Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichtVan akoestische gitaar naar basgitaar
Gepost door: alexwaston
Datum: 26/08/2016 06:50

Hallo,

sinds een tijdje ben ik aan het nadenken over het aankopen van een basgitaar, hierover heb ik de volgende vraag:

Ik ben zelf een akoestische slag gitarist die vrijwel alle akkoorden kent, wat is de link tussen deze akkoorden en een basgitaar?
Zijn de basgitaar akkoorden afgeleid hiervan of soms zelfs hetzelfde?

En zijn deze wel hetzelfde als ik een 6-snarige basgitaar als E-A-D-G-B-E zou stemmen? Dat ik door een 'tokkel' met de bas hetzelfde bereik als een gitaar?

Alvast bedankt!

-----------------------------------------------
Bekijk meer: free samsung ringtone download | [watch68.net]. Erg leuk!

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2016 09:30 door alexwaston.
berichtRe: Van akoestische gitaar naar basgitaar
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 26/08/2016 07:47

Ik zou zeggen: ga eens goed naar muziek luisteren, en probeer daarin de baslijn te volgen. Je krijgt dan vanzelf antwoord op je vragen. Die vragen vind ik trouwens een beetje raar, want waarom zou je een bas willen kopen als je volstrekt niet weet wat je ermee kunt/moet doen, maar dat terzijde.....
Gepost door: scrib
Datum: 26/08/2016 09:21

Krijg de indruk dat je gitaar wilt spelen maar dan een slagje lager? Je kan dan ook een baritongitaar overwegen, of een octaver effectpedaal op een electrische gitaar om je geluid lager te maken.

Een bas is E-A-D-G gestemd dus hier zo je gewone akkoorden op kunnen spelen behalve dan dat je de twee hoogste snaren mist. Wat ik zo lees over 5 en 6 snarige bassen is dat de stemming daarvan afwijkt van die van een gitaar. Volgens mij als je volle akkoorden op een bas gaat spelen klinkt het al snel als BRBRBPLPLRLBRBRBPLPL... maargoed, Lemmy kwam er ook mee weg (may he rest in peace)

--
Keep strumming Phil
Gepost door: Da Vinci
Datum: 26/08/2016 14:39

Quote:
alexwaston

Ik ben zelf een akoestische slag gitarist die vrijwel alle akkoorden kent

Gezien alle vragen die na dit stukje komen waag ik deze uitspraak te betwijfelen.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: chris89
Datum: 26/08/2016 16:11

Quote:
Volgens mij als je volle akkoorden op een bas gaat spelen klinkt het al snel als BRBRBPLPLRLBRBRBPLPL... maargoed, Lemmy kwam er ook mee weg (may he rest in peace)

quootje voor in de rechterbovenhoek?
ROTFL

"That's the only way your hands will ever get strong."The rock guys, they try to get their tone with a les paul and a marshall"."That's the pussy way. You gotta get it in with your fingers.Skinny strings won't stay in tune.They won't get a tone. there's nothing there to express yourself"

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2016 16:11 door chris89.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen