Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
Pagina's: 1 2 3 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 3
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
colorchart_04.jpg 9 KB open | download Anonieme bezoeker 11/01/2007 Bericht lezen
Stingray V trans orange.jpg 357.3 KB open | download Jeroen 11/01/2007 Bericht lezen
mms.jpg 222.2 KB open | download Ronald 11/01/2007 Bericht lezen
IMG_1703.JPG 460.4 KB open | download Anonieme bezoeker 11/01/2007 Bericht lezen
Test YAMAHA BBT 500H.pdf 315.4 KB open | download JB 11/01/2007 Bericht lezen
berichtBongooooo!!!bijlage
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 15/04/2006 13:09

Eindelijk is het dan zo ver!! Ik kan m'n music man bongo volgende week ophalen!! Ik kan haast niet wachten gefrustreerd
Een tijdje geleden had ik de bas al besteld (in de kleur carbon blue pearl) maar de muziekwinkel belde mij op dat het nog weleens heel lang kon gaan duren voordat die uit Amerika hier zo zijn. Bij de leverancier stonden nog een paar in andere kleuren en toen kwam ik dus uit op de Sapphire black ( zie foto) en nee, dat is geen tweede keus want dat is een hele mooie kleur!! Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de bas zelf dus nog ff wachten............. blij

berichtRe: Bongooooo!!!
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 15/04/2006 13:14

Mooi ding, veel plezier ermee! blij
Datum: 15/04/2006 13:16

Volgende week een foto van de hele bas!!!
Wantijpop 2013 berichtRe: Bongooooo!!!bijlage
Gepost door: Jeroen
Datum: 15/04/2006 13:47

Hehe, ik kan niet wennen aan die looks. Misschien ben ik toch wat te conservatief knipoog
Doet u mij maar een Stingray 5, exact zoals hier afgebeeld nogal blij

Datum: 15/04/2006 14:05

Sowieso ben ik geen liefhebber van 5-snarig maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Ik zat zelf eerst ook te denken aan een Stingray maar ik vind deze bas ook zo ontzettend super en hij klinkt echt fantastisch!!! blij Hij zal wel niet zo tijdloos zijn als de Stingray maar toen ik de Bongo voor het eerst zag was ik eigenlijk direct verliefd!! Genoeg reden om de bas aan te schaffen dacht ik zo!!!!
stingray 5 berichtRe: Bongooooo!!!bijlage
Gepost door: Ronald
Datum: 15/04/2006 17:17

Voor mij is het uiterlijk van de bongo ook erg wennen...
maar ik heb dan ook een Stingray 5 in de meest saaie uitvoering zoals je hier kan zien...

maar goed... desalniettemin heeft Bjorn natuurlijk gewoon een super bas gekocht! Veel plezier ermee!!

voor degenen die de Bongo helemaal niet kennen..
foto's van de MM Bongo; [www.chuckamuck.com]

Gepost door: Tuscan
Datum: 16/04/2006 23:54

opde fotosvan ronald vind ik die bongo best wel speelgoedachtig overkomen. de mooiste bas die ik ken vind ik nog altijd de Jazzbass, het liefst in natural met veel chroom. die mm zal wel mooi klinken, heb er totaal geen verstand van, ben slechts zanger/gitarist, en hoor het verschil tussen basgitaren niet zo. veel plezier met je basgitaar.
Als een kroket: rauw van buiten, zacht van binnen! LOL berichtRe: Bongooooo!!!
Gepost door: Zjon
Datum: 17/04/2006 00:19

De mooiste bas vind ik nog altijd de jazzbass...

Dat altijd van jou is maar 14 jaar!!!!!! sjonge!

blij
Datum: 17/04/2006 14:20

Ik vind het eigenlijk wel tof dat er maar weinigen zijn die de bongo mooi vinden!! Blijf ik toch een klein beetje origineel hahahaha.
Datum: 17/04/2006 16:14

14 jaar is in vergelijking met de andere forumbezoekers hier misschien niet veel, maar ik kan toch een mening hebben. er staan hier ook wel eens meningen op waar ik mij mateloos aan erger, zeg ik toch ook niks van. hou je commentaar alsjeblieft voor je. Ik Vind de j bass de mooiste basgitaar die ik tot nu toe heb gezien, ik vind de precision mooier klinken. zijn andere meningen meer waard dan die van mij? ben ik minder dan jullie omdat ik pas vier jaar speel? desondanks oefen ik wel ca 10u per dag. kunnen de meesten hier niet zeggen, het grootste deel niet zelfs denk ik. ik vind het echt heel jammer als je iemand op zijn/haar leeftijd beoordeelt.
sorry Bjorn, dit was even offtopic maar ik kan er niet zo goed tegen als mensen me benadelen om zo'n knullige reden.
Datum: 17/04/2006 19:23

Geeft niks Tuscan, ik waardeer jou mening net zo goed als die van een ander ook al ben je 14, dat maakt geen ruk uit toch?!!! Gewoon door blijven oefenen en je eigen kop volgen! daar gaat het om.

Jij houdt waarschijnlijk wat meer van de wat gangbare klassiekere modellen zoals inderdaad de j-bass. Ikzelf vind de Music Man gewoon veel lekkerder spelen (hals, stringspacing etc) dan een precision/jazz en daarbij komt ook bij dat ik de Bongo een ontzettend mooie bas vind, ik begrijp zelf ook niet zo goed waar iedereen nou zo aan moet wennen. Kijk naar de lijn van de headstock, die is hetzelfde als de hoorn van de body, de kleuren die je kunt kiezen zijn gewoon super. Kortom, echt een superbas met ronde lijnen net zoals bij een vrouw!!! hahahaha Mooi toch
Datum: 17/04/2006 20:23

Je redenering is mooi, en ik kan begrijpen dat mensen deze basgitaar mooi vinden, maar ik vind de oldies qua uiterlijk en uitstraling zélf mooier. voor de rest weet ik helemaal niks van basgitaren, en ik geloof je als je zegt dat het ding fijn speelt, dat is dan toch een goede reden om hem te kopen? ik ben slechts een leadgitarist/vocalist die een reactie post op de topic, en ik hoop dat je heel blij bent met je nieuwe basgitaar.
Datum: 18/04/2006 13:39

Dank je Tuscan, ik ben er ook heel erg blij mee en deze bas is for life!!! Die doe ik niet meer weg. trouwens, je had het er over dat die bas een beetje speelgoedachtig leek maar ik denk dat je daar wel op terug komt als mijn bas deze week binnen is. De kleur die is afgebeeld op de foto's van Ronald is ook een ontzettend lelijke kleur voor zo'n bas. Persoonlijk heb ik de voorkeur om voor donkere kleuren te gaan en niet voor een opvallende kleur zoals deze.
bassisten vallen niet graag op (kunnen we allemaal lezen bij de topic over de minachting van bassisten) koekoek!
Datum: 18/04/2006 15:53

Ahum ja dat topic ken ik wel geloof ik.... woedend
Wantijpop 2013 berichtRe: Bongooooo!!!
Datum: 18/04/2006 16:14

*gniffel*
Wim swingt als een trein... berichtRe: Bongooooo!!!
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 18/04/2006 16:21

And we all lived happily ever after.....
rinkel rinkel berichtRe: Bongooooo!!!
Gepost door: Gizo
Datum: 18/04/2006 16:24

Hey, die bas is precies dezelfde als de bassist van Porcupine Tree gebruikt!

te zien in bijv dit filmpje:

[url=

]link[/url]
na 2:00 komt de bas af en toe in beeld.
musicmaster 1975 berichtRe: Bongooooo!!!
Gepost door: sef
Datum: 18/04/2006 20:22

het is zeker niet mijn stijl bas maar ik vind het evengoed wel gaaf, het is een beetje een gewaagd model. MM is zekers rete goede kwaliteit.

Veel plezier ermee en wel benieuwd hoe hij er in een donkere kleur uitziet. Ik hoe wel van een bas die niet iedereen heeft en je op elk podium ziet.

Niet dat ik wil opvallen, ik denk dat ik wat dat betreft wel een echte bassist ben. Maar een beetje ëigen" identiteit is toch leuk.
Datum: 18/04/2006 21:26

Heb de bas eens uitgebreid bekeken en moet zeggen: in oranje een beetje Tonka-achtig, maar in grafiet zwart... een juweeltje om te zien. Jammer alleen van de standaard tuners.... (Maar ja, er moet iets te zei... blijven he....?)
Datum: 18/04/2006 22:36

Ik zat eerst ook inderdaad nog te twijfelen tussen de graphite black en de sapphire black. Ik vond de sapphire uiteindelijk dus mooier maar in het echt ziet het er weer heel anders uit......

Ik heb trouwens ff gekeken op de website en daar staat dat er "Schaller BM, with tapered string posts" op zitten en die zitten op alle music man modellen (behalve de SUB). Kun je uitleggen wat je bedoeld?
Datum: 19/04/2006 15:38

Wat ik bedoel met die tuners: Er zijn veel mooiere tuners dan die (zo noem ik ze tenminste) standaard Fender P bas dingen. Kijk maar eens op mijn profiel. (Foto is helaas een beetje klein natuurlijk) Die tuners zouden er (bijv) op moeten zitten... Je hebt ze trouwens ook in het chroom.
Wantijpop 2013 berichtRe: Bongooooo!!!
Datum: 19/04/2006 16:08

Neeee, die grote flappen zijn juist typerend voor Fender en 'dus' ook Music Man. Staat lekker bombastisch.
Datum: 19/04/2006 17:33

juist bij deze headstock vind ik die grote tuners goed passen!
Datum: 19/04/2006 17:43

Tja, da's nou weer jullie mening.... en die wijkt dus af van de mijne. No offence hoor, maar bij mij gingen ze ogenblikkelijk af. knipoog
Datum: 19/04/2006 21:54

Zo heeft iedereen zijn of haar mening toch? Ik vind persoonlijk die tuners ook heel mooi en daar komt bij dat het er mij gewoon om gaat dat de tuners goed zijn en niet zoals mijn vorige bas dat ze na verloop van tijd uit m'n headstock komen!!! Ik heb gezien op de foto's dat het echte MusicMan tuners zijn en dat vind ik het belangrijkste.

Ik vind het eerder jammer dat er geen chromen volume/bas/treble knoppen op zitten maar die kan ik waarschijnlijk zo een keer bestellen.
Gepost door: Mr. H
Datum: 20/04/2006 21:44

Bjorn,

hee gefeliciteerd met je bas! Hoe duur was ie als ik vragen mag?
Datum: 20/04/2006 21:53

Nieuwprijs 2000,- euro en ik betaal 1675,- euro. Er zit een matching headstock op en daar betaal je veel voor bij Music Man.
Gepost door: Mr. H
Datum: 20/04/2006 22:01

Dat zijn prijsjes!
Datum: 20/04/2006 22:04

matching headstock is altijd sjiek. Maare is dat niet standaard op een bongo?
Datum: 20/04/2006 23:24

Je betaald extra voor een matching headstock volgens de voermansite (115,- euro). Ik ga die bas ook pas morgen halen en heb em nog niet betaald. Ik kan nog altijd onderhandelen want het blijft vrijblijvend.
Pagina's: 1 2 3 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 3

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen