Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichtja ik weet het...
Gepost door: arnold
Datum: 05/04/2011 19:49

...er zijn al tig vergelijke topics geopend, toch stel ik, apathisch als ik ben, deze vraag:

een vriend van mij wil leren bassen, hij oefent nu wat op een oude peavey die ik heb liggen, maar wil graag een eigen bas. hij heeft wat zitten kijken naar squier (naar mijn advies). hij wil echter niet teveel betalen, omdat hij niet weet of hij het wat vind. om die reden kwam hij uit bij zo'n beginnersset van 200,-

kan hij daar voorlopig mee vooruit of is dat eigenlijk niks? kan hij beter investeren in een bas van minimaal 300,-?
berichtRe: ja ik weet het...
Datum: 05/04/2011 19:49

vergelijkbare topics natuurlijk. typfoutjeknipoog
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 05/04/2011 20:02

Als hij E100,- extra heeft liggen waar hij snel vanaf moet dan kan hij beter een duurdere bas kopen ja. Als net een inbreker zijn bed, auto, koelkast en vriendin heeft gestolen zou ik daar eerst mijn geld aan uitgeven. Als zijn financiele situatie zich ergens daartussen bevindt kan hij dat denk ik beter zelf inschatten.

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!
Datum: 05/04/2011 20:05

maar zo'n beginnersset is geen miskoop?
Gepost door: Da Vinci
Datum: 06/04/2011 08:45

alle waar naar z'n geld he. Dus was wil je nou horen. Dat *een* setje van 200 euro goed is?
Als het bijna niks kost zal je ook bijna niks hebben. Als dat voor hem genoeg is is dat prima.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Rogier
Datum: 06/04/2011 21:11

Met 200 euro kun je wel wat kopen, maar echt geweldig goed zal het niet zijn.
Ik raad hem dan aan zoiets te kopen:
[www.musicstore.com]
[www.musicstore.com]
[www.musicstore.com]
Maar echt goed is het nou niet.
Toch zou ik een duurdere bass e.d. kopen, want je moet er niet teveel van verwachten.
''Aan de kwaliteit blijf je ergeren als je de prijs al lang bent vergeten'' :P
Gepost door: JanVrm
Datum: 06/04/2011 21:44

Jongens, als je met autorijden begint begin je toch ook niet met een splinternieuwe?
Dan begin je met een tweedehandsje......
En als je bijv. 10000 euro kunt besteden..kies je dan een nieuwe Dacia of een wat oudere BMW die kwalitatief nog steeds veel beter is?

Hiero Dean / Marktplaats. Beauty toch?

Cort / Markplaats

...en zo kun je er nog heel wat afstruinen. Afdingen kun je daar ook nog altijd op.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 07/04/2011 08:15

Quote:
JanVrm

Jongens, als je met autorijden begint begin je toch ook niet met een splinternieuwe?
Dan begin je met een tweedehandsje......
En als je bijv. 10000 euro kunt besteden..kies je dan een nieuwe Dacia of een wat oudere BMW die kwalitatief nog steeds veel beter is?

Hiero Dean / Marktplaats. Beauty toch?

Cort / Markplaats

...en zo kun je er nog heel wat afstruinen. Afdingen kun je daar ook nog altijd op.

+honderdmiljoenmiljardtriljoenziljoen
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 07/04/2011 09:08

Quote:
MK

+honderdmiljoenmiljardtriljoenziljoen

Zo! Dat is best wel veel!
Gepost door: Pieter
Datum: 16/04/2011 11:42

Met 200 kun je best wel wat beginnerssetjes kopen maar als ik hem was zou ik doorsparen tot ik 300-400 euro had. Met zo'n set kun je namelijk erg gefrustreerd raken door de vrij crappy kwaliteit van de hardware. Ik heb die fase ook achter de rug; het plezier gaat er snel uit en dan heb je eerder de neiging van het ding in een donkere hoek te plaatsen dan hem af en toe ter hand te nemen blij

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen