Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Podium
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Alle Volgende Huidige pagina: 3 van 6
berichtRe: Bier gooien campagne "zinloos bestelt"
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 15/01/2009 17:24

stelletje bierhomo's. bek houwe en doorzuipe.

Oranjeboom!

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
gear berichtRe: Bier gooien campagne "zinloos bestelt"
Gepost door: Vlaaitkees
Datum: 15/01/2009 17:47

+1 over bier lullen is zooooo niet cool, stel je voor dat je daardoor niet aan je dagelijkse quotum komt geschokt

Doe mij maar chocobail knipoog

Quote:
"De dissonant"

Kees Vlees
Ga zo stukje droppen, als dat lukt
Kees
Ik ook, heb gisteren saté gegeten, dus dat lukt wel.
Wim swingt als een trein... berichtRe: Bier gooien campagne "zinloos bestelt"
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 16/01/2009 08:13

Tje, de kenners weten het weer.... Misschien ooit opgevallen dat er nogal een groot verschil is tussen PILS en BIER??? Te pas en te onpas pils bier en vice versa noemen, getuigt niet van echte kennis... professor

Bier is de algemene soortnaam voor dranken die gebruik maken van het brouwprocédé met gisting. Daarvan is “pils” de meest geproduceerde soort(meer dan drie kwart van de wereldproductie). Pils wordt genoemd naar de stad Pilsen in Tsjechië, vanwaar dit type blond bier oorspronkelijk afkomstig is.

Wat pils onderscheidt van andere biersoorten, is dat het een bier is van “lage gisting”, wat betekent dat de gisting gebeurt bij lage temperatuur. Soorten bier van “hoge gisting”, typisch voor Engelse bieren, worden gebrouwen met behulp van andere soorten gist. Daarnaast zijn er nog bieren met spontane gisting, waarbij andere grondstoffen worden gebruikt. Daartoe behoren heel wat typisch Belgische bieren zoals Lambic, Geuze, Kriek enz.

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2009 13:29 door Wim Bremer.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 16/01/2009 10:29

aanbiddend
Datum: 16/01/2009 10:33

Quote:
oNNo

Spollie
Nederland heeft wel degelijk biercultuur
+1

Wat een bullshit. Dus jij denkt dat NL een biercultuur heeft als er een paar handjesvol brouwerijen staan?

Nederland is de SM58 onder de bieren.
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 16/01/2009 10:48

Sterker nog, de reacties geven me eigenlijk alleen maar meer gelijk. Ik bedoel, als het feit dat een handjevol vriendelijke Den Boschenaren stiekem achter een cafe een biertje brouwen genoeg is om een prima biercultuur te hebben dan heeft Nederland ook een uitmuntende pedofilie-cultuur. Je moet alleen even goed zoeken.

Het hele punt is juist dat je in een land met een fatsoenlijke biercultuur NIET jezelf hoeft te verdiepen maar dat je in een doorsnee supermakt al een riant aanbod aan allerhande producten aantreft. Dat je in een cafe niet raar wordt aangekeken als je om de bierkaart vraagt en daqt daar vervolgens meer dan vier soorten op aangetroffen worden.

Maar goed, blijkbaar trap je hiermee mensen op de snikkel dus ik zal barmhartig zijn: wij hebben een super biercultuur. Met duizenden tegelijk komen de toeristen voor ons bier naar Nederland. Je struikelt over de heerlijke speciaalbieren. Lang Leve Nederland!

Overigens heb ik even gemist wie in dit topic een niet-pilsje voor pils uitmaakt, pils bier noemen is prima mogelijk natuurlijk. Ik kan een fiat ook wel een auto noemen uiteraard.

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!
Gibson en Fender berichtRe: Bier gooien campagne "zinloos bestelt"
Gepost door: Spollie
Datum: 16/01/2009 11:12

Quote:
"Wim Bremer"

Tje, de kenners weten het weer.... Misschien ooit opgevallen dat er nogal een groot verschil is tussen PILS en BIER??? Te pas en te pas pils bier en vice versa noemen, getuigt niet van echte kennis... professor
Als je hiermee refereert naar mij moet je wat beter lezen, gewoon pilsener kun je niet vergelijken met andere bieren, en dat geef ik ook aan.

Quote:
"Wim Bremer"

Wat pils onderscheidt van andere biersoorten, is dat het een bier is van “lage gisting”, wat betekent dat de gisting gebeurt bij lage temperatuur. Soorten bier van “hoge gisting”, typisch voor Engelse bieren, worden gebrouwen met behulp van andere soorten gist. Daarnaast zijn er nog bieren met spontane gisting, waarbij andere grondstoffen worden gebruikt. Daartoe behoren heel wat typisch Belgische bieren zoals Lambic, Geuze, Kriek enz.
Dat de temperatuur lager is bij lage gisting is waar, maar de naam komt niet van de lagere temperatuur, maar het feit dat het gist onderin het brouwvat zijn werk doet. idem voor hoge gisting trouwens.
Daarnaast is hoge gisting niet alleen typisch voor engels bier, maar zijn de meeste belgische bieren ook van hoge gisting i.p.v. spontane gisting. De krieken zijn wel (bijna) allemaal spontaan gegist.
Datum: 16/01/2009 11:28

Ik begin zelf al bijna spontaan te gisten.
Datum: 16/01/2009 12:19

...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/03/2010 09:25 door anonieme gebruiker.
Datum: 16/01/2009 13:05

Quote:
oNNo

Ik weet niet hoe het bij jou in de buurt is maar bij ons heeft zowel de supermarkt als het café een ruim assortiment. Ook met lokale bieren (meestal (bijna) het hele assortiment van brouwerij "het IJ", Jopen enz.)
"Het Arendsnest" (Herengracht) heeft zelfs alleen maar NL speciaalbieren in het assortiment.
Geluk oNNozwaaiend

"Bullshit" was overigens een bewuste woordkeuze, je begrijpt vast wel waarom.

"Bij ons".... maar da's toch in Noorwegen? Of is je woonplaats topic-afhankelijk?

Maar zoals de Geöliede Bever ook al aangeeft, een paar uitzonderingen op de regel maken er niet van dat NL een biercultuur heeft.
Datum: 16/01/2009 13:29

...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/03/2010 09:26 door anonieme gebruiker.
Wim swingt als een trein... berichtRe: Bier gooien campagne "zinloos bestelt"
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 16/01/2009 13:31

En... smaakt ie ook in het hoge noorden? Of is het meer Wodka?

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."
Datum: 16/01/2009 13:32

...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/03/2010 09:26 door anonieme gebruiker.
Datum: 16/01/2009 13:36

Als het duur kost, dan MOET het wel goed zijn, toch? Of werkt dat niet zo bij bieah?
Datum: 16/01/2009 13:50

...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/03/2010 09:27 door anonieme gebruiker.
Datum: 16/01/2009 13:52

...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/03/2010 09:28 door anonieme gebruiker.
Datum: 16/01/2009 14:16

Ah, Ringnes Aass Hansa, wie is er niet groot mee geworden?!
Gepost door: Wuls
Datum: 17/01/2009 01:23

Quote:
Arne

Wuls
Arne
biergooien, niet enkel verspilling maar ferm irritant. wie staat er nu graag te dansen in een spekgladde vloer nat van bier met gesmolten kartonnen colabekertjes?

ik in ieder geval niet, mijn schoenen waren een halve week erna nog steeds voorzien van stukjes papiermaché

Dansen? Pffffff, gay!

wat doe jij op een feestje/fuif/whatsoever dan? staan drinken aan de toog? geef mij dan maar liever dansen tegen het achterwerk van vrouwelijk volk, het mag dan nog zo "gay" zijn als je wil, mannen die dansen gaan met meer vrouwen naar huis dan mannen die de hele avond drinken dunkt me. en ja geef mij ook maar moshpit/headbangen/... wat je wil zolang het maar geen springen op BONK muziek inhoudt. wat ik geen dansen noem tong uit de mond grijns

Wat denk je met hoeveel vrouwen ik naar huis ga als ik aan de toog (wat een heaumeau woord) sta, niet drink, stoer voor me uitkijk en gewoon ultra-cool ben?
En en passant ook nog eens minachtend kijk naar die roze bollen die iets doen wat op dansen lijkt?
Ha!
Gepost door: Spawn
Datum: 17/01/2009 12:37

Beste heren,

Hoe het in het hoge Noorden des lands is, weet ik niet.
Hier in het Zuiden: Limburg is de biercultuur geweldig!!!

De lokale Irish Pub heeft meer dan men aankan, en is ook niet vreemd van fatsoenlijke, grote Pints.
Daarnaast hebben de lokale Limburgse cafe's vrijwel altijd een bierkaart en zijn de invloeden van de Belgischen Bierkes duidelijk merkbaar.

Wil men daadwerkelijk goed bier inkopen, bezoek dan eens de Achelse Kluis in Achel, net over de grens in België. Hier hebben ze een hele hal met allerlei bijzondere vloeistoffen...

Bier gooien??? Das voor Bierenbeulen, mensen die van coma-zuipen houden en andere zinloze zaken waarbij kostbare liquiditeiten verloren gaan.
Datum: 18/01/2009 11:32

Quote:
"Greasy Beaver"

Als ik dood zou gaan zou ik liever wel dan niet een biertje hebben. Of wil je soms liever nuchter dood?

Ik heb vanuit betrouwbare bronnen gehoord dat jij wel een drankje lust.
Dat je zelfs sterke drank door je koffie gooit in de ochtend.
Ik kan jou drang verlangen naar een alcoholische versnapering op je sterfbed dus begrijpen.
Datum: 18/01/2009 13:23

Quote:

Oeps....
Datum: 18/01/2009 13:55

Quote:
XaLeX

Greasy Beaver
Als ik dood zou gaan zou ik liever wel dan niet een biertje hebben. Of wil je soms liever nuchter dood?

Ik kan jou drang verlangen naar een alcoholische versnapering op je sterfbed dus begrijpen.

Hoe weet jij dat nou weer
Datum: 18/01/2009 14:06

@beaver: Ik lust er zelf ook wel een paar hoor!knipoog
Gepost door: Arne
Datum: 18/01/2009 14:35

Quote:
"Rob de Jong"

Homo. Dansen is voor kerels die niet zat aan de bar kunnen hangen.

Het is inderdaad een hele kunst, jezelf te pletter zuipen, bierbuik kweken en jezelf onderkotsen/zeiken/... Maar ik snap het, dansen is misschien iets wat enkel jongeren nog mogen doen... Ik ben 18 kerel! wat verwacht je, dat ik hele avond drink en me te pletter rijdt in een auto of ik zoveel mogelijk meisjes versier? ik snap de link tussen dansen en homoseksualiteit echt niet (het gaat hier immers niet over kunstschaatsen of tango...) En ik heb niks tegen homo's of kunstschaatsen/tango, moest iemand hier aanstoot aan nemen, ik behoor enkel niet tot die groep.

vele groetjes aan rob, dé homofoob bij uitstek!
(ik verlaag mij meestal niet tot het niveau van naampjes de gaan kleven op stereotyp gedrag, maar mij homo noemen is een belediging voor mijn vriendin.)

Quote:
Wuls

Arne
Wuls
Arne
biergooien, niet enkel verspilling maar ferm irritant. wie staat er nu graag te dansen in een spekgladde vloer nat van bier met gesmolten kartonnen colabekertjes?

ik in ieder geval niet, mijn schoenen waren een halve week erna nog steeds voorzien van stukjes papiermaché

Dansen? Pffffff, gay!

wat doe jij op een feestje/fuif/whatsoever dan? staan drinken aan de toog? geef mij dan maar liever dansen tegen het achterwerk van vrouwelijk volk, het mag dan nog zo "gay" zijn als je wil, mannen die dansen gaan met meer vrouwen naar huis dan mannen die de hele avond drinken dunkt me. en ja geef mij ook maar moshpit/headbangen/... wat je wil zolang het maar geen springen op BONK muziek inhoudt. wat ik geen dansen noem tong uit de mond grijns

Wat denk je met hoeveel vrouwen ik naar huis ga als ik aan de toog (wat een heaumeau woord) sta, niet drink, stoer voor me uitkijk en gewoon ultra-cool ben?
En en passant ook nog eens minachtend kijk naar die roze bollen die iets doen wat op dansen lijkt?
Ha!

hmm, geef eens een synoniem voor toog?
=> balie, bar, buffet, tap, tapkast, toonbank volgens [synoniemen.net]
welke klinkt minder heaumeau dan toog? wtf gast schouderophalend tong uit de mond grijns misschien nog tap maar tapkast doet me al denken aan "uit de kast komen" en is bijgevolg zeker niet minder heaumeau dan toog.

Als die manier van stoer voor uitkijken, aan toog staan en ultra-cool zijn voor jou de beste manier is, respecteer ik dat. (meer nog, ik beschouw jou techniek als beter omdat je dan meer energie overhoudt voor leukere zaken dan dansen, maar je bent laat op de avond wel potentieel slachtoffer voor de kots van Rob die aan de toog hangt en wél drinkt). En minachtend kijken naar heaumeau's is bij mij nog niet nodig geweest, misschien ga ik uit op plaatsen waar er minder heaumeau's zijn. En dan nog, zolang ze van mij blijven en geen openbare zedenschennis plegen heb ik er geen problemen mee.

crescen do
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 18/01/2009 14:54

Quote:
XaLeX

Greasy Beaver

Die geruchten zijn schromelijk overdreven, hoogstens gooi ik af en toe wat koffie door mijn sterke drank in de ochtend maar meer ook niet. Maar bij deze: mocht ik plotseling in je nabijheid worden overreden dan hoop ik dat je eerst een biertje regelt en daarna de ambulance belt. tong uit de mond grijns

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2009 14:54 door Greasy Beaver.
Datum: 18/01/2009 15:07

Quote:
Arne

Rob de Jong

Het is inderdaad een hele kunst, jezelf te pletter zuipen, bierbuik kweken en jezelf onderkotsen/zeiken/... Maar ik snap het, dansen is misschien iets wat enkel jongeren nog mogen doen... Ik ben 18 kerel! wat verwacht je, dat ik hele avond drink en me te pletter rijdt in een auto of ik zoveel mogelijk meisjes versier? ik snap de link tussen dansen en homoseksualiteit echt niet (het gaat hier immers niet over kunstschaatsen of tango...) En ik heb niks tegen homo's of kunstschaatsen/tango, moest iemand hier aanstoot aan nemen, ik behoor enkel niet tot die groep.

(ik verlaag mij meestal niet tot het niveau van naampjes de gaan kleven op stereotyp gedrag, maar mij homo noemen is een belediging voor mijn vriendin.)

Quote:
Wuls

Arne
Wuls
Arne

Dansen? Pffffff, gay!

Ha!

welke klinkt minder heaumeau dan toog? wtf gast schouderophalend tong uit de mond grijns misschien nog tap maar tapkast doet me al denken aan "uit de kast komen" en is bijgevolg zeker niet minder heaumeau dan toog.

Als die manier van stoer voor uitkijken, aan toog staan en ultra-cool zijn voor jou de beste manier is, respecteer ik dat. (meer nog, ik beschouw jou techniek als beter omdat je dan meer energie overhoudt voor leukere zaken dan dansen, maar je bent laat op de avond wel potentieel slachtoffer voor de kots van Rob die aan de toog hangt en wél drinkt). En minachtend kijken naar heaumeau's is bij mij nog niet nodig geweest, misschien ga ik uit op plaatsen waar er minder heaumeau's zijn. En dan nog, zolang ze van mij blijven en geen openbare zedenschennis plegen heb ik er geen problemen mee.

Quoten doe je goed, dat moet ik je nageven. De meeste gays hebben er een broertje dood aan maar jij vervult je taak met verve. Of ik wel of niet minachtend naar heaumeaux kijk is mijn zaak, en mijn zaak alleen. Mind you, Rob en ik hebben al gezellig een keer aan de toog gestaan. In Christchurch, UK (what's in a name). Ons aller Rob stond al tijden clean toen. En buiten om wat friemelen aan elkaars kont hebben we helemaal niets illegaals gedaan. En m'n vriendin was er ook nog bij! Die juichte het alleen maar toe!
Nu ik zelf ook al een tijdje droog sta moet ik zeggen dat ik meer en meer verlang naar Rob's lekkere kontje. Alleen die jonge deerne van 'm, die staat me in de weg, denk ik.
Gepost door: Arne
Datum: 18/01/2009 16:01

Quote:
Wuls

Arne
Rob de Jong

Quote:
Wuls

Arne
Wuls
Arne

Dansen? Pffffff, gay!

Ha!

Quoten doe je goed, dat moet ik je nageven. De meeste gays hebben er een broertje dood aan maar jij vervult je taak met verve. Of ik wel of niet minachtend naar heaumeaux kijk is mijn zaak, en mijn zaak alleen. Mind you, Rob en ik hebben al gezellig een keer aan de toog gestaan. In Christchurch, UK (what's in a name). Ons aller Rob stond al tijden clean toen. En buiten om wat friemelen aan elkaars kont hebben we helemaal niets illegaals gedaan. En m'n vriendin was er ook nog bij! Die juichte het alleen maar toe!
Nu ik zelf ook al een tijdje droog sta moet ik zeggen dat ik meer en meer verlang naar Rob's lekkere kontje. Alleen die jonge deerne van 'm, die staat me in de weg, denk ik.

In tegenstelling tot Rob kan jij me wél doen lachen met een quote. Ik heb geen ervaring met friemelen aan een mannelijke kont, misschien als ik wat meer drink! doh! What's in a name, indeed. Mijn naam komt van een boek waarin prins op het witte paard "Arne" een onverschillige eikel blijkt te zijn schouderophalend (en die is hetero for the record). Doe geen moeite mij te zeggen dat ook lezen voor gays is, boek is van mijn beminde moeder. Ik heb er niks op tegen dat je minachtend kijkt naar heaumeaux, maar het feit dat je het woord zo typt maakt jou persoonlijke touch op het begrip er niet minder hetero op. ^^ Dat je vriendin de zaak in kwestie toejuicht verbaast mij niets, wij mannan juichen toch ook de lesbische pornografie toe?

ps. beschouw je deerne als "ontuchtige vrouw" of "jonge dochter"?

crescen do
Datum: 18/01/2009 16:14

Je snapt er niks van, zoveel is duidelijk. Ik roep subiet de hulp in van waarde Rob.
Gepost door: Lespet
Datum: 18/01/2009 20:40

@Arne
Jongen....ook de ontkenningsfase gaat een keer over
Datum: 18/01/2009 22:14

En zelfs dat is geaccepteerd. Kom maar uit je kast en sla je slag!!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Alle Volgende Huidige pagina: 3 van 6

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen