Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Podium
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
berichtMoke
Gepost door: Eric
Datum: 18/10/2009 13:17

Gisteren in een spontane actie naar Moke wezen kijken in Atak in Enschede. Goed optreden! Prima gitaarwerk (alhoewel er regelmatig een snaartje brak), snap goed waarom ze zo aan de weg timmeren.......

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2009 13:18 door Eric van Esch.
berichtRe: Moke
Gepost door: TMS
Datum: 18/10/2009 13:56

Mijn vader zag ze laatst ook. hij zei: ja en ze hadden van die oranje versterkers en die platte gitaren...

koekoek!

KINGS&COLLARS Talent Agency
Me & Mr Jansen
The Doots

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2009 13:57 door TMS.
Gepost door: bas
Datum: 18/10/2009 18:04

ik heb ze ook gezien.

vond het erg zwak allemaal, vooral erg gemaakt

[www.hetdok.com]
Gepost door: Eric
Datum: 18/10/2009 19:48

Quote:
basse

ik heb ze ook gezien.

vond het erg zwak allemaal, vooral erg gemaakt

Wat vond je er zo gemaakt aan dan?
Datum: 18/10/2009 20:20

allemaal zo bedacht: de bewegingen, manier van opkomen, kleding e.d. Verder vind ik hun muziek een rip-off van Oasis.

Vind het een over het paard getild bandje....

[www.hetdok.com]
Gepost door: Rick-BJ
Datum: 18/10/2009 20:32

Dat gevoel deel ik met basse, ik vind ze nogal nep op de een of andere manier.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2009 20:32 door Rick-BJ.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 18/10/2009 20:36

Tsjah. het zijn een aantal showelementen die ze er blijkbaar gewoon in willen hebben. Dit is dus van te voren bedacht en de spontaniteit is dan ook ver te zoeken, maar blijkbaar is er een publiek voor blij

En dat ze nogal een rip-off zijn van Oasis, ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Gepost door: Richard
Datum: 18/10/2009 21:00

Jeetje wat een gezeur zeg!
Moke is een band waar Nederland trots op kan zijn.
Het heeft zelfs potentie om ook in het buitenland te kunnen scoren.
Het harde werken van deze gasten wordt nu eindelijk uitbetaald.
De Nederlandse media oordeelt erg negatief over hun tweede album, maar dat vind ik onterecht.
Hetzelfde is ook gebeurd met de film Wit Licht van Marco Borsato.
Media in eerste instantie negatief, daarna een staande ovatie in Cannes, Oscar Nominatie etc.
Wees trots op de Nederlandse artiesten
Oasis rip-off?? En Oasis zelf dan? Beatles Rip-off?? Kom op zeg!
Welke band is niet bedacht?
elke band heeft z'n bewegingen, manier van opkomen en kledingstijl (Karl Lagerfeld als kledingsponsor is overigens echt wel Ubercool!!)
Als je verder wilt komen dan het lokale podium en een oefenruimte zul je je echt met dit soort dingen moeten bezighouden.
Commercieel? Natuurlijk!
Noem jij maar eens een artiest of band die bekend is en niet commercieel bezig is.
Datum: 18/10/2009 21:04

Ik volg je betoog, maar:

Quote:

Nee. Dat gaat er bij mij niet in.
Datum: 18/10/2009 21:11

Aan de andere kant heeft Cloudy natuurlijk ook een erg sterk punt blij
Gepost door: Angelo
Datum: 18/10/2009 21:30

Kan wel zo zijn, maar als je nep en gemaakt overkomt dan is dat nou eenmaal zo,de luisteraar is koning. En ja alle bands doen precies hetzelfde om in de picture te komen, allemaal met hun eigen manier van bewegen kleding etc, allemaal bedacht, en 1 grote rip off. Maar dat wilt nog niet zeggen dat er dan geen onderscheid te maken valt en dat sommige een geslaagder image neer weten te zetten dan anderen.

Ken verder praktisch niets van de band. Maar zeggen dat het nep overkomen gezeur is ben ik niet mee eens. Geloofwaardigheid is denk ik 1 van de belangrijkere dingen voor een commerciele band.

Zoals henk jan smit altijd zei bij idols, je kunt leuk zingen hoor maar ik geloof je niet.

Maar ik ben maar een amateur dus wat weet ik

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Gepost door: Wuls
Datum: 18/10/2009 22:12

Muzikaal gezien boeit het me geen mallemoer, dat Moke. That's it. Of ze nu in Lagerfeld jurken opkomen of weet ik wat. Als het gaat om de muziek is mijn mening: gapend
Gepost door: Kees Vlees
Datum: 18/10/2009 22:17

Dudes, dat Moke boeit me ook in het geheel niet.
Hoe ze eruit zien is al helemaal niet interessant.
Tenzij het gaat om de Pussycat Dolls. Dat moet je ook niet horen, gewoon naar kijken.

Groet,

Kees
Datum: 18/10/2009 22:35

Je vergeet het belangrijkste Kees.....

Je moet ze voelen
Datum: 18/10/2009 22:42

Right wave dude, but de interactieve techniek is nog niet zover )in ieder geval niet bij mij thuis.

Groet,

Kees
Gepost door: Waldo
Datum: 18/10/2009 22:54

Moke een rip-off van Oasis? Was dat maar waar, dan was het misschien nog de moeite waard om naar te luisteren. Met alleen de juiste gear en kleding kom je er domweg niet, dat maakt Moke wel duidelijk. Saai, saai, saai.

Alleen voor echt serieuze mensen!
Datum: 19/10/2009 09:44

Je hebt gelijk Cloudy als je zegt dat we vaak te argwanend zijn als mensen succes hebben. Ben het met je eens dat we wat trotser mogen zijn.

En je hebt natuurlijk ook een ander beeld van Moke als je ze persoonlijk kent.
Maar als ik (persoonlijke mening) alle dingen die ik van ze gezien/gehoord heb bij elkaar optel vind ik het niet zo geloofwaardig allemaal. Het komt bij mij over als een band die erg (bewust op een bepaalde manier) in de markt wordt gezet. Dit laat bij mij een nogal arrogante (misplaatst?) indruk achter. Misschien is het juist deze (te) zelfbewuste houding waarom zij wel slagen en andere net blijven hangen...

Voor mijzelf moet ik een bepaalde authenticiteit voelen om muziek interessant te kunnen vinden, en dat heb ik hier niet. Merk nu ook dat hoe langer succes duurt hoe minder interessant ik het ga vinden. vb: Borsato/Blöf/Anouk, maar bij Normaal/Doe Maar heb ik dit bijvoorbeeld weer niet.

In ieder geval laten ze bij mij een negatieve indruk achter. Door deze indruk ben ik niet meer in staat om objectief naar hun muziek te luisteren.

Maar nogmaals heb je gelijk dat het erg makkelijk schieten is op mensen/bands die succes hebben.

[www.hetdok.com]
Datum: 19/10/2009 09:55

Ik vind Anouk behoorlijk authentiek, die meid is altijd zichzelf, die maakt iig zelf uit hoe haar haar zit
Datum: 19/10/2009 14:32

Heb er effe een tijdje over nagedacht of ik dit wel zou doen maar ik kon het niet laten. Volgende is natuurlijk compleet subjectief, dat is duidelijk, maar ik geef het ruiterlijk toe. Dat scheelt.

Cloudy
Jeetje wat een gezeur zeg!
Moke is een band waar Nederland trots op kan zijn.
Zeg je goed, kan zijn. Hoeft niet. Het publiek is niet dom.
Cloudy
Het heeft zelfs potentie om ook in het buitenland te kunnen scoren.
Het harde werken van deze gasten wordt nu eindelijk uitbetaald.
In Plato Leiden werkte Phil ook hard. Snap niet wat je hier mee bedoeld.[/quote]
Cloudy
De Nederlandse media oordeelt erg negatief over hun tweede album, maar dat vind ik onterecht.
Hetzelfde is ook gebeurd met de film Wit Licht van Marco Borsato.
Media in eerste instantie negatief, daarna een staande ovatie in Cannes, Oscar Nominatie etc.
En de hemel in prijzen is dan altijd wel terecht? Wat bedoel je hiermee? Wat heeft die ongelofelijke flutfilm van Borsato hier mee te maken? Ik kan wel 'betere' films opnoemen die dat jaar zijn gemaakt.
Cloudy
Daar moeten ze het zelf naar maken.
Cloudy
Oasis rip-off?? En Oasis zelf dan? Beatles Rip-off?? Kom op zeg!
Welke band is niet bedacht?
elke band heeft z'n bewegingen, manier van opkomen en kledingstijl (Karl Lagerfeld als kledingsponsor is overigens echt wel Ubercool!!)
Heeft allemaal geen flikker te maken met het feit van hoe 'men' een band hoort. Sorry, maar Cloudmachine is een stuk leuker om te horen, al was het alleen maar omdat het origineler was. En ja ik ben een liefhebber van beter goed gejat dan slecht gestolen.
Cloudy
Als je verder wilt komen dan het lokale podium en een oefenruimte zul je je echt met dit soort dingen moeten bezighouden.
Welnee. In sommige muzieksoorten misschien wel maar goed. Niet zo zwaar aan tillen.
Cloudy
Commercieel? Natuurlijk!
Noem jij maar eens een artiest of band die bekend is en niet commercieel bezig is.
Niets mis met commercieel bezig zijn. Je eigen band financieel kunnen bedruipen is een vereiste, op een gegeven moment. Vind ik althans.

Voor de rest, waarde Richard, zal jou betoog wel eens het e.e.a. te maken kunnen hebben met jullie aanstaande gig met de drummer van Moke. Doet er niet toe, echt ik gun jullie alle succes (meer nog dan Moke al was het alleen maar vanwege de originaliteitsfactor).
Gepost door: Koen
Datum: 19/10/2009 14:33

grinnikend

Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!
Datum: 19/10/2009 14:59

Ik vind Moke wel een goeie band, ondanks dat hun muziek me niet aanstaat. Hun uiterlijk vertoon kan me ook gestolen worden, maar de nummers staan als een huis, ik kan niet anders zeggen. Daar hoef je geen fan voor te zijn om dat te onderkennen. Ik heb destijds het optreden op Pinkpop op tv gezien, ik kende ze niet verder, maar was onder de indruk van de professionaliteit van de nummers.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2009 15:00 door Joennemans.
Datum: 19/10/2009 15:06

Quote:
Joennemans
Ik vind Moke wel een goeie band, ondanks dat hun muziek me niet aanstaat.

Ja godverdoemme, als we zo gaan beginnen.
Datum: 19/10/2009 15:09

ik vind Moke geen goede band, maar hun muziek staat me dan wel weer aan

(ff olie op het vuur gooien)

[www.hetdok.com]
Datum: 19/10/2009 15:30

Ik vind Moke geen goede band en hun muziek staat me ook niet aan.
Datum: 19/10/2009 15:41

Ik vind Moke een goede band maar hun muziek staat me niet aan.
Datum: 19/10/2009 16:21

Dudes,

Wat ik er van vind weten jullie wel. Zal die dudes van Moke een rotzorg zijn.
Wel mooi dat ze dat zonder subsidie doen.
Als je die natte jankers van het willem breuker collectief moet aanhoren dat HUN subsidie zomaar wegvalt. Als dat gejank van die peppers?!? Altijd gedacht dat daar een markt voor was. Wat een vergissing. Die dudes worden gewoon al jaaaaaaaaaren zwaar gesubsidieerd. Niks geen markt. Gewoon ranzig een beetje pepperen en moedertje staat (WIJ DUS) maar duur dokken voor die hobby. Voor Willem en zijn pepperaars einde oefening van de hobby. Beter voor de omgeving bovendien

Die Mokemuziek kan ik niet bepaald waarderen, de motivatie en inzet is dan wel weer perfecto.

Groet,

Kees
Datum: 19/10/2009 16:32

Quote:
"Kees Vlees"

Dudes, dat Moke boeit me ook in het geheel niet.
Hoe ze eruit zien is al helemaal niet interessant.
Tenzij het gaat om de Pussycat Dolls. Dat moet je ook niet horen, gewoon naar kijken.

Groet,

Kees

Quote:
"Kees Vlees"

Dudes,

Wat ik er van vind weten jullie wel. Zal die dudes van Moke een rotzorg zijn.
Wel mooi dat ze dat zonder subsidie doen.
Als je die natte jankers van het willem breuker collectief moet aanhoren dat HUN subsidie zomaar wegvalt. Als dat gejank van die peppers?!? Altijd gedacht dat daar een markt voor was. Wat een vergissing. Die dudes worden gewoon al jaaaaaaaaaren zwaar gesubsidieerd. Niks geen markt. Gewoon ranzig een beetje pepperen en moedertje staat (WIJ DUS) maar duur dokken voor die hobby. Voor Willem en zijn pepperaars einde oefening van de hobby. Beter voor de omgeving bovendien

Die Mokemuziek kan ik niet bepaald waarderen, de motivatie en inzet is dan wel weer perfecto.

Groet,

Kees

Gelukkig is logica mij vreemd.
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 19/10/2009 16:52

Helaas voor Kees zijn relaas

a) spelen Moke en co natuurlijk ook de hele tijd in zwaar gesubsudieerde zaaltjes en snoepen ze dus net zo hard mee van onze belastingcenten, en

b) staat het Willem Breuker Kollektief qua niveau dus wel mijlenver boven Moke. Ik persoonlijk vind dat een ensemble als WBK het meer verdient om een steun in de rug te krijgen dan de zoveelste platte rockband waar de commerciele inzichten duidelijk groter zijn dan de muzikale (niets ten nadele van Moke verder enzo).

Aan de andere kant snap ik de argumenten van het Nederlands Fonds Voor Podiumkunsten ook wel weer...

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 19/10/2009 17:04

Quote:
staat het Willem Breuker Kollektief qua niveau dus wel mijlenver boven Moke

Daar gaaaaaaaaaan we weer.........
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 19/10/2009 17:10

Quote:
Sjaak

Quote:
staat het Willem Breuker Kollektief qua niveau dus wel mijlenver boven Moke

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen