Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichtupdate nog 1 laatste vraagje voor de bassisten
Gepost door: Bram
Datum: 03/11/2010 15:35

Hier ben ik weer (damn 3e keer op 2 dagen)

ik heb mijn besluit gelegd en vraag nu wat jullie hiervan vinden:

Basgitaar

- Ibanez GSR200
- Ibanez ARTB100
- Ibanez SR300
- Ibanez SRX360

Basscombo

- Ashdown perfect ten

Welke basgitaar raden jullie aan?
en is deze versterker degelijk voor een beginneling?blij
Wantijpop 2013 berichtRe: update nog 1 laatste vraagje voor de bassisten
Gepost door: Jeroen
Datum: 03/11/2010 17:33

Ibanez, Ibanez, Ibanez en Ibanez. Dat wekt een beetje de indruk dat je heel goed weet wat je wilt, maar je kiest wel vier behoorlijk verschillende bassen uit. Die GSR200 en SR300 zijn lekkere alround-basjes waar je eigenlijk alles wel op kunt spelen. De ARTB100 is een shortscale, en klinkt veel minder modern en strak dan de andere bassen en leent zich daardoor meer voor vuige, rauwere geluiden. De SRX360 is een echte rock- en metalbas en klinkt agressief en fel, en een beetje 'scooped' (veel laag, agressief hoog en wat minder middentonen).

Als je echt niet weet wat je wilt, is zo'n GSR200 of SR300 de meest veilige keus omdat je er zoveel kanten mee op kunt, gevolgd door de SRX360. De ARTB100 zou ik alleen overwegen als je echt naar net dt soort geluid op zoek bent.

De versterker die je noemt is een prima ding, luid zat voor thuis en hij klinkt prima. Maar als je ooit van plan bent in een bandje te gaan spelen ga je het er niet mee redden, daar gaat hij niet hard genoeg voor.

Eve's Fall - female fronted metal
berichtRe: update nog 1 laatste vraagje voor de bassisten
Datum: 03/11/2010 18:30

Quote:
Jeroen

Ibanez, Ibanez, Ibanez en Ibanez. Dat wekt een beetje de indruk dat je heel goed weet wat je wilt, maar je kiest wel vier behoorlijk verschillende bassen uit. Die GSR200 en SR300 zijn lekkere alround-basjes waar je eigenlijk alles wel op kunt spelen. De ARTB100 is een shortscale, en klinkt veel minder modern en strak dan de andere bassen en leent zich daardoor meer voor vuige, rauwere geluiden. De SRX360 is een echte rock- en metalbas en klinkt agressief en fel, en een beetje 'scooped' (veel laag, agressief hoog en wat minder middentonen).

Als je echt niet weet wat je wilt, is zo'n GSR200 of SR300 de meest veilige keus omdat je er zoveel kanten mee op kunt, gevolgd door de SRX360. De ARTB100 zou ik alleen overwegen als je echt naar net dt soort geluid op zoek bent.

De versterker die je noemt is een prima ding, luid zat voor thuis en hij klinkt prima. Maar als je ooit van plan bent in een bandje te gaan spelen ga je het er niet mee redden, daar gaat hij niet hard genoeg voor.

Bedankt!
dan zal ik voor die SR300 gaan samen met die versterker blij

Bedankt voor de hulp en tips knipoog
Datum: 03/11/2010 19:45

Don't just take my word for it, probeer ze uit als je de kans hebt blij
En misschien hebben andere mensen er ook nog wel wat over te zeggen en denken die er heel anders over dan ik. Blijft toch ook een smaakkwestie tong uit de mond grijns

Datum: 03/11/2010 21:26

Quote:
Jeroen

En misschien hebben andere mensen er ook nog wel wat over te zeggen en denken die er heel anders over dan ik. Blijft toch ook een smaakkwestie tong uit de mond grijns

Testen?tong uit de mond grijns
Ik kan geen noot plaatsen op een bas, zou niet weten waar op letten en niemand rond mij die bas speelt. Dus ik zou niet weten wat nemen dan, ik zal gewoon voor zo een all round bas gaan (:
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 03/11/2010 21:39

Ben toevallig zelf net opzoek naar een bas, heb een zeer extreem ervaren bassist om hulp gevraagd, want ik weet nix van bassen, alleen van gitaartjes. Hij heeft een groot aantal getest en komt toch steeds qua bespeelbaarheid 'en klank bij de epiphone thunderbird uit.

Ga ik iig proberen. Wat ik daar wel jammer aan vind:

-hij is lelijk
-hij is groot
-hij is topzwaar.

Maar ja, je moet wat. Kost 229 euro bij feedback en ze worden niet meer gmaakt.
Datum: 03/11/2010 22:18

Hmmm, ik koop liever een basje dat direct naar mijn gedacht is, zodat ik hem 2jaar later niet al beu ben en al verkoop.. Ik koop liever meteen iets goed, maar binnen een normaal budget van een beginneling tong uit de mond grijns

Ik heb zelf al wat opzoekwerk gedaan en elke bassist of forum spreekt zeer goed over de 2 ibanez'en die eerder vernoemd zijn, of de bassen van cort voor een beginneling..
Gepost door: Kees Vlees
Datum: 03/11/2010 23:15

Quote:
Bram

Jeroen

Testen?tong uit de mond grijns
Ik kan geen noot plaatsen op een bas, zou niet weten waar op letten en niemand rond mij die bas speelt. Dus ik zou niet weten wat nemen dan, ik zal gewoon voor zo een all round bas gaan (:

Stom idee h dudes om een soort dienstverlening op te zetten (tjeetje eventueel betaald) om iemand van goed te voorzien ter plaatse. Stel e voor een dood punt in de hals) Zucht!

Dude succes met je keuze.
Wellicht eerst een leraar zoeken, Die dude wil je dan vast voor nop van advies voorzien.

Kees Vlees
zelfs mijn zus en dat is een schele
speelt niet op een tele
Datum: 04/11/2010 10:44

Joh, Kees, als je dat een goed plan lijkt, doe het dan gewoon. Prutsondernemert.
Datum: 04/11/2010 20:02

Quote:
MK

Ben toevallig zelf net opzoek naar een bas, heb een zeer extreem ervaren bassist om hulp gevraagd, want ik weet nix van bassen, alleen van gitaartjes. Hij heeft een groot aantal getest en komt toch steeds qua bespeelbaarheid en klank bij de epiphone thunderbird uit.

Ga ik iig proberen. Wat ik daar wel jammer aan vind:

-hij is lelijk
-hij is groot
-hij is topzwaar.

Maar ja, je moet wat. Kost 229 euro bij feedback en ze worden niet meer gmaakt.

Zo'n T-bird is inderdaad een erg onpraktisch ding. Zowel staand met de bas aan een strap als zittend met de bas op schoot balanceert hij slecht en moet je 'm met je (in jouw geval) linkerhand wat ondersteunen. Ze klinken wel OK inderdaad, lekkere rockbas. Er wordt wel eens wat negatief over gedaan omdat hij qua constructie vrij ver van een echte Gibson T-bird staat (andere houtsoorten, geschroefde hals ipv neck-through), maar het resultaat mag er toch zijn blij

Datum: 04/11/2010 20:50

Ben inmiddels in gesprek over een Yamaha RBX375 (vijfsnaar). Is da wa?
Datum: 04/11/2010 21:46

En van onze gitaristen (van Annatar) heeft er toevallig net n gekocht ([plixi.com]). Heel veel bas voor het geld! De hals voelt een beetje plastic aan naar mijn mening maar speelt goed, en de klank is modern met een beetje een MM Stingray-vibe (stevig laag, en heel veel definitie en attack). De afwerking is erg goed, hij is relatief licht, balanceert goed en de hals ligt lekker in de hand. Zeker een aanrader!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/11/2010 21:49 door Jeroen.
Datum: 04/11/2010 22:41

200 pleuro's ga 'm morgen halen. als hij bevalt. sorry TS voor het kapen van je topic. staat me netjes als moderator.
Gepost door: Kees Vlees
Datum: 04/11/2010 23:25

Quote:
MK

Joh, Kees, als je dat een goed plan lijkt, doe het dan gewoon. Prutsondernemert.

Modereetert, ik weet niet wat de competetenies zijn om modereetert te worden.
Begrijpend lezen behoort er niet toe in ieder geval.

Kees Vlees
zelfs mijn zus en dat is een schele
speelt niet op een tele
Datum: 05/11/2010 07:29

Klopt. Is juist geen pre.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen