Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichteffecten
Gepost door: kristof
Datum: 17/01/2013 15:53

Ik speel al verschillende jaren bass in een groep en speel op een effectenbakje DigiTech BP200. Ik ben daar echter niet tevreden over, doet soms raar tijdens een optreden, soms geeft hij geruis, etc. Ik heb al gedacht van afzonderlijke pedalen te gebruiken of een nieuw effectenpedaal te kopen. Wat is het beste? Welke merken zijn goed? Wat verkies jij?
Bedankt, Kristof , bassist Deadly Serious.
berichtRe: effecten
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 17/01/2013 16:16

Hoi Kristof.

Vraag jezelf eerst dit af:

Welke fx wil ik gebruiken?
En ga ik al die andere veel gebruiken?
Welke muziek maak ik?
Wat voor versterker gebruik ik?

Een multieffectmachine beinvloed altijd je originele signaal. Losse pedaaltjes doen dat niet per se. In ieder geval wat minder.
Goede merken zijn er volop. Maar welk geluid zoek je? Boss maakt hele goede pedalen, maar ik vind niet alles even mooi. Line 6 doet alles heel goed met modeling, moet je ook van houden. En zo zijn er tallozen.
Als je nu wat hebt gefilterd voor jezelf, pak je je basgitaar en ga je een paar uurtjes rommelen bij een muziekwinkel, lees en luister je tests van van alles op youtube enzo. Dan ontstaat er vanzelf een voorkeur meestal. Succes!!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/01/2013 16:17 door Jeroen.
Gepost door: arzoo
Datum: 18/01/2014 07:46

De snaren zijn inderdaad wat oud dus ik zal eerst dat eens gaan proberen. Wegens geldgebrek speel ik momenteel nog op zeer laag volume over mn gitaarversterker, met de eq aangepast naar bas. (Voor ik studeerde baste ik in een bandje en maakte ik gebruik van de basversterker in het repetitielokaal.) Wellicht zou het ook daarmee te maken kunnen hebben. Met fingerstyle merk ik dit verschil echter niet, waardoor ik me afvroeg of het wel met de versterker te maken zou hebben.

ccnacertification ccnacertification.info
my-braindumps [my-braindumps.org]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/01/2014 08:28 door arzoo.
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 18/01/2014 13:53

jow, een jaar later?

die snaren zullen wel oud zijn ja

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 20/01/2014 18:49

Wegens geldgebrek speel ik momenteel nog op zeer laag volume

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen