Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichtBastab
Gepost door: J. Weetzel
Datum: 17/10/2019 10:44

Hallo mede bassisten, ik ben opzoek naar bastabs "Little Ship" van de Bleu Diamonds, heeft iemand deze of een hint waar ik deze eventueel kan vinden, ik heb al diverse sites bezocht maar niets van dat, wel genoeg akkoorden maar geen bastabs tot nu toe.
berichtRe: Bastab
Gepost door: Back
Datum: 17/10/2019 12:53

Als je de akkoorden hebt kun je toch ook de baslijnen (min of meer) bepalen en verder door te luisteren te fine tunen?
Datum: 17/10/2019 14:19

Bedankt alvast, maar het is een vreemde bas sessie, ook om te luisteren is het vrij moeilijk de bas is niet al te duidelijk en goed horen.

Ik moet wel zeggen dat ik het moeilijk vind om via de akkoorden een baslijn uit te zetten
Datum: 17/10/2019 18:57

In beginsel speelt de bas de 'root-noot' van een akkoord; bij een C-akkoord is dat de naam gevende C en vaak wordt die op de eerste tel van de maat gespeeld. Die noot kun je in het akkoord aanhouden, maar je kunt ook melodisch toewerken naar bijvoorbeeld het F- akkoord.
Dat zou bij een vierkwartsmaat een loopje als volgt kunnen zijn: C - D - Dis - E - F.
De F is dan weer eerste noot in de volgende maat.

Zo kun je van heel simpel tot heel complex bas spelen. Hoop dat je er wat mee kan.

edit: misschien heb je hier wat aan:
[tabs.ultimate-guitar.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2019 19:00 door Back.
Datum: 17/10/2019 20:05

Hallo, bedankt voor deze uitleg en ik ga er zeker wat mee doen, nogmaals hartelijk bedankt
Datum: 18/10/2019 10:01

My pleasure
Gepost door: Da Vinci
Datum: 21/10/2019 14:08

Ik las 'Basta' en vreesde voor het onvermijdelijke bericht van Maurice met een datum... geschokt

Hier had uw advertentie kunnen staan.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen