Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichtadvies aankoop akoestische basgitaar
Gepost door: John
Datum: 22/01/2016 06:23

hallo,
ik ben gitarist , en wil graag ook bas leren spelen. ik wil een akoestische basgitaar kopen, omdat ik er voornamelijk thuis onversterkt op wil spelen.
Wat is in de prijsklasse tot 400 een goede akoestische basgitaar, met een goed diep geluid en die ook lekker speelt?
alvast bedankt voor de adviezen.
Met vriendelijke groet,
John
berichtRe: advies aankoop akoestische basgitaar
Gepost door: Wessel
Datum: 27/01/2016 10:01

Wat je je in ieder geval moet realiseren, is dat een onversterkte akoestische bas niet veel volume heeft.

Thuis in je eentje is dat prima, maar als je met mensen wilt samen spelen dan overstemt een akoestische gitaar vooral de lagere tonen al heel snel.

Dus de eerste tip is om een semi akoestische bas te kopen, zodat je hem eventueel ook kan versterken. Volgens mij zijn de meeste sowieso al semi akoestisch, maar let daar op.

Ik zelf heb een Ibanez ABE10E (koste mij ongeveer 250 eur) die ik gebruik om thuis een beetje te oefenen. Ik ben er een keer mee in het park geweest om wat te jammen met een gitaar en bongos, maar daar was ie niet te horen en dan ga je harder aan de snaren trekken. Zo hard, dat je vingers er aan kapot gaan.

Tablatuur speler
Wantijpop 2013 berichtRe: advies aankoop akoestische basgitaar
Gepost door: Jeroen
Datum: 07/02/2016 12:50

Same here. Ik heb een fretloze Cort NTL-B, en het is een prachtig instrument en heel goed gebouwd, maar onversterkt kom ik niet mee met een gitaar. Versterkt klinkt ie gelukkig erg goed, ik heb er een paar keer live mee gespeeld over mijn EBS NeoDrome 12 en dat werkte prima.

Eve's Fall - female fronted metal
Gepost door: John
Datum: 19/02/2016 13:00

Bedankt voor jullie advies!
Ik heb inmiddels een basgitaar gekocht. Het is een Sigma BMC-15E geworden.
In de uitverkoop voor 350 euro, maar wel met een massief bovenblad van mahonie.
Speelt prima en mooi geluid, enige nadeel is dat ik het donkere hout niet echt mooi vind.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2016 13:01 door John.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 20/02/2016 16:54

Quote:
Jeroen
pas op voor peesschede ontsteking, je houding is suboptimaal.
Pols is helemaal geknikt.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen