Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Podium
berichtJe performance op het podium?
Gepost door: Tomm
Datum: 16/04/2008 15:06

Hoi!
Ik was wel benieuwd hoe jullie performance is on stage!
Sta je erbij als een stijve peer, spring je heen en weer, maak je koprollen, crowdsurfe je of niet ÚÚn van allen? Of toch nog iets compleet anders?

Hier ben ik wel benieuwd naar, aangezien ik zelf vind dat performance van je muziek wel goed moet zijn, aangezien mensen ook be´nvloed worden hoe muziek gebracht wordt..
Zelf hoor ik nog bij het groepje 'stijve peer'.. Misschien dat ik straks wel dingen hoor die wel erg leuk kunnen zijn!
BARST LOS!

The Caravan op Youtube!

The Caravan Website!
berichtRe: Je performance op het podium?
Gepost door: JeroenSchaaf.
Datum: 16/04/2008 15:15

Ehmm.... jah... toen ik draadloos was maakte ik vaak een rondje zaal ( samen met Bas )

Nu ben ik iets rustiger!

Ik laat me wel blindoeken tijdens een nummer, gitaar in me nek, gitaar om iemand anders zijn nek. naast de bassist of zangeres staan te rocke , in het publiek een solotje spelen.

mwah ben behoorlijk rustig eigenlijk...schijnheilig

Playing Peer.

Gepost door: Wuls
Datum: 16/04/2008 15:28

Quote:
Joene*
Ik laat me wel blindoeken tijdens een nummer,

Brrrrr,...
Gepost door: Tuscan
Datum: 16/04/2008 17:44

Ik zit als zanger in mijn huidige band wel aardig aan die microfoon vast, maar tijdens de nummers dat ik geen gitaar speel doe ik mijn best een zo goed mogelijke show te geven. In andere bands waar ik alleen gitaar speelde was ik behoorlijk wild, stuiterde over het podium als het ware. Vooral in metalbands is het voor mij een uitdaging om zo wild mogelijk te zijn, en tegelijkertijd zo strak mogelijk te spelen.

Ik vind performance echt heel belangrijk, lichtshow moet ook goed zijn. Performance en lichtshow kan je optreden maken of breken, vind ik.
Gepost door: unknown
Datum: 16/04/2008 18:20

als ik op 't podium sta sta ik ook al snel flink te springen of wat dan ook. ik sta er in elk geval niet al te stijf bij.

ik kan me er ook wel aan ergeren als de techniek zit te klooien en het licht op het podium er gewoon slecht uit ziet.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 16/04/2008 19:45

Quote:
Joene*
Ik laat me wel blindoeken tijdens een nummer
Ik laat me ook wel eens blinddoekken tijdens een nummertje, of met handboeien enzo, en een gagball, dolle pret. Maar niet op het podium, ik zou het genant vinden als anderen er achter kwamen

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 16/04/2008 21:26

Ik heb wel over optredens tegenover een heel publiek.. niet tegenover je vrouwtjeclownesk

Hoe combineren jullie het gitaarspelen met heen en weer springen oid? Ik kan begrijpen dat als je 3 powerchords ragt dat het toch iets makkelijker is dan dat je een riffje van losse noten dat je unisono met de hele band moeten spelen...

The Caravan op Youtube!

The Caravan Website!
Gepost door: Wessel
Datum: 16/04/2008 21:38

Alleen nummers spelen met 3 powerchords.
Datum: 16/04/2008 21:39

als je je rifje goed kent maakt het niet zo veel uit. Ik heb een paar solo's die ik echt nog wel slapend kan spelen, dan kun je zo gek doen als je wilt.

Alles is een kwestie van oefenen.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 16/04/2008 21:59

Tuurlijk is het een kwestie van oefenen. Maar als het gaat om solo's improviseren.. Wordt het dan een ander verhaal?

The Caravan op Youtube!

The Caravan Website!
gear berichtRe: Je performance op het podium?
Gepost door: Vlaaitkees
Datum: 16/04/2008 22:09

Quote:
Tomm
Tuurlijk is het een kwestie van oefenen. Maar als het gaat om solo's improviseren.. Wordt het dan een ander verhaal?

Dan gewoon voorover bukkend naar je hals kijken en een beetje headbangen.
en altijd je benen verder dan 30 centimeter uit elkaar... Dat geeft al een beetje een rockster stance knipoog
of gewoon op je gevoel afgaan net zoals het improviseren zelf.
beetje lopen en een kutkop trekken bij een lekkere bend.
Gepost door: Lion king
Datum: 16/04/2008 23:16

ik ben vrij druk op het podium, soms wat te veel zeggen ze en dat spelen en bewegen tegelijk geen last van alleen met soms wat strakke metal aanslagen is het soms wat lastig om ze strak te houden. Hoofdbangen doe ik niet heel veel ik hou meer van gitaar gooien.

Toedels
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 16/04/2008 23:21

Ik vind eigenlijk dat jullie allemaal een filmpje van jezelf moet posten tegen een groene of blauwe achtergrond met de beste poses die je in huis hebt.
Dan maken we daar een dvd van: "The almighty Gitaar.net guide to all the great moves there are in modern rock"
Of zo...en die kan je dan bestellen voor 12,50 en krijg je er uiteraard ook nog een plectrum bij.
Datum: 16/04/2008 23:44

Ik was en ben nog steeds ook een stijve peer.. bewoog geen MM.. Alleen gekke bekke trekken tijdens het spelen, maar dat gaat schijnbaar vanzelf.
Nou waren die podiumpjes ook meestal zo klein dat je al blij was dat je een plekje had.
Verder was mijn gitaarspel altijd van dienaard dat ik ook verder geen gekkeheid nodig had. Kom zeg ik ben geen clown....koekoek!
Datum: 17/04/2008 11:10

Leuk plan Barry.. Zend jij de eerste inknipoog

@Benwave
Ik ben zelf ook niet van het wild doen.. Maar als ik mezelf terug zie. Vind ik het erg heel erg saai uitzien!

The Caravan op Youtube!

The Caravan Website!
Gepost door: Zilty
Datum: 17/04/2008 12:18

Quote:
Benwave
Verder was mijn gitaarspel altijd van dienaard dat ik ook verder geen gekkeheid nodig had. Kom zeg ik ben geen clown....koekoek!

Zet dan lekker de cd op Ben... scheelt een hoop sjouwwerk.

De kunst is om daar te spelen zelfs als je valt door al die ongein. Dan ben je een held. Ik zag ooit textures, zanger springt het publiek in voor wat machismo dingetjes en word werkelijk KEIHARD neet gebeukt. Staat na een minutt of drie weer op, met bloedende lip, roept; wat een enthousiast publiek en begint weer te krijsen als een varken. Respect roept men dan geloof ik. Ik vnd het strak iig.

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Pablo
Datum: 17/04/2008 12:30

Ik maak koprollen, ga bij mensen uit het publiek in de nek zitten, duw Wessel om en ik was mijn billen op het podium.

"Het beffen van de dalmatiŰr verliep niet geheel vlekkeloos"
Datum: 17/04/2008 13:08

Ach ...alles is al gedaan.. En ik heb ze allemaal gezien.
Van Alice Cooper tot Madonna, en de twee mooiste waren Pink Floyd en Genesis, en bij beide was er weinig beweging op het podium.
De grap is je verwacht het ook niet bij die bands.
Maar ga je naar Madonna dan verwacht en krijg je wel spektakel.

En voor gerrit.. nog nooit een echte band gezien zeker ?
Of in een volle kuip gezeten ?

Het gaat echt wel wat om meer dan om een cdtje hoor

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/04/2008 13:10 door Benwave.
Datum: 17/04/2008 17:36

Quote:
Benwave
Ach ...alles is al gedaan.. En ik heb ze allemaal gezien.
...
En voor gerrit.. nog nooit een echte band gezien zeker ?

Zelfvertrouwen is natuurlijk goed. Meestal althans blij.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 17/04/2008 18:48

Het hoeft toch niet ˇf het een ˇf het ander te zijn? Het ligt natuurlijk ook helemaal aan de muziekstijl. Het zou natuurlijk compleet idioot zijn als David Gilmour wat over het podium ligt te rollen ß la Angus Young!

Mooie impressie van tivoli berichtRe: Je performance op het podium?
Gepost door: Daan van Hasselt
Datum: 17/04/2008 19:46

In zo'n apenpakkie, haha, ik zie het al helemaal voor me! grinnikend

--

Werk is de ondergang van de drinkende klasse.
PM mij voor meer informatie over zelfbouw pedalen, of kijk op DonFX.nl
Datum: 18/04/2008 08:51

GA je weer Pablo. Heo vaak moet ik je nog zeggen dat nuance niet rock 'n' roll is? Nou roep maar even iets controversieels! knipoog

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Paul Berens
Datum: 18/04/2008 13:00

ik deed bij mijn vorige band nog wel eens de gitaar op de rug, andere gitarist ook, en dan op elkaars gitaar tegn elkaar in soleren.
(zie steve vai live at the astoria)

nu bij de wow factor, ga ik altijd op in mijn spel.
de bewegingen die ik daarbij maak(heen en weer/springen of naar publiek toe stoer staan of waT dan ook) dat draag ik uit naar het publiek toe, en zo probeer ik gewoon intens te zijn in mijn gitaarspel. ik ga geen speciale van tevoren ingestudeerde dingen doen, maar gewoon opgaan in mijn spel. dat werkt voor mij en ons publiek het beste.

dus geen rare dingen, maar zeker niet stilstaand.

Check [www.paulberens.nl]
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 18/04/2008 19:47

Wat de gitarist hier op het eind van de "solo" doet vind ik wel geinig.
Maar om het nou zelf te doenverward

Als buizen elkaar pijpen krijg je een moddelig geluid.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/04/2008 19:49 door Toon Zoon.
Datum: 19/04/2008 10:29

Ja, ingestudeerde podiumacts vind ik vreselijk! Maarja, ik vind bijna alles wat ingestudeerd moet worden niet leuk schijnheilig ik zou nooit een solo of podiumact instuderen. Als ik wil instuderen ga ik wel huiswerk maken heel erg blij

Gepost door: Tuscan
Datum: 20/04/2008 19:39

Huiswerk is zeau 2007
Datum: 20/04/2008 20:14

Improviseren is zeau amateuristies
Datum: 20/04/2008 22:35

Quote:
Benwave
Ja t˙˙rlijk, Ben! Jij weet natuurlijk alles. Cream was ook amateuristisch. Oh, en Jimi Hendrix ook en Stevie Ray Vaughan ook en...

Wat? Die improviseren ook allemaal? Oei...

grinnikend

Datum: 20/04/2008 22:40

Improviseren is voor mensen die te lui zijn om hun partijetjes in te studeren en denken dat ze met wat gepiel ook wel wegkomen. Heel af en toe kot het dan voor dat er mensen zijn die zˇ goed kunnen pielen dat het daadwerkelijk nog iets wordt.

Meestal niet.

Datum: 21/04/2008 06:17

Quote:
Pablo
Benwave
Ja t˙˙rlijk, Ben! Jij weet natuurlijk alles. Cream was ook amateuristisch. Oh, en Jimi Hendrix ook en Stevie Ray Vaughan ook en...

grinnikend

Volgens mij zijn die mensen allemaal dood ..of bijna dood.. Nou zie je waar dat improviseren allemaal toe leid...
Kijk maar uit !!!
Gepost door: Purple John
Datum: 22/04/2008 08:29

Als ik alleen gitaar zou hoeven spelen met optreden zou ik ook lekker heen en weer springen, al zou het er wat raar uitzien denk ik, een spagaat met een western.... . Maar aangezien ik me ook nog moet concentreren op het zingen lukt het alleen als onze leadgitarist een solootje doet. En dan komt het gelijk gekunsteld over als je spatisch leuk moet doen. Dus gewoon door je gezichtsuitdrukking laten zien aan het publiek dat je jezelf vermaakt. Daar kan niks tegenop. Maar ik kan zowiezo niet stilstaan als je lekker aan het spelen bent. Dat zit nou eenmaal in je bloed.
Gepost door: Jef
Datum: 23/04/2008 00:48

ik ben nogal dol op op podia staan, en in mijn frontmanfunctie probeer ik heel de zaal wat te entertainen. omdat ik tot nu toe met een drummer en een loopmachine speelde moest ik meestal te veel organiseren om me nog bezig te houden met dansjes en zo, maar ik wil mijn band uitbreiden zodat ik soms gewoon alleen nog moet zingen. dan heb ik de neiging om me nogal te smijten. door de zaal lopen en crowdsurfen is er echter niet bij, eerder nogal opgaan in het gebeuren.

mijn solo/duo band
mijn noisecountrygroep
Gepost door: Paul Berens
Datum: 26/04/2008 00:57

crowdsurfen is te gek, moet je doen!

heey rob, weet je wel wie benny lava is en wat voor weirde teksten hij eigenlijk heeft?
(trouwens ben ik het niet eens over dat ingestudeerde enzo. impro ben ik altijd een stuk zenuwachtiger voor op podium, om dan nog een goed verhaal te vertellen, dat op dat moment goed aanvoelt. de ingestudeerde solo's zitten er wel ingebakken en gaan zowieso goed)

nee dan neem ik liever de naam aan van mr methane in het forum!!

Check [www.paulberens.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2008 01:04 door Mr Methane.
Gepost door: Thom
Datum: 26/04/2008 08:02

Ik had de benny lava filmpjes ook al gezien, geniaalROTFL
"Now poop on them oliver!"
Dj XadefX berichtRe: Je performance op het podium?
Gepost door: xadefx
Datum: 29/04/2008 16:58

Ik speel draadloos en ik heb de neiging om soms een duik in het publiek te maken schijnheiliggitaar spelend helaas vangen ze me niet altijd op droevig xD
Soms gooi ik ook wel eens mn gitaar op de grond tandpastagrijns xD ( goedkope gitaar xD)

DTK Productions
[www.dtkproductions.nl.tp]
Datum: 24/05/2008 12:26

Draadloos is gay tandpastagrijns

Doe mij maar hippe vintage touw- en krulkabels duim omhoog

Datum: 24/05/2008 15:19

lekker, gay!

Datum: 26/05/2008 13:22

Gay? We love it!
Gepost door: JB
Datum: 26/05/2008 16:16

Quote:
Benwave
Pablo
Benwave

grinnikend

Volgens mij zijn die mensen allemaal dood ..of bijna dood.. Nou zie je waar dat improviseren allemaal toe leid...
Kijk maar uit !!!

En daarbij, ik ben afgelopen zaterdag naar De Toppers in Concert 2008 (waarom dat 2008 er steeds bij staat is mij een raadsel, wellicht dat er mensen zijn die per vergissing het idee krijgen dat ze nog naar Toppers in Concert 2007 zitten te kijken), maar moet ik de conclusie trekken dat deze mensen, die maar heel weinig improviseren, heel lang blijven leven? Nee toch zeker? (Het feestje was best leuk hoor, maar hey, wel betaald door de zaak he!)

En Benny Lava, hoe kun je mensen die hun theorie zo door en door kennen dat zij op accoordenschema's kunnen improviseren nu luiheid aanrekenen?
Ik zou de mensen die niet kunnen/willen improviseren een gebrek aan fantasie willen aanrekenen. Stel je voor, raak je tijdens je solo even de weg kwijt, sta je toch een beetje voor gek.

Ik weet dat onze hippie v.s. geslaagd ondernemer relatie altijd een beetje onder druk staat, maar ik meende je, met het risico weer voor van alles en nog wat uitgemaakt te worden, hier toch even op te moeten aanspreken.

"The only way to make your dreams come true is to wake up!"
Datum: 26/05/2008 16:25

Toevallig is degene die de zaak daar gearrangeerd heeft een bekende van me.
Die kan erg goed improviseren trouwens, maar daar werd hij niet voor betaald. Simpel toch? Hij speelt nu mee met Het Goede Doel, maar draait ook voor een Anastacia concert zijn hand niet om.
Op dat niveau van broodspelen doe je gewoon wat er van je gevraagd wordt.

Maar ik heb hem wel gevraagd om voor de Toppers er voor te zorgen dat er zo min mogelijk gitaarsolo's gespeeld zouden worden voor de Gitaar.netters, en dan vooral voor onze JB.
We moeten wel wat te zeiken hebben!!!
Datum: 26/05/2008 16:45

Zeg Jan je ben je gevoel voor humor toch niet kwijt ?
Gepost door: JB
Datum: 26/06/2008 11:07

Haha, nee hoor Ben!

En ik heb net zo veel respect voor mensen die hun weg vinden zonder een enkele noot te kunnen lezen als voor de mensen die al spelende precies weten wat ze doen.

"The only way to make your dreams come true is to wake up!"
Gepost door: marijn
Datum: 04/08/2009 21:15

improviseren laat zien datje in staat bent om je technieken snel toe te passen en er ook nog iets van te bakken oftewel. je bent koning ( het voelt meestal ook beter om los te gaan op een heerlijke improv)
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 04/08/2009 21:41

Vooral na 13 maanden jaschouderophalend

Als buizen elkaar pijpen krijg je een moddelig geluid.
Gepost door: Richard
Datum: 04/08/2009 21:42

+1 voor Rob.
De meeste impro solo's zijn niet om aan te horen.
Ze bevatten vaak meer valse noten dan de valse uitspraken van Gordon.
En de uitzonderingen zijn de echte gitaarhelden.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen