Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
100_1361.JPG 2.1 MB open | download Mr. H 08/08/2010 Bericht lezen
100_1360.JPG 3.27 MB open | download Mr. H 08/08/2010 Bericht lezen
100_1363.JPG 2.15 MB open | download Mr. H 10/08/2010 Bericht lezen
berichtHalve basbijlage
Gepost door: Mr. H
Datum: 08/08/2010 13:14

Net op e-bay een 'loaded' Fender Jazz bass body gekocht (vijfsnaar!). De hals was gebroken, maar de losse onderdelen kreeg ik erbij. Van de verkoper geen extra informatie gekregen. De body is uit Amerika (Fender Corona neck plate), de code in de neckpocket en onder het halselement geven aan dat ie uit 2000 is. Het is een passieve bas, in tegenstelling tot [http://elderly.com/vintage/names/fender-and-reg%3b-american-jazz-bass-and-reg%3b-deluxe--55U-4451.htm]. De tuners lijken identiek.
De kleur is (zo te zien) Lucerne Aqua Firemist, vrij zeldzaam volgens mij.
Ik heb een vervangende neck gekocht (MIM 2000) met Gotoh tuners, maar die moet nog binnenkomen. Ik ben benieuwd hoe die uiteindelijk weer gaat klinken tandpastagrijns.

Heeft iemand toevallig een lijst van Fender producten uit 2000? Ik ben benieuwd of het toevallig een custom is of een 'gewone' standard...

Wordt vervolgd.

Let the sun shine!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/08/2010 13:54 door Mr. H.

Gibson en Fender berichtRe: Halve bas
Gepost door: Spollie
Datum: 09/08/2010 01:34

Waarom heb je niet gekozen voor een amerikaanse hals?

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
berichtRe: Halve bas
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 09/08/2010 08:03

Exactly my thoughts.
berichtRe: Halve basbijlage
Gepost door: Mr. H
Datum: 09/08/2010 19:12

Tja, de bijgeleverde tuners doen niet zo degelijk aan en een originele Amerikaanse hals was nergens te vinden (op dure replacement halzen na, maar daar staat dan weer geen logo op). Ik ben overigens wel gecharmeerd van Gotoh tuners bovenaan, in plaats van eentje onder.

Let the sun shine!

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen