Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
Test YAMAHA BBT 500H.pdf 315.4 KB open | download JB 11/01/2007 Bericht lezen
droom berichtBasversterkers
Gepost door: Joris
Datum: 29/09/2006 22:34

Ben me aan het orienteren op basversterkers,maar ik denk dat ik wel wat tips kan gebruiken

Heb een budget van +/- 400 euro, speel met name rock/metal (progrock) en speel met mijn OLP MM2. ben op zoek naar een lekker warm geluid met vrij veel laag. ik heb al een 15" speaker (JBL), dus alleen een head nodig.hoeft niet in rack,mag wel.

Wat ik op het oog heb:
hartke HA 2500
Gallien-Krueger backline 600

Markbass heb ik geen goeie ervaring mee, speel ik nu met bandje op (2x10" combo) maar dat is het niet voor mij.

verder zag ik in het feedback krantje van afgelopen week de Yamaha BBT500H staan, die me niet zozeer opviel door het vermogen (500 watt) maar wl doordat die 11 modeled sounds aan boord heeft. is dat misschien wat? iemand ervaringen mee?

Waar moet ik nog meer zeker naar gaan kijken als ik een dag versterkers ga proberen?

Bericht bewerkt (29-09-2006 22:53)

Bouwverslag van mijn buizenversterker!
Wantijpop 2013 berichtRe: Basversterkers
Gepost door: Jeroen
Datum: 29/09/2006 22:56

Je kunt veel van Hartke zeggen, maar warm klinken ze niet echt. Vooral heel strak - maar wel vet. Je kunt op zo'n 2500 traploos superclean en supervies met elkaar mixen. Een beetje vervorming wordt vaak verward met warmte, bij Hartke klinkt het eerder ietwat metalig. Verwacht dat zeker met een Stingray-achtige bas!

Misschien dat je speaker daar wel invloed op heeft. Hartke associeer ik in de eerste plaats met hun aluminium speakerconussen. En die klinken NIET warm tong uit de mond grijns. Mijn Bass Attack-pedaal ook niet echt - maar met mijn P-bass wl. Het is maar net wat je erin plugt.
stingray 5 berichtRe: Basversterkers
Gepost door: Ronald
Datum: 02/10/2006 10:22

Ik ben het met Jeroen eens... voor een warme sound moet je niet bij Hartke zijn, maar als jij er anders overdenkt en je gaat voor Hartke kijk dan naar de iets zwaardere HA3500.

mijn aanraders voor een dagje shoppen met jouw budget;

- SWR Workingmans 2004 of 4004 (resp 200 & 400 watt bij 4 ohm)
ik weet niet wat de nieuwprijs is van de 4004, maar 2e hands kom je die nog al eens tegen. Prima sound!

- Nemesis NC250 of NC320 (250 & 320 watt bij 4 ohm)

Verder komt peavey met 2 nieuwe toppen; tour 450 & tour 700
misschien een tip om daar even op te wachten
Wim swingt als een trein... berichtRe: Basversterkers
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 02/10/2006 16:15

Ik zou SWR toch niet zomaar voorbij lopen.... Hebben wel erg leuk spul.
berichtRe: Basversterkersbijlage
Gepost door: JB
Datum: 02/10/2006 17:02

Ik heb nog een Amerikaanse SWR Workingman 12.
Klinkt wel heel lekker met mijn actieve Yamaha BB604.

In de/het attachment een testverslag van de Yamaha BBT, lijkt me een erg gaaf apparaat, op Harmony Central staan wel een aantal reacties waarin de versterker problemen gaf in bepaalde situaties.

Bijlagen:
open | download - Test YAMAHA BBT 500H.pdf (315.4 KB)
Datum: 02/10/2006 20:38

Ik zie toevallig, dat hij bij FeedBack in de aanbieding is van 7 honderd zoveel voor 349,- ... Doen, zou ik zeggen. Zeker na de review gelezen te hebben... (Als ik nog wat te makken had....)
droom berichtRe: Basversterkers
Datum: 03/10/2006 01:07

welke SWR bedoelen jullie? de enige die ik op de feedback site kan vinden overschrijd mijn budget RUIM
Datum: 03/10/2006 12:14

ik moest ook even zoeken...maar het gaat om de workingman's 2004 en die staat hier [www.feedback.nl]

Bericht bewerkt (03-10-2006 12:16)
berichtRe: Basversterkers
Datum: 03/10/2006 13:20

Ik zou persoonlijk voor die Yamaha gaan.
Lichtgewicht kastje 2x10 eronder en je kunt alle kanten op!

Bovendien inzetbaar bij het opnemen als DI, ik heb begrepen dat die dan zonder boxen gebruikt kan worden. Maar wel even goed navragen nog dan!
Datum: 03/10/2006 15:39

Budget: 400
Prijs: 349.
Overschrijdt budget RUIM. ?????????
Datum: 03/10/2006 16:16

Wim,
Joris kon de swr wm 2004 die jij bedoelde dus niet vinden.. en dan blijft die "armzalige" swr 350x over en die zit ruim boven het genoemde budget
Datum: 03/10/2006 16:59

Doorsparen DUSSSS
Datum: 03/10/2006 17:08

Zoals ik al zei: ik moest ook even zoeken...maar het gaat om de workingman's 2004 en die staat hier [www.feedback.nl]
Datum: 04/10/2006 00:22

ik heb die ondertussen ook gevonden en vind het een zeer interessante optie.
samen met een hartke 3500 ga ik die binnenkort aan een goeie test onderwerpen.

Tnx voor de tips heren
Datum: 18/10/2006 00:39

en het is geworden....

*tromgeroffel*

een Markbass Little Mark 250!
superhandzame versterker, en in directe vergelijking met een Hartke 2500 en een Ampeg B-1 voor MIJ de duidelijke winnaar.

Zonder de oren gelukkig blij

ik kan weer een tijd vooruit!
Gepost door: Jens
Datum: 18/10/2006 07:23

Gefeliciteerd!
Wantijpop 2013 berichtRe: Basversterkers
Datum: 18/10/2006 08:58

Goeie zet! Dat zijn geweldige versterkers!
Datum: 18/10/2006 11:10

klein maar fijn heel erg blij
Datum: 18/10/2006 11:59

Goed van je dat je ondanks je mindere ervaring met de 2x10 deze versterker toch nog een keer een kans hebt gegeven. Veel mensen blijven (te) vaak volharden in hun eerste oordeel.

veel plezier ermee!

had je trouwens die yamaha nog geprobeerd?? en wat nog meer?
Datum: 18/10/2006 12:52

tnx.

heb getest:
*Hartke HA3500 & 2500 (op zich wel lekker, maar niet de warmte die ik zocht)
*Gallien & Krueger backline 600 (beetje muffig ofzo, maar speelde ook over een 4x10 dus geen goed vergelijk)
*Ampeg B-1 (op zich helemaal niet verkeerd maar moet het mijns inziens afleggen tegen de little mark, Guus vond overigens de ampeg lekkerder dan de markbass)
*markbass little mark 250 (veel warmte, maar ook lekker helder en fijne definitie, enorm draagbaar en meer vermogen dan de ampeg.aangezien ik op t moment op 16 ohm zal gaan werken heb ik dat vermogen zeker nodig).
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 18/10/2006 13:11

ff iets anders:

Ik heb een,

Trace elliot ah100 top
trace elliot 1048 300w kast...

Ik heb m 2ehands gekocht en ben er behoorlijk tevreden over, maar...
waar kan ik wat info achterhalen over deze gear?? geen idee hoe oud het is. trace is overgenomen door Gibson en tegenwoordig Peavey heb ik gehoord...
Datum: 18/10/2006 16:40

heb je de site harmony central al gezien?
Datum: 18/10/2006 23:55

jepz

maar daar staat mn top niet op, en van mn speakerkast n versie met horn...
Gepost door: Arnold
Datum: 19/10/2006 00:02

Onze bassist speelt op een Ampeg BA 210 SP. ik vind dat een verdraaid praktische versterker en ruim voldoende voor het normale kroegen en zalen circuit. Het bekijken waard, voorheen zeulde hij met een trace elliot kast. Zo'n backbonebreaker zeg maar
Datum: 19/10/2006 00:41

zo, mijn god, vandaag de versterker uitgeprobeert op mn toekomstige speakerkast (JBL 15" 400 watt, meer weet ik er niet van) en dat klinkt me toch VET blij
zaterdag zn vuurdoop, dan mag ie het podium al op.
Gepost door: Wuls
Datum: 20/10/2006 16:10

BOOOOOOOOOOOOOOOOOOM! Succes Joris!
Gepost door: Jefke
Datum: 19/11/2006 11:37

IK zou graag voor het grotere geschut gaan in bassversterkers, kies ik beste voor randall of voor behringer?
musicmaster 1975 berichtRe: Basversterkers
Gepost door: sef
Datum: 19/11/2006 12:55

ik blijf toch gaan voor de oude vintagefender bassmans heerlijk geluid. maar zeker niet handzaam ik weet niet of je ooit een fender bassman 100 4 x 12 kast hebt opgetilt.
Datum: 20/11/2006 12:44

wat bedoel je met groter geschut?
mesa strategy 400+ doet wel wat....
Datum: 20/11/2006 14:48

Ik zou voor tweedehands gaan Jefke!

Er staat in Turnhout een Gallien & Krueger 800RB met een 4x10 Ashdown kast, voor eigenlijk niet eens zo heel veel geld.

Die 800RB is echt de sh*t, waarmee je alle kanten opkan, tja en een Ashdown, ook niet mis....
michaelkelly deucephoenix berichtRe: Basversterkers
Gepost door: anton KJ DDWH DJ
Datum: 20/11/2006 15:12

@ Joris,Jefke wilt denk ik een basversterker van 1200watt.Dat is denk ik wel groter geschut.
Gepost door: Jefke
Datum: 20/11/2006 17:55

Idd 1200 watt. dat heb ik nodig. Is hartke goed ?
en hangt het meer af van de head of van de speakers ?
2dehands is goed, ik zou er rond de 1000 euro willen aan geven.

grtz
Datum: 20/11/2006 18:06

WTF, 1200 watt nodig?? ga je een gebouw opblazen ofzo?
michaelkelly deucephoenix berichtRe: Basversterkers
Gepost door: anton KJ DDWH DJ
Datum: 20/11/2006 18:14

Daar heb je wel wat meer watts voor nodig hoor Joris! ROTFLVoor een gebouw maximaal 50 000watts. tandpastagrijns ROTFLDat trilt echt op zijn grondvesten lol.

Bericht bewerkt (20-11-2006 18:22)

Zoekt naar een tweedehands GT-10 en een mesaboogie combo
Gezocht mesaboogie mark5 combo
Datum: 21/11/2006 11:09

*zucht*

Overigens Jefke. het is niet aardig om een topic te kapen als het niet over hetzelfde onderwerp gaat. zou je volgende keer een eigen topic willen openen? daar krijg je waarschijnlijk ook meer (inhoudelijke) respons op
Gepost door: CJ
Datum: 04/01/2007 19:06

Hoi JB,

Was op het net aan het zoeken naar Gallien & Krueger 800 RB en
zag je message dat er in Turnhout een tweedehands te koop staat.

Kun je me zeggen waar dat is? (hopelijk niet was).

Thanx

CJ
Gepost door: Simon
Datum: 14/01/2007 17:49

Quote:
Jeroen Gahrmann
Je kunt veel van Hartke zeggen, maar warm klinken ze niet echt. Vooral heel strak - maar wel vet. Je kunt op zo'n 2500 traploos superclean en supervies met elkaar mixen. Een beetje vervorming wordt vaak verward met warmte, bij Hartke klinkt het eerder ietwat metalig. Verwacht dat zeker met een Stingray-achtige bas!

Misschien dat je speaker daar wel invloed op heeft. Hartke associeer ik in de eerste plaats met hun aluminium speakerconussen. En die klinken NIET warm tong uit de mond grijns. Mijn Bass Attack-pedaal ook niet echt - maar met mijn P-bass wl. Het is maar net wat je erin plugt.

yea de hartke is voor de metal, ik heb een HA5500 en ook de bass attack zoals jeroen.

over de allu conussen, die klinken inderdaad NIET warm maar probeer de papercones maar! ik heb een VX1508 en die kan toch echt best warm klinken hoor!
berichtRe: Bas versterkers
Gepost door: Wim Geraets
Datum: 07/01/2010 16:49

Hi Gents,
Jullie hebben het allemaal over een Top/Box en een Sound maar vergeten jullie niet de gitaar???
Ik gebruik een Harte Top 3500 icm een SWR Triad II.
Ik heb een ongelofelijke warme maar ook puntige duidelijke sound en dit ligt vooral aan mijn actieve Ibanezz SR1000, die dit signaal ook aan een meng-tafel doorgeeft. Het is wel de combinatie Hartke/SWR die dit geluid kan waarmaken.
Verder, geluid is erg persoonlijk! Het is m.i. dus een combinatie van Gitaar, Amp,
Box en oortjes en natuurlijk de vraag wat je wil betalen voor je sound.
Ik heb zo'n 2500 Euro moeten ophoesten maar krijg wel steeds complementen voor mijn sound. Verder kun je met een limiter/compressor ook nog heerlijke dingen doen verrichten. Het is maar wat je wil en hoeveel heb je ervoor over!
Greetz, Bluesy Basser
berichtRe: Bas versterkers
Datum: 07/01/2010 16:50

Ram Pieter jongetong uit de mond grijns
Gepost door: Wim Geraets
Datum: 07/01/2010 16:53

Hi Gents,
Jullie hebben het allemaal over een Top/Box en een Sound maar vergeten jullie niet de gitaar???
Ik gebruik een Harte Top 3500 icm een SWR Triad II.
Ik heb een ongelofelijke warme maar ook puntige duidelijke sound en dit ligt vooral aan mijn actieve Ibanezz SR1000, die dit signaal ook aan een meng-tafel doorgeeft. Het is wel de combinatie Hartke/SWR die dit geluid kan waarmaken.
Verder, geluid is erg persoonlijk! Het is m.i. dus een combinatie van Gitaar, Amp,
Box en oortjes en natuurlijk de vraag wat je wil betalen voor je sound.
Ik heb zo'n 2500 Euro moeten ophoesten maar krijg wel steeds complementen voor mijn sound. Verder kun je met een limiter/compressor ook nog heerlijke dingen doen. Het is maar wat je wil en hoeveel heb je ervoor over!
Greetz, Bluesy Basser
Datum: 07/01/2010 17:15

Dubbel..
Datum: 07/01/2010 17:56

grinnikend Roel is bij de les vandaag... duim omhoog
Wantijpop 2013 berichtRe: Bas versterkers
Datum: 08/01/2010 12:29

Die 3500 is een fijne versterker ja, maar ik ben niet zo van de Soundgears. Ik mis wat karakter in die bassen. Ik hou ook niet echt van Bartolini, dat helpt ook niet aangezien alles met typenummer 500 en hoger daar tegenwoordig mee is uitgerust bij Ibanez.

Maar de topicstarter is al geholpen vermoed ik, dit topic is 4 jaar oud en ik heb de topicstarter al in geen tijden meer gezien op dit forum... Beetje zinloos om dit topic weer op te graven dus.

Eve's Fall - female fronted metal
Gepost door: Ewoud
Datum: 21/03/2010 20:45

ik ben op zoek naar een basversterker voor in een band te spelen, de gitaristen spelen elk op 35W (we zijn net bezig daarmee, ik speel 6 maanden) Genre bluesrock-britpop. Mensen hebben me al aangeraden om toch voor iets meet wattage te gaan om boven de drum te komen. Liefst zou ik een combo nemen. Wat is een goed merk? Aanraders? budget van maximum 400
Bedankt

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2010 20:46 door Ewoud.
Datum: 21/03/2010 21:00

Nog een:

WELKOM PIETER!

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen