Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichtOp zoek naar een nieuwe basssssss,...
Gepost door: Jeroen
Datum: 27/03/2010 19:43

Hoi allemaal.

Ik speel nu al ettelijke jaren bass (en ook wat gitaar) en heb altijd op cheap ass gitaar gespeeld. Een SX basje dat het wel doet, niet slecht klinkt maar echt loodzwaar is en de intonatie is compleet screwed.

Tijd voor een nieuwe dan maar.

Maar wat voor n? Hebben jullie wat tips? Ik weet dat de Fender Precision & Jazz bass geweldige modellen zijn maar die kan ik me helaas niet permiteren. Het mag ook een hollowbody bass zijn maar het moet toch tegen een stootje kunnen en van goede kwaliteit zijn.

Iemand wat tips?

Groetjes.

J.
Muts = lekker warm berichtRe: Op zoek naar een nieuwe basssssss,...
Gepost door: Bram
Datum: 27/03/2010 22:40

hoeveel?

- Bram

[www.rodekaterproducties.nl]
*----d^_^b--d-_-b--dT_Tb--d>_<b--dO_ob--d0_0b--do_Ob--d#_#b--d@_@b--d$_$b--d*_*b----*
berichtRe: Op zoek naar een nieuwe basssssss,...
Datum: 28/03/2010 10:56

Rond de 4 500.

Iets meer kan nog net maar veel gaat het niet zijn.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 29/03/2010 01:56

Dag Jeroen,

Kun je het best even aan Jeroen vragen blij
Datum: 29/03/2010 11:19

Ok, dankje knipoog
Gepost door: DiMario
Datum: 29/03/2010 16:58

Als je het niet weet, kijk dan altijd even bij Yamaha. Neem dan niet de goedkoopste, maar het liefst de top van de serie. Kosten ze nog niet veel, maar dan heb je eigenlijk altijd wel een prima basje.gitaar spelend
Gepost door: JanVrm
Datum: 29/03/2010 17:31

Onze bassist heeft binnenkort waarschijnlijk een G&L te koop. Vraag me niet om het precieze type en prijs, maar als je interesse hebt dan PM me maar en geef ik je zijn e-mail adres wel even door.
Datum: 29/03/2010 20:33

Dank DiMario en JanVrm, die G&L zegt me wel wat ^^
Wantijpop 2013 berichtRe: Op zoek naar een nieuwe basssssss,...
Datum: 30/03/2010 10:03

Hoi Jeroen,

Je noemt een paar heel verschillende bassen in de verschillende threads waarop je gereageerd hebt, waardoor mij een beetje het gevoel bekruipt dat je eigenlijk niet zo goed weet wat je wilt. Ik zie Precision, Jazz, G&L, hollowbody en ATK voorbij komen. Die bassen liggen zowel qua klank als qua feel behoorlijk ver uit elkaar.

Maar er is wel een uitzondering in dat rijtje: de G&L. Dat is verreweg de meest veelzijdige bas uit dit lijstje (als het tenminste om een L2000 gaat, of de Tribute-versie daarvan). Met die twee grote humbuckers kun je aardig in de buurt komen van het Stingray-geluid (waar de ATK erg goed in is). Split de elementen en draai een klein beetje hoog weg en je hebt een overtuigende Jazzbass-klank. Schakel naar het halselement en draai wat hoog weg en je hebt een dik Precision-geluid. De hollowbody ermee emuleren wordt moeilijker, maar de rest doet hij erg overtuigend.

Die lijkt me dus zr de moeite van het proberen en overwegen waard!

Succes blij

Eve's Fall - female fronted metal
Datum: 30/03/2010 14:19

Quote:
Jeroen

Hoi Jeroen,

Je noemt een paar heel verschillende bassen in de verschillende threads waarop je gereageerd hebt, waardoor mij een beetje het gevoel bekruipt dat je eigenlijk niet zo goed weet wat je wilt. Ik zie Precision, Jazz, G&L, hollowbody en ATK voorbij komen. Die bassen liggen zowel qua klank als qua feel behoorlijk ver uit elkaar.

Maar er is wel een uitzondering in dat rijtje: de G&L. Dat is verreweg de meest veelzijdige bas uit dit lijstje (als het tenminste om een L2000 gaat, of de Tribute-versie daarvan). Met die twee grote humbuckers kun je aardig in de buurt komen van het Stingray-geluid (waar de ATK erg goed in is). Split de elementen en draai een klein beetje hoog weg en je hebt een overtuigende Jazzbass-klank. Schakel naar het halselement en draai wat hoog weg en je hebt een dik Precision-geluid. De hollowbody ermee emuleren wordt moeilijker, maar de rest doet hij erg overtuigend.

Succes blij

Dag Jeroen,

Je hebt zeer zeker gelijk als je zegt dat ik niet goed weet wat ik wil knipoog
Ik heb altijd op een SX basje gespeeld en heb dus geen ervaring met wat goed is waardoor is vooral afga op wat ik mooi vind uitzien.

Nu ga ik zeker de G&L eens bekijken, naar de uitleg die je gegeven hebt is dit een uitermate veelzijdige bass en dat is iets wat ik wel zou kunnen gebruiken. Toch vind ik ook de ATK ook leuk, dus dat zal nog even twijfelen worden. ^^

Alvast zeer veel dank voor je uitleg. Het helpt enorm om wat hulp te krijgen van iemand met ervaring.

Nogmaals dank en ik ga zeker de G&L bekijken knipoog
Gepost door: Klassky
Datum: 30/03/2010 15:02

Quote:
Jeroen

Hoi Jeroen,

Succes blij

Offtopic: Dat was je 15.000e post, zie ik... congrats biertjerokend

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen