat als ik een snaar aansla met de wijsvinger ik een veel metaalachtigere klank krijg dan wanneer ik aansla met de middelvinger want dan klink ie veel dieper.
Geprobeerd het te zoeken in de kracht van het aanslaan maar dat wil niet helpen.
Gebruikte snaren zijn:
D─ddario XL Chromes Flat Wound.
Ze zitten er nu ruim een jaar op ; misschien tijd om een keer te vervangen of kan het iets anders zijn?
Ook vind ik de intonatie niet lekker staan op het moment, kan misschien iemand me hierbij enige uitleg geven?
B.V.D
berichtRe: snaren
Datum: 03/02/2010 22:42

Nagels beter knippen?
Gepost door: Arjan Hoek
Datum: 04/02/2010 18:19

Na een jaar mogen ze er volgens mij wel een keer af, maar dat verhaal over je 2 verschillende vingers heeft daar totaal niets mee te maken lijkt me. Dan zou het idd toch haast aan je nagels moeten liggen.
Ik weet hoe ik m'n eigen gitaar moet intoneren, maar ik geloof dat er allerlei soorten gitaren zijn die op een andere manier moeten worden ge´ntoneerd.
Datum: 05/02/2010 16:22

Was gewoon een kwestie van een nieuwe set snaren.
Bedankt voor de reacties.

Deze kan dicht.
Gepost door: Arjan Hoek
Datum: 05/02/2010 19:30

Dus je probeert ons wijs te maken dat je ene vinger wat agressiever reageert op oude snaren dan de andere? :P
Datum: 05/02/2010 21:37

Zou een mooie bak zijn.
Nee het is net wat ik aangaf: nieuwe snaren er op gezet en het vervelende effect was weg en de gitaar klonk weer ouderwets heerlijk diep.
Maar de klank was de laatste tijd ook bagger dus ik ben blij dat het weer voor elkaar is en dezelfde soort snaren zit er weer gewoon op en geen nagels hoeven te knippen.
Wantijpop 2013 berichtRe: snaren
Gepost door: Jeroen
Datum: 05/02/2010 21:54

Bizar. De meeste mensen die ik ken die met flatwounds spelen doen jaren met dezelfde set snaren, omdat die dingen juist heel gelijkmatig blijven klinken. Diep, warm en droog. Ik kan me niet voorstellen dat het probleem echt bij je snaren lag, als dezelfde snaar anders klinkt wanneer je met een andere vinger aanslaat.

Eve's Fall - female fronted metal
Muts = lekker warm berichtRe: snaren
Gepost door: Bram
Datum: 05/02/2010 23:08

misschien was die snaar wel ergens kapot?

- Bram

[www.rodekaterproducties.nl]
*----d^_^b--d-_-b--dT_Tb--d>_<b--dO_ob--d0_0b--do_Ob--d#_#b--d@_@b--d$_$b--d*_*b----*
Datum: 05/02/2010 23:38

Toen ik ze er af haalde is me niets apparts opgevallen en het euvel had ik op iedere snaar.
Voor mij dus ook een raadsel; zelfs de frets en de hals zag er netjes uit maar ok. ik hoop dat ik weer een poos vooruit kan, alleen de gitaar wat beter intoneren als de snaren een paar dagen er op zitten en dan de goede zetting hebben.
Maar het lag dus niet specifiek aan de intonatie maar echt aan de snaren zelf.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen