Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichtLast van aanslag-hand
Gepost door: Robbert
Datum: 06/12/2010 19:17

Ik oefen elke week op vrijdag en zaterdag met de band, en speel dan vooral met plectrum op mijn bas. ik merk dat als ik zittend speel ik uur aan uur makkelijk doorspeel maar als ik staand speel ik al vrij snel last krijg van mijn aanslag-hand
ook als ik mijn bas niet veel lager aan de gitaarband hang dan ik hem zou hebben als ik zit. waardoor ik met gigs langer dan een uur ik soms het laatste kwartier gigantisch sta aftebijten omdat er amper nog beweging te krijgen is in de vingers die mijn plectrum vasthebben. Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Reventes wordt zo stilaan huisband van..

15 April Reventes@Open podium subsistute Ede
14 Mei Finale bandbattle@Blues-Rockcafe 545 Ede
2 Juni@Blues-Rockcafe 545 Ede
berichtRe: Last van aanslag-hand
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 06/12/2010 19:19

gitaar hoger hangen, dan is je spier langer waardoor de slagbeweging in je pols meer 'ruimte' heeft.

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Wantijpop 2013 berichtRe: Last van aanslag-hand
Gepost door: Jeroen
Datum: 06/12/2010 19:21

Hm, geen bekend probleem hier.

Misschien is het niet alleen de hoogte maar ook de plek waar de bas voor je hangt? Als je zit heb je hem waarschijnlijk op je rechter been rusten, terwijl de body als je staand speelt meer recht voor je hangt. Zou best kunnen dat je pols dan toch een iets andere hoek maakt. Ik roep maar wat, maar het is het eerste dat in me op komt.

Eve's Fall - female fronted metal
Datum: 06/12/2010 19:27

het is de moeite van het proberen waard ik wil nog heel wat jaren door kunnen spelentong uit de mond grijns

Gepost door: Rob Jansen
Datum: 06/12/2010 21:32

Ik denk ook dat je de gitaar hoger moet hangen, dan maakt je pols niet zo een
rare hoek.
Muts = lekker warm berichtRe: Last van aanslag-hand
Gepost door: Bram
Datum: 09/12/2010 23:43

Ik zou wat minder met rechts trekken en wat meer met links...

- Bram

[www.rodekaterproducties.nl]
*----d^_^b--d-_-b--dT_Tb--d>_<b--dO_ob--d0_0b--do_Ob--d#_#b--d@_@b--d$_$b--d*_*b----*
Datum: 15/12/2010 11:07

*Toem toem* *Tak*

Gepost door: Rene
Datum: 18/01/2011 12:32

Krijg je kramp in de aanslag hand of niet, ik ben drummer speel zelf net weer bas en ken het wel. Als ik last krijg van mijn kuiten of armen dan duidt het erop dat ik te weinig drink, je spieren verzuren tijdens optreden. Omdat je stil staat of zit in mijn geval dan, drink veel water geen bier want alcohol onttrekt het vocht uit je lichaam bekend gegeven.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 18/01/2011 15:53

Quote:
Ik zou wat minder met rechts trekken en wat meer met links...

Ter voorkoming van hand-aanslag.
Gibson en Fender berichtRe: Last van aanslag-hand
Gepost door: Spollie
Datum: 18/01/2011 16:56

Quote:
Rene

Krijg je kramp in de aanslag hand of niet, ik ben drummer speel zelf net weer bas en ken het wel. Als ik last krijg van mijn kuiten of armen dan duidt het erop dat ik te weinig drink, je spieren verzuren tijdens optreden. Omdat je stil staat of zit in mijn geval dan, drink veel water geen bier want alcohol onttrekt het vocht uit je lichaam bekend gegeven.

Ik las echt eerst darmen, ik dacht wtf?!?!?

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Datum: 19/01/2011 10:08

Drinken tijdens het optreden 'behalve water' deed ik voorheen nog vrij fanatiek,maar dat is nu wel voorbij het be´nvloedde mijn spelen niet echt positief:P
ik drink nu netjes water of cola en het bier komt vaak na het optreden wel tong uit de mond grijns
@ Sjaak
Dat ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe fanatiek je bentgrinnikend

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen