Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
image.jpeg 1.11 MB open | download Stan 19/04/2016 Bericht lezen
image.jpeg 964.1 KB open | download Stan 19/04/2016 Bericht lezen
berichtSession Stage Series jazzbasbijlage
Gepost door: Stan
Datum: 19/04/2016 10:17

Hallo, ik ben in het bezit van een Session Stage Series jazzbass kopie (lawsuit). Ik kan er op internet niet veel over vinden. Er zijn twee brands die de naam Session hebben gevoerd en 1 daarvan was het versterker merk dat in de jaren 80 populair was, meestal bij gitaristen. De ander is een Japanse gitarenmerk. Logo is ook in andere letters geschreven. Nu is het zo dat Session ( versterkers) een korte periode ook instrumenten zou hebben gemaakt, exacte kopieŽn van Fender gitaren. Op internet is terug te vinden dat begin 80-er jaren ( wordt verondersteld) de Session gitaren in Japan werden gemaakt en later in de tachtiger jaren de productie over is gegaan naar Korea. De trussrod verstelling werd toen ook verplaatst ( van kop naar eind van de hals?) het blijft erg vaag en wordt feitelijk niet onderbouwd. Het logo op mijn bas lijkt verdacht veel op het logo dat Session had op de Sessionette versterkers. Mijn vraag is, of iemand nog info heeft over dit merk en of iemand er zelf een heeft. Alvast bedankt! De bas speelt en klinkt overigens te gek. Ik heb zelf ( 1ste eigenaar) twee Fender precisions uit 78-79 (USA) waarvan 1 exemplaar met een extra JB element ( later ingebouwd) en een geheel originele Precision ( natural bodies met maple hals) en een Tobias Growler 5 strings eerste serie (1995) made by Gibson.

berichtRe: Session Stage Series jazzbas
Gepost door: Siem Hendriks
Datum: 19/04/2016 15:52

[www.gitaar.net]

ff googelen helpt veel
Datum: 19/04/2016 16:37

Quote:
"Siem Hendriks"

[www.gitaar.net]

ff googelen helpt veel

Dank je wel Siem, dit bericht had ik reeds op het forum al gevolgd, maar was/ ben benieuwd of er wellicht nog meer informatie te vinden is.
Gepost door: Eric van Gurchom
Datum: 12/06/2017 19:21

Hallo Stan,

Heel toevallig dat ik op deze site "gitaar.net" terecht kwam. Ik las je bericht uit 2016 over een Session Stage Basgitaar. Ik heb zo'n basgitaar. De percission basgitaar.
Mijn gitaar is uit de jaren '70. Ik denk dat hij uit 1978 is, ik weet het niet meer zeker. Maar het ziet er zo goed als nieuw uit. Prachtig, zo'n oud ding. Rood met een witte slagplaat. Hij klinkt nog goed ook.

Groetjes Eric
Datum: 30/07/2017 19:44

Hallo Eric,

Sorry voor de wat late reactie, maar ik ben al een periode niet meer op gitaar.net geweest. Ik weet inderdaad nog niet zo veel over mijn basgitaar, ik vind het leuk om te horen dat jij ook een Session hebt, maar dan de precision bas. Ik ben ook tevreden over de mijne overigens. Met vriendelijke groet, Stan

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen