Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
berichtJ-bass/P-bass?
Gepost door: bram
Datum: 01/12/2010 14:07

hey,

ik ben een nieuwe bassist en vroeg me af wat het verschil hier tussen is

en welke je zou aanraden voor stijlen zoals: Red hot chili peppers, muse, queens of the stone age, billy talent,..

ik zou vooral het geluid van chris wolstenhome willen verkrijgen (muse)
welke raad je dan aan?

bdnkt blij
berichtRe: J-bass/P-bass?
Gepost door: arnold
Datum: 01/12/2010 16:22

je bent een beginnend bassist, ik zou daar helemaal niet teveel naar kijken
koop gewoon een bas die goed voelt. als beginner haal je toch het geluid niet van rhcp, muse, queens of the stone age e.d.
leer eerst gewoon goed spelen, is veel belangrijker dan het model bas.
Live met SOT berichtRe: J-bass/P-bass?
Gepost door: Joshua
Datum: 01/12/2010 17:49

Quote:
arnold

koop gewoon een bas die goed voelt. als beginner haal je toch het geluid niet van rhcp, muse, queens of the stone age e.d.

+1

Wat arnold zegt. Gewoon een bas die je fijn vindt spelen. Ga lster pas kijken naar sound etc. Zorg eerst dat je een lekker potje kunt bassen blij Alles op zijn tijd!

zwaaiend

The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/12/2010 17:50 door Joshua.
Datum: 01/12/2010 18:49

Quote:
Joshua

arnold

+1

Wat arnold zegt. Gewoon een bas die je fijn vindt spelen. Ga lster pas kijken naar sound etc. Zorg eerst dat je een lekker potje kunt bassen blij Alles op zijn tijd!

zwaaiend

is de squier vintage modified precision bass dan een aanrader? sorry, wil gwn een degelyk instrument tong uit de mond grijns
Gepost door: Caswash
Datum: 01/12/2010 19:35

ja, dat vind ik prijs/kwaliteit verhouding een heeeeel erg goeie basgitaar.
Live met SOT berichtRe: J-bass/P-bass?
Gepost door: Joshua
Datum: 01/12/2010 19:45

Ik heb daar geen ervaring mee. Wil je enkel meegeven dat je niet moet afgaan op naam, merk, endorser etc. De bas moet jou gewoon lekker liggen, hij moet voor jou gewoon lekker spelen, thats it! Later kun en zul je jezelf breder gaan orienteren.

Wat die bas betreft, cashwash weet er meer over dan ik.

Succes! zwaaiend

The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
Gepost door: Bram
Datum: 01/12/2010 19:56

Ok, erg bedankt voor jullie hulp!tandpastagrijns
Wantijpop 2013 berichtRe: J-bass/P-bass?
Gepost door: Jeroen
Datum: 01/12/2010 21:00

Om het geluid van de bassisten die je noemt te benaderen zou ik eerder kiezen voor een Jazz Bass. Als je de bas ook met het oog op de toekomst koopt, en niet alleen om mee te beginnen, kun je het maar beter gelijk goed doen blij

Er zijn ook twee vette Squier Vintage Modified Jazz Bassjes:
[www.squierguitars.com]
[www.squierguitars.com]

Veel waar voor je geld, netjes gebouwd en ze klinken en spelen goed. De twee linkshandige VM Jazz Bassen die ik bespeeld heb waren wel een tikkeltje aan de zware kant, maar niet ondoenlijk.

Eve's Fall - female fronted metal
Datum: 01/12/2010 22:09

ik bedoelde ook de squier vintage modified jazz bass, niet de precision (daar heb ik nog niet op gespeeld) blij
Datum: 01/12/2010 23:09

Spijtig dat die kleuren ni het mooist zijn..
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: J-bass/P-bass?
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 02/12/2010 10:10

Quote:
Caswash

ik bedoelde ook de squier vintage modified jazz bass, niet de precision (daar heb ik nog niet op gespeeld) blij

Ik juist wel, en de Jazzen niet. Zowel die witte "gewone" precision als die sunburst met de humbucker. Beide heel erg goede bassen voor het geld.
Maar zelf ben ik meer een Jazz Bass man.
Die twee die Jeroen aanraadt zien er goed uit! Als die kwaliteit net zo is als van de Precision (wat ik zelf dus niet gecheckt heb, maar Caswash wel) zou ik ik ze zeker aanraden.
Datum: 02/12/2010 10:13

O ja Bram, je vroeg wat het verschil is tussen een Jazz en een P-Bass.

Inkoppertje: ga zelf eens vergelijken, dan voel en hoor je wel het verschil.

De belangrijkste twee technische verschillen zijn: andere elementen en een verschillende breedte van de hals, vooral in de buurt van de kop (dus een ander speelgevoel).
Datum: 02/12/2010 17:11

Quote:
"Vincent van Haperen"

De belangrijkste twee technische verschillen zijn: andere elementen en een verschillende breedte van de hals, vooral in de buurt van de kop (dus een ander speelgevoel).

Dus welke wordt dan aangeraden voor het geluid dat ikzoek?blij

(+ zeer bedankt voor het uitleggen vh verschil!)
Datum: 02/12/2010 17:43

hey, effe een update: ik heb hier 2 setjes samen gesteld, goed of slecht, welke is het best?blij

1)Jazz bass + Versterker

of

2) Jazz bass (2) + Versterker (2)
Datum: 02/12/2010 20:14

De versterker van je eerste setje is een gitaarversterker. Daar kun je geen bas op spelen want dan gaat de speaker kapot.
Verder zou ik inderdaad deze bas aanraden (die van het 2de setje ziet er vetter uit imo).

Kijk eens naar de Ashdown basversterkers. Dat zijn degelijke versterkers, ook op budget.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2010 20:15 door Caswash.
Gepost door: Roel
Datum: 02/12/2010 21:18

Laney basversterkers, hoewel ik geen bas-sist ben, zijn erg leuke dingetjes.
Datum: 02/12/2010 23:39

Quote:
Caswash

De versterker van je eerste setje is een gitaarversterker. Daar kun je geen bas op spelen want dan gaat de speaker kapot.
Verder zou ik inderdaad deze bas aanraden (die van het 2de setje ziet er vetter uit imo).

Kijk eens naar de Ashdown basversterkers. Dat zijn degelijke versterkers, ook op budget.

Hmmm, dan gaat men voorkeur uit naar die ashdown perfect ten..
Ik vind die vh 2e setje er dan weer vetter uit zien tong uit de mond grijns
Datum: 03/12/2010 10:57

Quote:
bram

Vincent van Haperen

Dus welke wordt dan aangeraden voor het geluid dat ikzoek?blij

(+ zeer bedankt voor het uitleggen vh verschil!)

Chris Wolstenhome van Muse gebruikt veel verschillende soorten bassen, waaronder ook Jazz bassen en Precision bassen. (veel profs wisselen vaak)
Wil je "zijn bassound" hebben dan is daar dus geen eenduidig basadvies voor. Maar bovenal (het is al vaker gezegd) zit sound vooral in je manier van spelen.
Kies dus een bas die je zelf inspirerend vindt klinken en die lekker in de hand ligt naar jouw smaak.

Succes!
Datum: 03/12/2010 15:22

Ashdown Perfect 10 is op zich een prima keus, klinkt goed.
Voor iets meer heb je een Line 6 Lowdown Studio 110, met meer klankmogelijkheden en ook een puik geluid. Gaat ook een stukje harder (75 watt in een piepkleine behuizing). Of een EBS Session Classic 60, met een mooi warm maar gedefinieerd geluid wat je eigenlijk overal wel voor kunt gebruiken. Ik heb die EBS bij Rock Palace uitgebreid getest met mijn Rickenbacker 4003 en vond het een heerlijke versterker. Ik heb sowieso wel een ding met EBS (zie mijn profiel blij ) en die SC60 biedt erg veel voor dat geld. Eenvoudig van opzet, erg goed geluid, en veelzijdig.

Gepost door: Robbert
Datum: 03/12/2010 17:43

Ik ben heel erg te spreken over de Vintage serie van Squier
Ik speel zelf op een Squier classic Vibe P-Bass maar als ik dan die nieuwe vintage jazzbas serie zie beginnen mijn vingers echt te jeuken:P veel bas voor weinig geld
Wat betreft Ashdown,mooie versterkers ik speel zelf over een 300Watt Mag evo combo
En het geluid is lekker straight,met niet teveel gedoe er omheencool ik heb geen evaring met de iets kleinere amps, maar ik kan me er niks bij voorstellen dat het prut zou zijn. maargoed het is ook maar net wat je zelf het gaafst vind natuurlijk uitproberen uitproberengitaar spelend

Reventes wordt zo stilaan huisband van..

15 April Reventes@Open podium subsistute Ede
14 Mei Finale bandbattle@Blues-Rockcafe 545 Ede
2 Juni@Blues-Rockcafe 545 Ede
Datum: 03/12/2010 18:40

ok, dan weet ik al wat ik hoogst waarschijnlijk ga nemen!

- De Squier Vint. Mod. Jazz Bass 77 Black (het andere kleurtje vind ik niet echt te gek)
- Ashdown perfect ten bascombo

hartelijk bedankt voor jullie advies blij

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/12/2010 18:40 door bram.
Datum: 03/12/2010 19:33

Een mooi setje!
Veel plezier ermee!
Datum: 04/12/2010 14:57

Goede keuze !! Have fun !
Datum: 04/12/2010 16:23

Dank jullie wel, nog eens bedankt voor het goede advies!
Datum: 04/12/2010 20:55

ow, nog 1 vraag
iemand ervaring met de levering van musicstore.de?
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 04/12/2010 21:08

ja, dat is kut
logistiek niet in orde enzeau...
(3 uit 3 orders misgegaan en dan presteert dat amateuristische tuig het ook nog om te proberen mij de schuld te in de schoenen te schuiven. Drie maanden op m'n poen moeten wachten: ik koop er nooit meer)
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 04/12/2010 21:09

ergo: koop bij Thomann.de
Datum: 04/12/2010 23:16

Thomann.de beter?
Datum: 05/12/2010 11:19

Thomann is te gek, erg goede en snelle service en Nederlands sprekend (want Nederlands) personeel bij de helpdesk. Nette prijzen, snelle levering. Aanrader idd. Ik zie alleen dat ze de Perfect 10 niet op voorraad hebben. Kom ik weer met mijn eerdere tip: EBS Session Classic 60. De Squier VM Jazz 77 hebben ze wel blij

Edit: Ik zie net dat Musicstore aan het stunten is met de GK Backline 110. Ook lekker!
[www.thomann.de]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2010 11:23 door Jeroen.
Datum: 05/12/2010 12:17

Quote:
Jeroen

Thomann is te gek, erg goede en snelle service en Nederlands sprekend (want Nederlands) personeel bij de helpdesk. Nette prijzen, snelle levering. Aanrader idd. Ik zie alleen dat ze de Perfect 10 niet op voorraad hebben. Kom ik weer met mijn eerdere tip: EBS Session Classic 60. De Squier VM Jazz 77 hebben ze wel blij

Edit: Ik zie net dat Musicstore aan het stunten is met de GK Backline 110. Ook lekker!
[www.thomann.de]

hmmm, spijtig genoeg zit ik met een beperkt budget tong uit de mond grijns

die bass is een feit die mot ik hebben, voor mijn versterker haal ik 180 200 meer kan echt niet...

een ander aanradertje?blij

*Edit: sorry, typfoutje

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2010 12:20 door bram.
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen