Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichtLinkshandige bassist
Gepost door: Thomas
Datum: 18/08/2010 13:38

Hallo, ik heb ongeveer 2 jaar geleden een tweedehands bas gekocht (Stagg BC300LH).
Die heeft nu wat z'n beste tijd gehad en ik ben dus opnieuw naar een nieuw bas.
Maar aangezien ik linkshandig ben is het niet zo evident om een basgitaar te vinden.
Ik heb ook al zitten denken om een rechtshandige basgitaar te kopen en dan gewoon de snaren omgekeerd te leggen, maar ik weet ook niet of dit zo'n goed idee is.
Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben of mensen die me dit af/aanraden?

Ik weet nog niet zo goed welk model ik zou kopen, maar een squier bas zie ik wel zitten.
berichtRe: Linkshandige bassist
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 18/08/2010 13:44

Rechtshandig kopen en snaren omwisselen kan niet zomaar. Dan moet de gitaar nog afgesteld worden voordat je ermee aan de slag kan.
Gepost door: Lespet
Datum: 18/08/2010 13:46

Hallo Thomas,

het hangt er wel vanaf wat voor basgitaar je wilt hebben, gelukkig hebben de grote merken tegenwoordig wel meer bassen voor linkspoten in den handel. Gewoon muziekzaken afbellen (is beter dan mailen)en vragen.

Met het zoals jij zegt omgekeerd leggen van den snaren ben je er nog lang niet, er zal 1 en ander veranderd moeten worden (brug-kam-elementen)en als je dat zelf niet kunt kost het (je raad het al) weer centjes.
Datum: 18/08/2010 13:49

Hmm, daar vreesde ik al voor. Dus is het eigenlijk af te raden en zou ik beter een linkshandige zoeken?
Gepost door: Lespet
Datum: 18/08/2010 13:52

Quote:
Thomas

Hmm, daar vreesde ik al voor. Dus is het eigenlijk af te raden en zou ik beter een linkshandige zoeken?

Yep!
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 18/08/2010 13:52

Ja, is minder omslachtig. En bespaart waarschijnlijk ook pieken.
Datum: 18/08/2010 13:55

Ok, alvast bedankt. Dan zal ik m'n zoektocht verderzetten
Gepost door: arnold
Datum: 18/08/2010 14:47

mijn stiefbroer is linkshandig bassist en speelt op een G&L, erg mooi ding. kost zo'n 600 euro, twee humbuckers, echt een geweldige bas.

ik weet alleen je budget niet...
Datum: 18/08/2010 19:09

Hmm, kdenk da m'n budget toch maar ergens tussen 200-300 zit.
Daarom dat het moeilijk is om iets deftig te vinden
Gepost door: Rob
Datum: 19/08/2010 10:58

Dat valt best mee...

[www.thomann.de]
Wantijpop 2013 berichtRe: Linkshandige bassist
Gepost door: Jeroen
Datum: 20/08/2010 09:47

Inderdaad, linkshandige bassen voor rond de 300 euro zijn best wel te koop, ze zijn alleen wat moeilijk in winkels te vinden.

Ik weet niet wat voor geluid en looks je zoekt, maar wat mij betreft een paar (veelzijdige) aanraders: Check de Squier Vintage Modified Jazz Bass eens! Erg fijn basje voor het geld. Hij zit net boven je budget (ongeveer 350-360 euro) maar is črg OK. De Ibanez SR300 is ook een betaalbare alleskunner, voor ongeveer 350 euro. Zoek je een wat agressiever geluid, dan kun je zoeken naar een Ibanez SRX350 of 360 (de 350 is mijn favoriet, met een essen body in naturel in plaats van een agathis body in zwart). Die SRX is een erg lekkere bas voor rock en metal, maar je kunt er ook heerlijk op slappen.

En als tweedehands ook een optie is: een Mexicaanse Jazz Bass is wel te vinden voor ongeveer 300 euro. Een tweedehands Ibanez ATK300 (even zoeken, maar ze duiken regelmatig op voor prijzen rond de 350 euro) moet ook wel lukken. Een heel ander beestje dan de Jazz Bass, maar ook best veelzijdig. Kan agressief en fel klinken, maar ook ingetogen dankzij de veelzijdige electronica. Ze zijn ook erg goed afgewerkt. Een soort poor man's Stingray. Ik heb zelf een Musicman Stingray 5 met een nieuwwaarde van ongeveer 2000 euro, maar mijn ATK's doe ik er niet voor weg blij

Als 300 euro echt je max is, zou je kunnen kijken naar een Squier P-bass Special of een Ibanez GSR200.

Succes!

Eve's Fall - female fronted metal
Gibson en Fender berichtRe: Linkshandige bassist
Gepost door: Spollie
Datum: 20/08/2010 11:29

De 2de hands markt voor linkshandige bassen is klein, dus je ziet ze niet veel. Maar als ze er zijn kun je wel een goede deal maken.

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Datum: 20/08/2010 14:12

Welja, een Squier P-bass zie ik wel zetten. Kheb al wat zitten zoeken maar nog geen linkse tegengekomen. Dus nog even afwachten.
Ehm, met mijn band spelen we wat alernative rock-grunge

Heb ondertussen iets interessant gevonden:
Squier bass

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2010 14:21 door Thomas.
Gibson en Fender berichtRe: Linkshandige bassist
Gepost door: Spollie
Datum: 21/08/2010 00:01

[kopen.marktplaats.nl]

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Wantijpop 2013 berichtRe: Linkshandige bassist
Gepost door: Jeroen
Datum: 21/08/2010 15:11

[link.marktplaats.nl]

Warwick Fortress One voor 360 euro. Van het uiterlijk moet je houden, maar het is een fantastische bas en zéker voor dat geld!

Eve's Fall - female fronted metal

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen