Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichtAdvies nieuwe bas
Gepost door: Niels van Roessel
Datum: 29/11/2010 20:59

Hee allemaal ik ben opzoek na een nieuwe bas. Prijs tot 1000 het liefste een 5 snarige. Zelf was ik na een esp ltd aan het kijken uit de B serie heeft iemand hier ervaring mee? Maar een andere merk kan natuurlijk ook.
Heeft iemand een advies? Ik hoor het graag van jullie.

Groeten Niels
Hetfielipo berichtRe: Advies nieuwe bas
Gepost door: jetse
Datum: 29/11/2010 21:32

Ik zou in iedergeval een kiezen met snaren
berichtRe: Advies nieuwe bas
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 29/11/2010 23:41

Ik heb laatst een Yamaha RBX375 gekocht, prima bas, kost een euro of 400 nieuw. Actief, twee humbuckers, vijf snaren.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Advies nieuwe bas
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 30/11/2010 11:05

Wat voor een muziek speel je? Heb je een voorbeeld van een bassist waarvan je de sound zou willen benaderen?
Gepost door: Robbert
Datum: 30/11/2010 15:32

Als je nou 250 bijlegt kun je voor een stingray gaanaanbiddend[www.keesdee.nl]
Datum: 30/11/2010 17:29

Quote:
Robbert

Wauw, da's wel een te gekke optie.. Inzetbaar in veel stijlen ook. Het overwegen waard, TS!
Datum: 30/11/2010 19:52

Quote:
"Vincent van Haperen"

Wat voor een muziek speel je? Heb je een voorbeeld van een bassist waarvan je de sound zou willen benaderen?

Met mijn bandje speel ik een beetje pop rock achtig. Maar ik vind de sound van flea toch wel heel gaaf
Datum: 30/11/2010 19:56

Quote:
Robbert

die is toch wel heel gaaf ja hou ik zeker in gedachte. Maar de 5 snarige verzie is zeker weer een stuk duurderbezorgd
Datum: 30/11/2010 20:04

Quote:
"Niels van Roessel"

Robbert

die is toch wel heel gaaf ja hou ik zeker in gedachte. Maar de 5 snarige verzie is zeker weer een stuk duurderbezorgd

correctie op deze site valt ook dat nog mee [www.thomann.de] nog goed koper zelfs
Datum: 30/11/2010 21:25

Een Flea sound gaat met een Stingray prima. Een Jazz Bass gebruikt hij ook vaak.
Datum: 30/11/2010 22:57

wat je ook kan doen is een 5 Snarige stingray kopen van OLP 'het B merk van musicman' als je het model erg gaaf vind. ik moet er wel bij zeggen dat als je iets anders gewend bent dan een stingray je flink moet wennen aan het spelen. en het aanvallende geluid

Reventes wordt zo stilaan huisband van..

15 April Reventes@Open podium subsistute Ede
14 Mei Finale bandbattle@Blues-Rockcafe 545 Ede
2 Juni@Blues-Rockcafe 545 Ede
Datum: 30/11/2010 23:09

Deze is precies binnen je budget volgens mij,schijnheilig en dan nog een echte ook

Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 01/12/2010 14:49

Quote:
Robbert

wat je ook kan doen is een 5 Snarige stingray kopen van OLP 'het B merk van musicman' als je het model erg gaaf vind. ik moet er wel bij zeggen dat als je iets anders gewend bent dan een stingray je flink moet wennen aan het spelen. en het aanvallende geluid

OLP zou ik niet aanschaffen. Het was geen 'B'-merk van MusicMan zoals Squier dat is van Fender. Het was een chinese fabrikant die een licensie van MusicMan had gekocht om de modellen en namen te mogen voeren. Daar zat verder geen MusicMan kwaliteitscontrole op. Ik heb niet de bassen, maar wel de gitaren in handen gehad en mee gespeeld. Op zich best aardig voor het geld, maar de halzen waren bijv. nogal gevoelig voor temperatuurwisselingen.

Als je dan toch veel geld uitgeeft, koop dan iets goeds; Fender, MusicMan, Gibson, Yamaha, Ibanez. Of mss. inderdaad Sterling. Keus genoeg.

Sterling is wel onderdeel van MusicMan, en is volgens mij degelijker dan OLP, ook een stuk duurder dan OLP destijds.
Datum: 01/12/2010 18:20

dat verschilt dan denkik per OLP, want ik ken iemand die ook op het gitaarmodel van de musicman speelt en dat is echt een topgitaartje. maargoed ik heb pas 1x een OLP bas in handen gehad dus daar kan ik niet veel zinnigs over zeggen. Yamaha is ook een sterk idee inderdaad heeft wel iets weg van ibanez.

Wantijpop 2013 berichtRe: Advies nieuwe bas
Gepost door: Jeroen
Datum: 01/12/2010 21:06

Quote:
Robbert

Moet voor minder kunnen. Ome Kees staat niet bekend als goedkoop (maar er valt prima mee te onderhandelen). Op Marktplaats moet je ze ook wel voor wat minder kunnen vinden. Mijn Stingray 5 uit 2003 kocht ik voor 900 euro, in nieuwstaat en met koffer.

Eve's Fall - female fronted metal
Datum: 06/12/2010 19:08

Bij kees?tong uit de mond grijns
hij is in 1ste instantie niet gek goedkoop nee,maar hij is er wel zo eentje van oja dan doen we dit er nog even bij dit en dit en dan maken we er een combiprijsje vantong uit de mond grijns ik heb mijn 1ste bas daar voor 75 Euro gekocht '2de hands stagg' en een halfjaar voor dezelfde prijs ingeruild om een toffer model te kopentandpastagrijns in zulk soort dingen is hij best makkelijk

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen