Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichtRandall en Cort action bass
Gepost door: jonas
Datum: 01/01/2007 21:33

greetings bassmates!

ik speel op een randall rb200x versterker door een cort action bass (4snaren)
ik vind m'n geluid echt zeer flets...
zijn er nog mensen die cort spelen? het is m'n eerste gitaar en kwalitatief mss niet zo goed. ik vind er bijna geen reviews van...
ik zou graag een diep, zwaar geluid bekomen zonder dat het gedempt klinkt. nu klinkt mijn bas net als een laag gestemde gitaar vind ik.
kan ik dit oplossen met een harte bass attack? of met andere elementen te stoppen?
de bas speelt wel lekker maar ik ben echt niet tevreden van het geluid.

of ligt dit aan m'n versterker?

anyway, ik hoop dat jullie enkele tips hebben ...
greetz
Wantijpop 2013 berichtRe: Randall en Cort action bass
Gepost door: Jeroen
Datum: 01/01/2007 22:48

Ik vind de Cort Action Bass een hele goeie bas voor zijn prijs. Ik zou het probleem niet daarin zoeken, maar in je versterker of in je spel. Een Hartke Bass Attack kan een oplossing zijn, dit is een voorversterker met equalizer en shape-filter, en een simulatie van buizenvervorming, maar ik ben bang dat het maar een tijdelijke oplossing is. Probeer eerst eens wat andere versterkers uit, met je eigen bas. Dan weet je zeker of het probleem daar ligt. Of probeer andere bassen over je eigen versterker (of zo'n zelfde versterker). Daarmee voorkom je wellicht dat je geld gaat uitgeven aan iets waar je op den duur misschien ook niet tevreden mee bent.
stingray 5 berichtRe: Randall en Cort action bass
Gepost door: Ronald
Datum: 02/01/2007 10:17

Inderdaad eerst met je bas naar de winkel en daar eens wat andere versterkers uittesten, voordat je (misschien onnodige) aankopen gaat doen
berichtRe: Randall en Cort action bass
Datum: 02/01/2007 11:25

owkay

merciekes!
Datum: 02/01/2007 12:24

andere versterkers, ik denk dan aan hartke top en box, want deze is blijkbaar populair hier, en van geluid zal hij dus ook fantastisch zijn...
SWR ook in het oog houden
Peavy
...
ik dacht aan hartke 2500 top en VX 410 box dan zou ik rond 600 euro komen, wat net buiten mn budget ligt van 500
zijn er nog fabrikanten die ik moet getest hebben?

qua gitaren ibanez en esp

en testen wat er nog goe uitziet en hopen dat het nog beter klinkt...

nog aanraders? budget voor bas rond 400 euro
Gepost door: Kurt
Datum: 02/01/2007 15:11

kan aan de versterker liggen hoor
speel ook op een randall rb200x, en de klank kan echt wel beter
mss kan je eens rondkijken bij peavey of hartke
Datum: 02/01/2007 15:27

aah ok

wat doe jij dan om klank te verbeteren? ook uitkijken naar andere versterker blij

we kunnen samen eens gaan kijken anders tong uit de mond grijns
Gepost door: Kurt
Datum: 02/01/2007 20:06

Ik heb tweedehands een Zoom 506II effectenbak gekocht, daarmee kan ik een goed geluid krijgen. Maar als je een goeie klank uit je versterker zelf wil krijgen, kijk je best voor - wat ik al eerder zei - peavey of hartke, of als je meer wil spenderen, kan ampeg mss wat zijn.
Datum: 02/01/2007 20:50

ja, ampeg is wel een droom...
ik had de ashdown multicompressor getest, maar mn eigen gitaar niet meegenomen, toen sloten ze een ibanez aan op een ampeg...natuurlijk is dat een zalig geluid eh! maar jammer genoeg te zalig voor mn studentenbudget
volgende keer dus eigen gitaar meenemen en in hartke of peavy pluggen.

de hartke 2500 top is de 'goedkoopste' maar ik ga ervan uit dat je deze toch ook goed kan instellen met eq enzo, of niet? en dat je er geen afkooksel van een hartkegeluid uitkrijgt?
is deze zwaar genoeg in combinatie met de vx 410 box om in een band te spelen?
we spelen nirvana covers, eigen nummers in deze stijl, maar ook nummer die naar metal neigen

geschikt?
stingray 5 berichtRe: Randall en Cort action bass
Gepost door: Ronald
Datum: 03/01/2007 12:02

Met Hartke zal het wel lukken maar let op
de Ha2500 is 250 watt bij 4 ohm en 180 watt bij 8 ohm
de vx410 is 8 ohm en dan wordt het misschien een beetje krap.
Je kan er een cabinet aanhangen van 4 ohm, maar ik zou in dit geval eerder kijken naar bijv. een Ha3500 - 350 watt bij 8 ohm en 240 watt bij 8 ohm - dan heb je nog wat vermogen over en kan er je evt. een extra speaker aanhangen (bijv. 1x 15" of 1x 18"knipoog

kijk trouwens ook hier eens naar

Bericht bewerkt (03-01-2007 12:17)
Datum: 03/01/2007 12:34

thanx, das echt nuttige information blij

nu zijn het jammer genoeg nog examens en moet ik eerst sparen voor mijn rijbewijs heb ik gisteren te horen gekregen...
na de examens recht naar piens, een hele hoop gaan uittesten, met hartke op kop, en die ashdown lijkt idd ook wel veelbelovend

back to the books
musicmaster 1975 berichtRe: Randall en Cort action bass
Gepost door: sef
Datum: 03/01/2007 21:08

Heb je weleens op hartke gespeeld? ik vind persoonlijk de klank te neutraal en te metalig (weet niet hoe ik het goed uit moet leggen) vind de ashdown een veel mooier geluid hebben.

Ben zelf overigs een vintage geluid man en speel op een oude fender. Maar heb live ook wel eens op een hartke gespeeld (band voor of na ons) en een tijdje over een ashdown (van onze toenmalige "roadie", mijn kustomtop was toen RIP) maar die hartke vond ik persoonlijk niet zo'n mooi geluid, de ashdown daarin tegen (weet niet meer welk type) had een erg mooi geluid, wat diverser ook.

Er zweren overigs hele volks-stammen bassisten bij het geluid van hartke dus... Het is allemaal een kwestie van smaak.

Diezelfde "roadie" speelt overigs ook op Cort bassen een vier en een vijfsnaar en verkiesd die boven zijn ibanez 9duurdere series) en zijn amerikaanse jazz bas. En die bassen zijn echt hoogstaande kwaliteit maar ik weet niet welke jij hebt. Cort zal ook wel goedkopere en duurdere bassen hebben.

Probeer als je spullen gaat uitproberen ook eens versterkers / merken uit waarvan je eigenlijk niet denkt dat het wat voor je is. Misschien heeft juist zo'n versterker wel je perfecte geluid. Probeer zo min bevoor-oordeeld mogelijk spullen te gaan testen.

Voor de verdere rest sucses met je examen en laat weten wat het uiteindelijk geworden is.
Datum: 04/01/2007 11:19

thanx voor de tips, ik zal er zeker rekening mee houden en mn horizon proberen verbreden...

ik speel op een cort action bass, het is mijn eerste bas en dus de goedkoopste die ik vond in de buurt, ik heb alleen naar de prijs gekeken en had echt geen verstand van geluid of dergelijke...eigenlijk een domme zet, toen, maarja, uit fouten moet je leren eh!
Gepost door: roy
Datum: 20/10/2008 20:31

heey,

Ik heb zaterdag die randall gekocht.
Ik heb een ltd bass en het gluid is bij mij alles behalve flets.
Mischien licht het gewoon aan de instellingen ofzo.

gr, royboy
Gepost door: Kasper Van Laer
Datum: 06/10/2010 16:53

Ik heb zelf een action cort bas en ik had net hetzelfde probleem, maar nu ik een 2dehands EBS Drome kunnen vinden en nu klinkt het al veel beter, het probleem ligt dus bijna zeker aan u versterker

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen