Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
Wim swingt als een trein... berichtKnal, weg, dood, rook.
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 29/09/2015 16:38

Ahhhhhhh.... het ging zo lekker. Basloopjes aan het oefenen, knal, stank en rook. Geluid: dood. De Peavey Series 400 version B "Bass Power Pak" basversterker heeft na 35 (of zo) jaar trouwe dienst de geest gegeven. Hij was al derde hands denk ik en ooit gekocht voor een paar honderd Euro. Lang geleden. Weggooien enige optie, want laten maken... Ouwe zooi, weg ermee.

Maar een nieuwe moest er komen, alleen, wat? Ik heb gewoon naar een goedkope combo gezocht en kwam uit bij deze. Iemand ervaring met een van deze?
Het is alleen om tussen de schuifdeuren te spelen, optreden doe ik er niet (meer) mee.
Ik ga expres niet voor een dure met toeters en bellen (heb ik ook niet nodig) want dat wordt me gewoon te duur, eigenlijk wil ik er gewoon niet meer aan uitgeven dan hooguit 300 €. Zoveel speel ik niet. Speel geen bepaalde muziek, eigenlijk van alles. Geen hardrock, geen free style Jazz en zo. Meer Eagles, Country, Rockabilly, Rock and Roll, dat soort. Meer middle of the road bas dus. Ik heb een mooie handgemaakte 5 snarige fretless basgitaar met één handgewonden element (Humbucker) en onder iedere snaar een piezo, alles is apart te schakelen en heeft een eigen volumeknop.

Deze heb ik op het oog
Harley Benton: HB 300 B
Idem, HBW 150
Hartke HD 75
Hartke A-100
Hartke A-35
AMPEG BA-110 V2
Kustom KX B 100
Orange Crush Pix 50 BXT
Warwick BC 80

Alternatief misschien Fender Bronco 40, plus de 2014 maar ik ben geen Fender man... Ach, soms moet je over je schaduw heenkijken toch?

Wie helpt even? BVD.

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2015 16:41 door Wim Bremer.
berichtRe: Knal, weg, dood, rook.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 29/09/2015 17:03

laten maken kon zich nog wel eens lonen...
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 29/09/2015 18:41

Wim, jij als oldschool line6 fanaat mag de Lowdown toch niet vergeten hè!

Als buizen elkaar pijpen krijg je een moddelig geluid.
Wim swingt als een trein... berichtRe: Knal, weg, dood, rook.
Datum: 29/09/2015 20:23

Ehhhhh, neuheu....., maar ik wist eenvoudig weg niet van het bestaan van deze versterkerserie af. verward
Maar ik ben eens aan het zoeken geslagen maar kan hem zo gauw nergens een adres vinden waar ze hem verkopen.

Maar Line6 kennende en de ervaring met moddeling.... zal het met het geluyid wel goed zitten. Maar bedankt voor de tip.

Gepost door: Koen
Datum: 20/11/2015 13:19

Kijk eens naar een Ashdown Mag 300. Tweedehands heel goedkoop en groot aanbod want er is een nieuwe serie uit. Best wel een zwaar ding maar als je er niet mee gaat toeren is dat geen probleem.
Wantijpop 2013 berichtRe: Knal, weg, dood, rook.
Gepost door: Jeroen
Datum: 27/12/2015 13:25

En, waar is de keuze op gevallen?

Eve's Fall - female fronted metal
Wim swingt als een trein... berichtRe: Knal, weg, dood, rook.
Datum: 28/12/2015 12:10

Bloos, bloos.... Door een aantal oorzaken, omstandigheden en zeer erg veel druk zijnd met van alles, behalve bassen.... nog niet toegekomen aan een keuze, laat staan aanschaf... Ik weet het, natuurlijk moet je er tijd voor maken, maar nu even niet. Binnenkort ga ik met pensioen en dan ga ik op mijn gemakkie eens rondkijken. Staat dus even in stand-by. Tot nu doe ik het even via de onvolprezen Line 6... Bas lust ie namelijk ook, alleen niet te hard.

Wantijpop 2013 berichtRe: Knal, weg, dood, rook.
Gepost door: Jeroen
Datum: 12/01/2016 16:58

Ik heb voor thuis enkele jaren een Line6 Lowdown Studio 110 gehad, leuk en veelzijdig ding met kwalitatief erg goede sounds. Een mooi clean gemodelleerd naar een Eden versterker, een oldschool Ampeg Fliptop-sound, een Marshall Superbass, de Ampeg SVT-met-koelkastsound en een SVT met overdrive ervoor. Die laatste vond ik afschuwelijk klinken, maar de rest is top. Het enige wat ik miste aan die versterker was een tweeter, ik houd van een scherpe attack en definitie.

Ik kan je verder EBS erg aanbevelen. Ik ben altijd een groot fan van het merk geweest, en heb er diverse spullen van gehad - en nu nog steeds. Hun Session-serie zijn leuke en veelzijdige oefenversterkers, maar de zwaarste versie van 120 watt komt ook wel mee in een band als het niet oorverdovend hard hoeft. Vanaf de 60-watter zit er een tweeter in, en met elk overtreffend model wordt de toonregeling uitgebreider. De 60 is er vanaf zo'n 250 euro (Key Music adverteert er nu mee op Marktplaats voor 258), dus valt mooi binnen je budget.

Eve's Fall - female fronted metal
Gepost door: Koen
Datum: 04/02/2016 12:44

+1 voor EBS Classic Session 60

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen